Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 april 2019, 01:42
Aron96 Aron96 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 april 2019
Berichten: 1
Aron96 is on a distinguished road
Standaard Extra bedenktijd vragen na contractaanbod (meerdere sollicitaties)

Ik zit in de volgende situatie. Afgelopen dinsdag had ik een arbeidsvoorwaardengesprek bij bedrijf A. Omdat ik nog andere sollicitaties heb lopen, heb ik om een week bedenktijd gevraagd en heb ik gezegd uiterlijk aankomende dinsdag te laten weten of ik het contractaanbod aanneem.

Afgelopen vrijdag was ik op tweede gesprek bij bedrijf B. Zij spreken pas na aankomende dinsdag met de andere kandidaat en kunnen dus niet eerder aan mij vertellen of ook zij mij een aanbod willen doen.

Ik ben er zelf nog niet uit welke functie en bedrijf ik het leukste vind en maak graag een weloverwogen keuze. Liever wacht ik dus het antwoord van bedrijf B af. Kan ik bij bedrijf A om extra bedenktijd (zeg 3 dagen) vragen? En zo ja, wat geef ik als reden zonder ongeďnteresseerd over te komen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 april 2019, 10:41
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Hallo Aron,

Het is een harde, zakelijke wereld en op dit moment heb je het vaak voor het zeggen als sollicitant. Zeker als je in de juiste branche zit met de juiste opleiding. Dat zou betekenen dat bedrijf A het maar moet slikken als jij wat meer bedenktijd wilt. Zie bedrijf B, die doen dat ook rustig.

Aan de andere kant: Als ik bedrijf A zou zijn, dan zou ik me een tweede keuze gaan voelen, wat voor reden je ook opgeeft. Misschien is het allerbelangrijkste bij een start van een nieuwe baan dat beide partijen zin hebben om met elkaar te gaan samenwerken - dat je commitment hebt naar elkaar.

Het is net als daten: Zeg je "ja" tegen het meisje dat voor je staat en verkering vraagt, of dwaalt je blik af naar het meisje dat op een afstand met je flirt? Op een gegeven moment moet je kiezen. Als meisje A aantrekkelijk is, loyaal en je gelukkig maakt - dan zou ik voor haar kiezen en m'n best doen om een goede partner voor haar te zijn.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
bedenktijd, contractaanbod, meerdere sollicitaties

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Meerdere sollicitaties tegelijkertijd Sterretje_ Sollicitatiegesprek 2 7 juli 2018 20:32
Meerdere Sollicitaties Master Alle andere carričreonderwerpen 3 17 april 2013 16:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon