Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 december 2013, 16:01
Thom38 Thom38 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 2
Thom38 is on a distinguished road
Standaard Waar zoeken naar een nieuwe baan?

Hallo Carrièretijgers,

Ik ben benieuwd wat volgens jullie de beste en meest effectieve manier is om een nieuwe baan te vinden; via uitzendbureaus, direct bedrijven contacteren, portals?

Wie heeft goede ervaringen met welk medium, welke handige tips kunnen jullie mij sturen?

Ik kijk uit naar jullie reacties.

Thom
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 december 2013, 22:02
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Dé manier bestaat niet. Hoe je het beste kunt zoeken, is erg afhankelijk van wat voor een baan je ambieert en in welke sector. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar een baan als verkoopmedewerker, dan is het verstandig etalageruiten in de gaten te houden of een winkel die je aanspreekt binnen te lopen en de vestigingsmanager aan te spreken. Wil je graag als redacteur aan de slag, dan is het raadzaam om bepaalde vakgerelateerde (vacature)sites in de gaten te houden. Mijn ervaring is wel dat netwerken voor iedere functie werkt. Laat vrienden, familie en (vage) bekenden weten dat je werkzoekend bent en vertel er duidelijk bij naar wat voor soort werk je voorkeur uitgaat. Via via worden nog steeds veel vacatures vervuld.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 december 2013, 13:41
Thom38 Thom38 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 2
Thom38 is on a distinguished road
Standaard

Dank je Marieke voor je tips. Ik geef inderdaad aan vrienden en familie door dat ik op zoek ben naar een baan.
Verder ga ik me ook maar inschrijven bij uitzendbureaus alhoewel ik liever direct aan de slag ga bij een bedrijf.
Ik zat net op internet een beetje te zoeken en kwam een aantal hele handige vacaturesites tegen, waar je in één keer een overzicht hebt van de banen van een heleboel portals en uitzendbureaus. Heel handig, alles op één plek op een rijtje. Misschien ook een tip voor andere "banenzoekers".......

Heeft iemand nog andere tips dan hoor ik dat graag.

Thx
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Tips voor als je je bij een uitzendbureau of werving- en selectiebureau inschrijft Makingsense Alle andere carrièreonderwerpen 5 5 november 2013 11:26
Onzeker over carrièreswitch naar de ICT hoeverder Loopbaanvragen 8 1 maart 2013 14:49
Reis Siebrich Loopbaanvragen 20 19 oktober 2006 16:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon