Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 16 augustus 2014, 02:02
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard Sollicitatiebrief marketingmedewerker

Beste allemaal,

Hierbij het verzoek of jullie kritisch willen kijken naar onderstaande sollicitatiebrief. Ook als je maar één woordje of zinnetje opvalt en/of zou veranderen, hoor ik dat hééél graag, het gaat immers om de details in zo'n brief .

Inmiddels ben ik alweer een flinke tijd bezig met sollicitatiebrieven schrijven en zodoende heb ik er dus ook al vele geschreven. De reden dat ik deze nu post, is ten eerste dat dit een sollicitatiebrief is voor een functie die ik héél graag wil en ten tweede dat door het vele schrijven, ik nu vrij snel in repertoire beland en zodoende het gevoel heb dat ik niet meer kritisch naar mijn eigen brieven kijk/kan kijken. Feedback van jullie, vanuit een frisse blik, is zodoende zeer welkom! Alvast bedankt!

Hieronder mijn brief. Het is een sollicitatiebrief voor de functie van marketingmedewerker bij een orthomoleculaire voedingssupplementenfabrikant (kan er ook niet aan doen dat dat zo'n lang woord is ). Hier komt de brief:



Betreft: sollicitatie marketingmedewerker [naam bedrijf]


Beste heer [naam],

Orthomoleculaire geneeskunde doet zich de laatste jaren steeds meer gelden”, was het eerste dat ik las toen ik naar extra informatie over orthomoleculaire geneeskunde zocht. Iets dat ik met de hedendaagse levensstijl ten volle kan begrijpen en waar [naam bedrijf] optimaal op inspeelt met een breed assortiment effectieve voedingssupplementen. Met graagte ga ik bijdragen aan het succes van [naam bedrijf] in de functie van marketingmedewerker. In deze brief vertel ik u graag waarom.

Werken en leren heb ik altijd gecombineerd. Hierdoor heb ik nu op zevenentwintigjarige leeftijd al negen jaar fulltime retailwerkervaring opgebouwd, vrijwel geheel in drogisterijen. De laatste tweeëneenhalf jaar hiervan als filiaalmanager van een [naam drogisterij]-drogisterij. Daarvoor werkte ik bijna vijf jaar bij een grote [naam drogisterij]-franchisewinkel, waar ik vele orthomoleculaire vitamine- en voedingssupplementen heb verkocht. Tezamen met het vakdiploma drogist dat ik bezit, heb ik zodoende ruime kennis mogen opdoen van vitamine- en voedingssupplementen in het algemeen en orthomoleculaire suppletie in het bijzonder.

Marketing interesseert mij ten volle. Marketingnieuws en -ontwikkelingen volg ik met grote belangstelling. Het mogen verzorgen van marketinguitingen voor zowel orthomoleculair therapeuten als consumenten, ofwel twee compleet verschillende doelgroepen, vind ik extra interessant aan deze functie. De commercieel economische hbo-deeltijdopleiding die ik de afgelopen jaren naast mijn werk volgde, heeft mij een goede brede basis gegeven om deze marketingfunctie met goed gevolg te gaan vervullen. Als commercieel ingestelde pragmaticus, die niet aan het werk gezet hoeft te worden en die van nature een hoog kwaliteitsniveau van zijn werk nastreeft, verwacht ik zodoende een goede invulling aan genoemde functie te kunnen geven. Iets dat ik, als dagelijkse gebruiker van orthomoleculaire voedingssupplementen, ook dolgraag ga doen.

Werken bij [naam bedrijf] spreekt mij, mede door mijn werkervaring, ten volle aan. Het bedrijf trekt mij aan door diens prettig ogende bedrijfscultuur. Na jaren werkzaam te zijn geweest voor een gigantische multinational, spreekt de informele bedrijfscultuur met korte communicatielijnen bij [naam bedrijf], mij des temeer aan. [naam bedrijf], een sterke onafhankelijke orthomoleculaire suppletieleverancier waar de ondernemersspirit ten volle van afstraalt. Bij zo een krachtig en succesvol familiebedrijf, ga ik met volle energie en enthousiasme bijdragen het succes te helpen uitbouwen.

Voor een compleet overzicht van mijn opleidingen en werkervaring, verwijs ik u met alle plezier naar mijn curriculum vitae. In een persoonlijk gesprek geef ik hier uiteraard graag een toelichting op.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,




Bedankt voor het lezen van de brief. Iedere feedback, hoe klein ook, wordt zeer gewaardeerd! Alvast dank.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Marketingmedewerker assortiment visje28 Sollicitatiebrief en cv 1 6 maart 2014 02:25
Sollicitatiebrief junior marketingmedewerker Brigitte Sollicitatiebrief en cv 5 23 februari 2012 22:57
Sollicitatiebrief marketingmedewerker, graag commentaar! ch1n00k Sollicitatiebrief en cv 0 11 september 2009 11:42
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon