Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 januari 2013, 15:26
Ties-Baltissen Ties-Baltissen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 januari 2013
Berichten: 2
Ties-Baltissen is on a distinguished road
Standaard Cursussen voor HBO: ICT & Security Management

Hallo,

Ik heb een vraagje voor wie dan ook bereid is om te antwoorden.
Ik ben een jonge leerling geweest. Ik heb mijn Havo diploma behaald op mijn 16e, hierna heb ik HBO Integrale Veiligheid gedaan voor 2 maanden, dit liep echter mis omdat ik geen enkele moeite heb gedaan voor mijn Havo. Dit hakte er in bij Integrale Veiligheid. Na 3 maanden niks te hebben gedaan heb ik maar een MBO gedaan, niveau 2, wat heel erg onder mijn niveau was, het was Niveau 2 Beveiliger. Hier heb ik uiteindelijk niets aan gehad. Mijn plan was om hierna verder te gaan met niveau 3, maar dit bleek geen toegevoegde waarde te hebben voor mij. Nog een tijdje later heb ik besloten om een jaar te gaan werken en goed na te denken. Nu zijn mijn ouders het zat en ik begin er ook genoeg van te krijgen dat er telkens maar ruzie wordt gemaakt thuis over hoe ik het aanpak. Nu wil ik een HBO gaan volgen, HBO: ICT & Security Management, maar mijn ouders blijven volhouden dat dit toch niet gaat lukken, erg frustrerend natuurlijk. Nu kwam ik met het idee om een MBO ICT te gaan volgen, maar dit is ook weer 3 jaar en misschien wel niks voor mij. Ik wil in het veiligheidsgebied blijven. Mijn vraag hier is nu omdat ik heb gezien dat er een aantal cursussen bestaan bij de LOI. Welke cursussen zouden verstandig zijn om te doen om goed aan te sluiten bij HBO: ICT & Security Management.
Andere cursus sites zijn ook welkom.
Enige tips om mijn ouders te overtuigen zouden ook niet verkeerd zijn.

In het kort, wat zijn cursussen die goed aansluiten bij HBO: ICT & Security Management?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 januari 2013, 19:01
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Hebben je ouders misschien een goede reden om dat te denken? De beste remedie om hun te overtuigen is natuurlijk je diploma halen, maar ik heb zo'n vermoeden dat zij meer weten dan jij over jezelf. Onderschat ouders niet

Het lijkt mij dat je het beste eerst eens na gaat denken waar je motivatie ligt. Waarom zou HBO: ICT & Security Management je wel lukken? Wat trekt je er zo in aan? Wat maakt dat je in deze opleiding wel door gaat zetten? Waarom ging het eerst fout? Wat is er nu anders?

Nu weer een of andere opleiding starten zonder plan, doel en motivatie is m.i. een heilloze weg. Een opleiding op dit niveau gaat alleen lukken als je er echt achter staat. Wat aanklooien gaat niet in het Hoger Onderwijs.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 januari 2013, 20:41
Ties-Baltissen Ties-Baltissen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 januari 2013
Berichten: 2
Ties-Baltissen is on a distinguished road
Standaard

Daar heb je zeker gelijk in.
We hebben al jaren onenigheden over school en ik heb heel veel moeite met mijn studiekeuzes, maar ik weet, en mijn ouders weten dat ik het makkelijk moet kunnen. Ik ben hoogbegaafd, de capaciteiten zijn er, maar het doorzettingsvermogen zit ergens verstopt. Dat is gewoon echt zonde. Ik weet voor mijn gevoel zeker dat ik dit wil doen, maar ook weer dat het niet zomaar gaat lukken en dat is een probleem.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 januari 2013, 20:58
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Thomas Alva Edison heeft het volgende gezegd: “Success is 10 percent inspiration and 90 percent perspiration.”.

Dat het niet zomaar gaat lukken is niet erg, dat je doorzet om het te laten lukken wel. Dat is een keuze die je zelf moet maken. Welke opleiding het wordt doet er dan niet meer toe.

In ieder geval succes met je keuze.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
cursussen, hbo, security management

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onzeker over carričreswitch naar de ICT hoeverder Loopbaanvragen 8 1 maart 2013 14:49
Cursussen Management Assistent Mendez Je competenties ontwikkelen 3 9 maart 2012 00:39
Info thuisstudie Security management of Logistiek en economie? kenny Opleiding kiezen en volgen 0 2 december 2010 22:40
Ommezwaai van elektrotechniek naar ICT MikeyM Loopbaanvragen 3 17 mei 2009 10:20
Advies graag!! d(^_^)b startersfunctie voor doorgroeien tot Management Assistant curicat Opleiding kiezen en volgen 9 3 juli 2006 13:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon