Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 oktober 2010, 14:49
Edith1968 Edith1968 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2010
Berichten: 1
Edith1968 is on a distinguished road
Standaard Hoe solliciteer ik als doktersassistente zonder de gevraagde diploma's?

Hallo allemaal,
Ook ik ben hier nieuw en wilde wat vragen.
Ik werk al jaren als gediplomeerd Verzorgende in een verpleeghuis. Dit wordt me te zwaar en wil graag aan het werk als doktersassistente.
Nu heb ik hier geen opleiding voor maar wel secretaress en Medisch secretaresse en daarbij nog pc ervaring en certificaten.
Ik heb uiteraard in een ziekenhuis geinformeerd maar ze willen echt een gediplomeerd doktersassistente. Mijn opleiding/ervaring vinden ze niet genoeg.
Toch ben ik er van overtuigd dat , met enige scholing misschien, ik prima aan het werk kan. Evt bij een huisarts of HOED praktijk.

Wat voor brief kan ik nu het beste schrijven, hoe doe ik dat? Het is al jaren geleden dat ik gesolliciteerd heb dus ben een echte leek op dat gebied. Heb daar ontzettend veel moeite mee om mezelf te "verkopen".
Graag jullie reakties.

Groetjes
Edith
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 oktober 2010, 12:17
searcher searcher is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2010
Berichten: 6
searcher is on a distinguished road
Standaard

Hoi Edith,

ik denk ook dat er genoeg plekken zullen zijn waar je zonder diploma aan de slag kunt. Toevallig is mijn vader arts en ik weet dat hij ooit eens een assistente in dienst had die geen doktersassistente-diploma en geen ervaring op dat gebied had maar waar hij wel super tevreden mee was!