Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Alle andere carričreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 oktober 2008, 15:45
Lilian
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard inlichten huidige werkgever over nieuwe baan?

Hoi, ik heb gisteren een sollicitatiegesprek gehad bij een instelling waar ze werken met kinderen met autisme. Op dit moment werk ik in de kinderopvang.

Nu hebben ze zojuist gebeld dat ik aanstaande maandag op gesprek mag komen voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Goed nieuws dus! Daarna zal ik 2x mee gaan lopen op een groep en daarna kijken we of ik daar ga werken.

Moet ik nu mijn huidige werkgever al inlichten dat ik bezig ben met een andere baan of nog even wachten?

Ik heb nu een 0-uren contract en werk alleen op 2 vaste dagen. Maar ik zal door het arbeidsvoorwaardengesprek aanstaande maandag bijvoorbeeld daardoor niet kunnen werken bij mijn huidige werkgever.

Dus wachten of melden?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 oktober 2008, 16:49
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: inlichten huidige werkgever over nieuwe baan?

Ik ben altijd een voorstander van open kaart spelen. Wel zo duidelijk, hoef je je ook niet in bochten te wringen om onder je dienst uit te komen. Wie weet gaan ze realiseren wat ze missen en krijg je van je huidige werk een goed aanbod.

Wanneer je een risico denkt te lopen dat je met je nul uren contract veel minder ingezet gaat worden, of alleen nog maar op vervelende tijdstippen, dan zou ik het lekker stil houden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 november 2008, 16:17
Pieter Dekker Pieter Dekker is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 november 2008
Berichten: 16
Pieter Dekker is on a distinguished road
Standaard Re: inlichten huidige werkgever over nieuwe baan?

Beste Lilian,

Ik ben het Catbert eens, open kaart spelen is meestal het beste. Soms worden mensen voor lief genomen en weet men niet wat men mist. Als jij blijk geeft dat je iets anders wilt en je hebt goede argumenten dan heb je de mogelijkheid dat je vanuit je huidige werkgevers iets moois wordt aangeboden.

Wil je echter weg omdat je niet zo goed met je huidige werkgever op een lijn ligt dan denk ik dat het alsnog belangrijk is om wel aan te geven dat je hiermee mee bezig bent alleen de reden dat je bent gaan solliciteren dan zou ik het wat verbloemen.

Als je echt drama verwacht dan zou ik niets zeggen en gewoon gaan voor je nieuwe uitdaging. Probeer het eea zo te regelen dat ze er niet achter komen. Neem desnoods gepland vrij in overleg met je mogelijk nieuwe werkgever, zij zullen daar respect vor hebben en ruimte voor bieden, zeker als zij je graag in dienst willen hebben.

Dit soort situaties is altijd even puzzelen maar als deze nieuwe baan echt helemaal je ding is moet je daar gewoon voor gaan.

Succes!

Pieter
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 november 2008, 19:00
Lilian
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: inlichten huidige werkgever over nieuwe baan?

Bedankt voor jullie reacties.

Uiteindelijk heb ik het dus ook gewoon gezegd, dat voelde toch het fijnste. Ik heb gezegd dat ik bezig ben met een andere baan en dat ik daar een keer mee ga lopen om te kijken of het wat is. Dus dat ik niet per definitie al weg ben.

Een beter aanbod van mijn huidige werkgever zie ik zelf niet zitten, ik wil gewoon weg uit de kinderopvang. Dus hopelijk wordt het wat, die nieuwe baan.

Groetjes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe vertel ik een mogelijk nieuwe werkgever over een lange reis volgend jaar Dutchess Loopbaanvragen 7 19 oktober 2007 12:05
Werkgever vraagt huidige salarisgegevens LvdH Sollicitatiegesprek 3 11 juli 2007 15:17
Te oud voor een nieuwe baan? Nicole Sollicitatiebrief en cv 7 10 juli 2007 20:30
Sollicitatiebrief bij huidige werkgever Brigitte Sollicitatiebrief en cv 3 31 oktober 2006 16:19
Zijn er ervaringen m.b.t. het contact opnemen met de huidige werkgever. Sanjohan Sollicitatiebrief en cv 1 15 mei 2006 11:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon