Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 oktober 2010, 14:49
Edith1968 Edith1968 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2010
Berichten: 1
Edith1968 is on a distinguished road
Standaard Hoe solliciteer ik als doktersassistente zonder de gevraagde diploma's?

Hallo allemaal,
Ook ik ben hier nieuw en wilde wat vragen.
Ik werk al jaren als gediplomeerd Verzorgende in een verpleeghuis. Dit wordt me te zwaar en wil graag aan het werk als doktersassistente.
Nu heb ik hier geen opleiding voor maar wel secretaress en Medisch secretaresse en daarbij nog pc ervaring en certificaten.
Ik heb uiteraard in een ziekenhuis geinformeerd maar ze willen echt een gediplomeerd doktersassistente. Mijn opleiding/ervaring vinden ze niet genoeg.
Toch ben ik er van overtuigd dat , met enige scholing misschien, ik prima aan het werk kan. Evt bij een huisarts of HOED praktijk.

Wat voor brief kan ik nu het beste schrijven, hoe doe ik dat? Het is al jaren geleden dat ik gesolliciteerd heb dus ben een echte leek op dat gebied. Heb daar ontzettend veel moeite mee om mezelf te "verkopen".
Graag jullie reakties.

Groetjes
Edith
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 oktober 2010, 12:17
searcher searcher is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2010
Berichten: 6
searcher is on a distinguished road
Standaard

Hoi Edith,

ik denk ook dat er genoeg plekken zullen zijn waar je zonder diploma aan de slag kunt. Toevallig is mijn vader arts en ik weet dat hij ooit eens een assistente in dienst had die geen doktersassistente-diploma en geen ervaring op dat gebied had maar waar hij wel super tevreden mee was!
Ik zou in je brief goed je kwaliteiten aankaarten en er bij vermelden dat je je ervan bewust bent dat je dat diploma niet hebt maar wel van mening bent dat je ervaringen en achtergrond genoeg bieden om een goede doktersassistente te kunnen zijn. Daarnaast ben je natuurlijk leergierig en sta je open voor aanvullende cursussen etc...
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 januari 2011, 19:41
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi Edith,

ik werk al jaren als doktersassitente en ben ook zonder diploma begonnen.
Er is (zeker in de randstad) een groot tekort aan assistentes. Ervaring in de zorg is
al een enorm voordeel. Al je een enthousiaste brief schrijft kom je er vast wel. Een tip is ook om open sollicitatiebrieven te sturen.(eventueel 1st bellen naar de praktijk) Vaak is men namelijk opzoek maar is dat niet op de reguliere manier (internet etc) te zien.
Huisartsen hebben het vaak te druk met andere dingen. Veel succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 januari 2011, 15:09
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi, mijn moeder is doktersassistente en die kwam ook aan de slag zonder diploma. Maar is ook wel gelijk aan een opleiding begonnen. Nu is het ook zo dat sinds een aantal jaar de regels veranderd zijn en dat een dokter een boete kan krijgen en zijn licentie kwijt kan raken als er iets gebeurt en zijn doktersassistente geen diploma heeft.

Succes evengoed
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
doktersassistent

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Hoe begin je als starter? Tafir Loopbaanvragen 12 10 oktober 2010 14:43
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
Sollicitatiebrief zonder gevraagde opleiding? Rovanice Sollicitatiebrief en cv 0 13 januari 2010 21:04
Hoe verkoop je je enthousiasme in een sollicitatiebrief Makingsense Sollicitatiebrief en cv 2 12 augustus 2009 09:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon