Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 maart 2013, 19:42
rooie60
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Verplicht mee met uitje van het werk?

Graag een duidelijk antwoord,ik krijg het heen en weer van die trainingen op het werk en de uitjes die erbij horen!! wij hebben LEAN training oke dat is tijdens werkuren maar nu zit daar n werkbezoek aan verbonden,na 3 trainingsdagen gaan ze n bedrijf bezoeken .....op n dag die ik niet op contract heb! ben ik verplicht mee te gaan in alle godsvroegte?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 maart 2013, 20:06
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Een werkgever kan je in redelijkheid vragen om aan een cursus deel te nemen en/of buiten je normale werktijden te werken, als dat nodig is voor het werk. Als de werkgever daarbij op een redelijke manier met jouw belangen rekening houdt, dan ben je verplicht daaraan mee te werken, want de wet zegt dat je je als 'een goed werknemer’ moet gedragen.

Maar eenduidig is dat nu eenmaal niet. De belangen en de redelijkheid moeten worden beoordeeld, gewikt en gewogen. Als vuistregel kun je kijken naar wat gebruikelijk is. Gaat dit bij andere bedrijven ook zo? Gaat het vaker zo? Doen je collega's er zonder bezwaar aan mee?

In alle vroegte een bedrijf bezoeken klinkt niet erg bijzonder of onredelijk. Een heleboel werknemers doen elke dag niet anders
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 maart 2013, 11:56
rooie60
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

In alle vroegte een bedrijf bezoeken is voor mij niet normaal omdat ik iedere dag pas om 13.00 begin met werken,ik wil werken en als ik klaar ben naar huis en meer niet.
Dat hele gebeuren heeft mijn interesse niet! laat staan zo'n uitje!!
Nou ja het probleem zal wel bij mij liggen dan....
Bedankt in ieder geval voor de info René.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 maart 2013, 13:45
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rooie60 Bekijk bericht
Nou ja het probleem zal wel bij mij liggen dan....
Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat het niet jouw probleem wordt. Ook al vind je het allemaal niks, het wordt door je collega's en je werkgever wel belangrijk gevonden. Daarmee wordt het onvermijdelijk ook belangrijk voor jou.

Het huidige werk vereist nu eenmaal van ons allemaal dat we ons sociaal opstellen. Geven en nemen hoort daarbij
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 maart 2013, 14:23
rooie60
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajhoff Bekijk bericht
Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat het niet jouw probleem wordt. Ook al vind je het allemaal niks, het wordt door je collega's en je werkgever wel belangrijk gevonden. Daarmee wordt het onvermijdelijk ook belangrijk voor jou.

Het huidige werk vereist nu eenmaal van ons allemaal dat we ons sociaal opstellen. Geven en nemen hoort daarbij
Ik weet dat een hoop collegas er ook zo over denken maar die trekken de mond niet los.....en ik altijd wel ik zeg wat ik denk (iets genuanceerder dan dat ik hier deed)
Ik ben heel erg sociaal,maar dat wil niet zeggen vind ik........dat ik maar aan al die stomme trainingen en cursussen mee moet doen,ze zeggen als ze het aankondigen"wij bieden jullie aan,nou het is 'wij dwingen/verplichten julli'
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 maart 2013, 16:19
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi Rooie,

In eerste instantie zou ik willen dat ik verplicht mee moet, want dan zou ik gelukkig aan het werk zijn!

Om op jouw vraag in te gaan:
Jouw werkgever doet dit om een win-situatie te creëren voor zijn toko. Voor jou is het een win situatie omdat jij er wijzer van wordt wat je in de toekomst kunt gebruiken.

Ik zou zeggen, laat de negatieve gedachte even achter je en haal het positieve uit dit uitje.

En als laatste wil ik zeggen, wanneer je het idee hebt dat deze cultuur niet bij je past, dan heb je de uitdaging om op zoek te gaan naar een andere job. Om je uit de droom te houden, ook bij andere werkgevers heb je verplichtingen waaraan je moet meedoen................. graag of niet. De andere optie is zelfstandige worden, maar ook dan moet je investeren in kennis, marktonderzoek enzovoort.....
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 maart 2013, 16:31
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
De andere optie is zelfstandige worden, maar ook dan moet je investeren in kennis, marktonderzoek enzovoort.....
Euh, zelfstandigen gaan juist graag mee op dit soort uitjes omdat het hun band met de collega's versterkt (netwerken). Ze mogen helaas niet altijd
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 mei 2013, 02:47
rooie60
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Voor iedere medewerker krijgt het bedrijf n bepaald geld bedrag ,subsidie hoorde ik,ja nu snap ik het ja waarom het verplicht is.... het wordt je gewoon opgedrongen!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
Sollicitatiebrief en CV Fitnessmanager gennyfelicia Sollicitatiebrief en cv 0 26 augustus 2010 15:37
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44
Reis Siebrich Loopbaanvragen 20 19 oktober 2006 16:39
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon