Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 juni 2009, 18:50
robbie065 robbie065 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 juni 2009
Berichten: 4
robbie065 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie activiteitenbegeleider (HBO)

’s Heeren Loo
t.a.v. afdeling P&O
Postbus 10
6650 AA Druten

Robert Roemers
Hortensialaan 26
6700 XG Emmen

Emmen, 8 juni 2009

Betreft: vacature activiteitenbegeleiders

Geachte heer/mevrouw,

Uw advertentie in De Gelderlander van 23 mei jongstleden is voor mij aanleiding te solliciteren naar de functie van activiteitenbegeleider bij de ’s HeerenLoo.

Van nature ben ik dienstverlenend ingesteld. Het geeft mij voldoening mensen op weg te helpen en te begeleiden. Tijdens en na mijn opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening heb ik werkervaring opgedaan in de verstandelijke gehandicaptenzorg.
Ik heb als begeleider bij de Akkerstaf en Estinea gewerkt met kinderen, jong- volwassenen en volwassenen in combinatie met de bijhorende gedragsbeelden (ADHD, Autisme) en agressie.

Naast de gedragsbeelden kwam ik vaak met agressie in aanraking. Vaak moest er een time-out genomen worden bij cliënten, omdat zij dan teveel prikkels kregen en daardoor het geheel niet meer konden overzien. Zij werden dan afgezonderd in een prikkelarme omgeving om tot bezinning te komen, waarbij je zelf het overzicht behoudt en rustig blijft.
De ervaringen die ik hiermee heb opgedaan lijken mij relevant voor de functie die u aanbiedt

Toen ik uw advertentie las, kreeg ik het gevoel geknipt te zijn voor dit werk. Ik denk dat dit ook komt door mijn karaktereigenschappen die ook een steentje eraan bijdragen. Enkele karakter eigenschappen van mij zijn: goede dosis sociale vaardigheden, humor, feedback geven/ontvangen, flexibel en inleven in anderen. Vooral flexibiliteit staat bij mij hoog in het vaandel. Dit is in de zorg belangrijk, en ik kan er goed mee omgaan. (bijv. wisseling in rooster, ander dagprogramma) Inlevingsvermogen vind ik daarnaast ook erg belangrijk, omdat ik graag wil weten wat er speelt bij cliënten, en ik ze graag wil helpen als er iets is.

Verder sprak mij het afwisselende karakter van het werk enorm aan. Het bezig zijn met de mensen , de manier hoe het georganiseerd word, en de betrokkenheid. Hoewel ik niet eerder heb gewerkt met cliënten met zeer ernstige beperkingen, ben ik wel bekend met hun specifieke problematiek.

Voor een volledig overzicht van mijn ervaring en opleiding, verwijs ik u graag naar mijn bijgevoegde cv.

Verder ben ik bereid mondeling extra informatie te verstrekken en hoop spoedig van u te horen.

Met vriendelijke groeten,

Robert Roemers
Hortensialaan 26
6700 XG Emmen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 juni 2009, 21:06
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie activiteitenbegeleider (HBO)

Robert,ik ben geen kenner,maar dit ziet er echt goed uit.
Dit bedrijf kan niet om je heen.

groet
Daniel
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juni 2009, 11:58
robbie065 robbie065 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 juni 2009
Berichten: 4
robbie065 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie activiteitenbegeleider (HBO)

Wat vinden jullie van de bovenstaande brief?

(thnx daniel voor reactie)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 juni 2009, 18:39
HvdB HvdB is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Berichten: 4
HvdB is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie activiteitenbegeleider (HBO)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbie065 Bekijk bericht
’s Heeren Loo
t.a.v. afdeling P&O
Postbus 10
6650 AA Druten

Robert Roemers
Hortensialaan 26
6700 XG Emmen

Emmen, 8 juni 2009

Betreft: vacature activiteitenbegeleiders

Geachte heer/mevrouw,

Uw advertentie in De Gelderlander van 23 mei jongstleden is voor mij aanleiding te solliciteren naar de functie van activiteitenbegeleider bij de ’s HeerenLoo. (waarom 'de' voor 's HeerenLoo?)

Van nature ben ik dienstverlenend ingesteld. Het geeft mij voldoening mensen op weg te helpen en te begeleiden. (hier moet 1 spatie uit) Tijdens en na mijn opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening heb ik werkervaring opgedaan in de verstandelijke gehandicaptenzorg.
Ik heb als begeleider bij de Akkerstaf en Estinea gewerkt met kinderen, jong- volwassenen en volwassenen in combinatie met de bijhorende gedragsbeelden (ADHD, Autisme) en agressie.

Naast de gedragsbeelden kwam ik vaak met agressie in aanraking. Vaak moest er een time-out genomen worden bij cliënten, omdat zij dan teveel prikkels kregen en daardoor het geheel niet meer konden overzien. Zij werden dan afgezonderd in een prikkelarme omgeving om tot bezinning te komen, waarbij je zelf het overzicht behoudt en rustig blijft (je schrijft hier in twee verschillende stijlen, eerst vanuit de client dan vanuit jezelf. Dit komt wat apart over).
De ervaringen die ik hiermee heb opgedaan lijken mij relevant voor de functie die u aanbiedt (hier mist een punt)

Toen ik uw advertentie las, kreeg ik het gevoel geknipt te zijn voor dit werk. Ik denk dat dit ook komt door mijn karaktereigenschappen die ook een steentje eraan bijdragen. (je noemt 2x 'ook'. Ik zou liever zo formuleren 'Ik denk dat dit ook komt door mijn karaktereigenschappen die hieraan bijdragen') Enkele karakter eigenschappen van mij zijn: (ik zou hier 'een' voor zetten) goede dosis sociale vaardigheden, humor, feedback geven/ontvangen, flexibel en inleven in anderen. (hier moet een spatie uit) Vooral flexibiliteit staat bij mij hoog in het vaandel. Dit is in de zorg belangrijk, (waarom hier een komma?)en ik kan er goed mee omgaan. (bijv. wisseling in rooster, ander dagprogramma) (dit mag binnen de zin, dus niet pas na de punt) Inlevingsvermogen vind ik daarnaast ook erg belangrijk, (waarom hier een komma?) omdat ik graag wil weten wat er speelt bij cliënten, en ik ze graag wil helpen als er iets is.

Verder sprak mij het afwisselende karakter van het werk enorm aan. Het bezig zijn met de mensen (persoonlijk zou ik 'de' hier weghalen) , de manier hoe het georganiseerd word (ben niet heel goed in spelling maar volgens mij moet word met dt, verder zou ik uitleggen wat je hiermee bedoeld: 'het' is wel erg vaag), (hier moet een spatie uit) en de betrokkenheid. Hoewel ik niet eerder heb gewerkt met cliënten met zeer ernstige beperkingen, ben ik wel bekend met hun specifieke problematiek. (wellicht iets toevoegen, bijv. dat het je een uitdaging lijkt met deze clienten te gaan werken, meer kennis/ervaring op te doen?)

Voor een volledig overzicht van mijn ervaring en opleiding, verwijs ik u graag naar mijn bijgevoegde cv.

Verder ben ik bereid mondeling extra informatie te verstrekken en hoop spoedig van u te horen. (Ik zou hier liever van maken 'Uiteraard ben ik bereid ... of 'Ik ben bereid mondeling ...' en hier 2 zinnen van maken. Dus 'Ik hoop spoedig van u te horen' apart)

Met vriendelijke groeten,

Robert Roemers
Hortensialaan 26
6700 XG Emmen
Hoi,

Eerste opzet lijkt me heel goed. Paar foutjes en zaken die ik persoonlijk anders zou doen. Heb dit tussen haakjes gezet. Zie maar wat je ermee doet/kunt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Sollicitatiebrief voor duaal hbo Verpleegkunde verkort Anne25 Sollicitatiebrief en cv 3 26 maart 2009 18:12
Volledig HBO Bachelor vs HBO Kernprogramma suusje Opleiding kiezen en volgen 0 6 december 2008 21:47
MBO-plus hospitality management, deeltijd HBO Facility management Lady86 Opleiding kiezen en volgen 1 7 november 2008 13:50
Sollicitatie activiteitenbegeleider. Graag commentaar Little_sky Sollicitatiebrief en cv 1 2 juni 2008 11:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon