Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 april 2013, 14:08
T te DH T te DH is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 april 2013
Berichten: 6
T te DH is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief bureaumedewerker

Beste allemaal,

Zouden jullie me feedback willen geven over deze sollicitatiebrief (en cv) als bureaumedewerker voor het Fonds Podiumkunsten?

Ik ben er onzeker over omdat ik uit een andere hoek kom. Ik heb jarenlang gewerkt als docent beeldende vorming, maar ik ben uitgekeken op het ordehouden en wil graag een meer administratieve, organisatorische baan. Liefst wel in de culturele sector.

Het lukte me niet om alles als bijlage toe te voegen (kreeg steeds de melding ongeldig bestand), daarom heb ik alles (vacature, motivatiebrief en cv) maar hieronder geplakt.

Ik wil de brief uiterlijk woensdag 1 mei versturen.

Alvast heel erg bedankt!!

Hartelijke groet,

T te DH



--------------------------------

vacature:

FONDS PODIUMKUNSTEN ZOEKT BUREAUMEDEWERKER, 24 UUR

Fonds Podiumkunsten geeft namens de Rijksoverheid ondersteuning aan alle vormen van podiumkunsten in Nederland: muziek, theater, muziektheater en dans. Het gaat het Fonds daarbij om kwaliteit in de meest diverse zin van het woord die zoveel mogelijk verschillende mensen aanspreekt en raakt. Het Fonds wil de taal van de makers spreken, relaties aangaan op inhoudelijk niveau en gerespecteerd worden als deskundige gesprekspartner. Tegelijkertijd wil het Fonds zich onderscheiden door zorgvuldig en transparant te zijn in haar beoordelingen en besluiten. Jaarlijks verdeelt het Fonds een budget van ongeveer 43 miljoen euro aan publieke middelen.

Profiel Bureaumedewerker
Het Fonds Podiumkunsten zoekt een bureaumedewerker. Hij/zij maakt deel uit van het subsidiebureau en is het aanspreekpunt voor de hele administratieve en soms ook financiële afhandeling van subsidieaanvragen. Tevens toetst de bureaumedewerker subsidieaanvragen aan de regelingen, doet een voorstel voor ontvankelijkheid, beoordeelt eenvoudige inhoudelijke en financiële plannen en voert correspondentie zelfstandig uit. Het organiseren en voorbereiden van commissievergaderingen vormt een belangrijk bestanddeel van de werkzaamheden. De bureaumedewerker heeft ervaring met geautomatiseerde tekstverwerkings- en informatiesystemen en beschikt over kennis van administratieve ondersteuning.

Daarnaast beschikt de bureaumedewerker over:
-(algemene kennis van en) affiniteit met het werkveld van het Fonds Podiumkunsten en van de cultuursector
-een heldere wijze van communiceren
-praktische kennis en vaardigheden voor de aanpak van vraagstukken en problemen
-een klantgerichte en representatieve houding
-een goede beheersing van de Nederlandse taal
-een MBO+ werk- en denkniveau

Voor inhoudelijke vragen over de functie en/of het Fonds kunt u contact opnemen Paul Stolwijk, hoofd subsidiebureau (p.stolwijk@fondspodiumkunsten.nl) tel: 070-7072700. Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 1 mei 2013 door een motivatie met curriculum vitae (onder vermelding van ‘sollicitatie bureaumedewerker’) per e-mail te richten aan Irene van der Gaag: i.gaag@fondspodiumkunsten.nl



-------------------------------------
Sollicitatiebrief:


Den Haag, 26 april 2013

Betreft: sollicitatie bureaumedewerker Fonds Podiumkunsten


Geachte Irene van der Gaag,

Wilt u het eens over een andere boeg gooien? Overweeg dan eens een bureaumedewerker met ruime ervaring in de kunsten, zoals ik. Zoekt u ook een organisatorische duizendpoot? Iemand waar u van op aan kunt en die volledig is? Dan bent u bij mij aan het juiste adres.

Ik ben ervan overtuigd dat deze functie goed bij mij zal passen vanwege mijn kunstzinnige achergrond en omdat het afwisselend en verantwoordelijk werk is. Ik krijg veel energie van het contact met mensen. Ik kan me goed kan verplaatsen in een ander en ben klantgericht. Ook houd ik ervan om complexe zaken te organiseren.

Momenteel werk ik als freelance docent beeldende vorming. Ik geef les op diverse basisscholen in Den Haag in het kader van LeerKansenProfiel (LKP). Dit zijn scholen in achterstandswijken die extra lessen aanbieden met aandacht voor taalvaardigheid en talentontwikkeling. Daarnaast ben ik auteur en redacteur van lesmethodes voor het basis- en voortgezet onderwijs. Ik vind het leuk om zo diverse creatieve werkzaamheden te combineren in mijn baan.

Omdat mijn werkzaamheden te weinig uren beslaan ben ik op zoek naar aanvullende of vervangende werkzaamheden. Bovendien mis ik als freelancer een vaste plek waarbij ik mij kan vastbijten in de materie en ook mis ik het overleg met collega’s. De veelzijdigheid en de verantwoordelijkheid van de functie bureaumedewerker spreekt me erg aan. Het lijkt me een uitdaging het aanspreekpunt te zijn van de hele afhandeling van subsidieaanvragen.
Het Fonds Podiumkunsten vind ik een gedegen en professioneel instituut dat met zijn tijd meegaat. Daarom zou ik er graag willen werken.

Ik houd van het organiseren van complexe zaken.
Als freelance redacteur heb ik in 2011 voor Zorn Uitgeverij meegewerkt aan de ‘Lekkerwegpas’. Dit is een soort paspoort voor de basisschoolleerlingen in de provincie Utrecht. Het doel is dat leerlingen op een speelse manier met geld leren omgaan. Bij de pas hoorden Uro’s (nepbankbiljetten) waarmee de leerlingen korting kregen bij 71 attracties in de provincie. Ik was verantwoordelijk voor de ingezonden teksten van de attracties. Inhoudelijk moest alle informatie compleet zijn. Van elke attractie moesten de leerlingen bijvoorbeeld kunnen zien wat het inhield, welke korting ze kregen en wanneer dit gold. Daarna moest er nog een redactieslag overheen komen. Dat was erg leuk om te doen: letten op consistentie in de tekst, op punten en komma’s. Niet alle attracties waren even snel met reageren. Voor mij hield dat in dat ik er veel achteraan moest bellen en mailen. Bovendien verschoof de deadline van het inleveren steeds naar voren. Uiteindelijk is het goed gelukt om de deadline te halen met een resultaat om trots op te zijn. Het was een complexe, maar leuke klus!

In het onderwijs ben ik natuurlijk ook gewend (acuut) te reageren op complexe problemen. In een klassesituatie gebeurt altijd veel tegelijk waar je meteen een praktische oplossing voor moet bedenken anders loopt het uit de hand.

Als docent weet ik hoe belangrijk het is om de talenten van de mensen te ontwikkelen. Ze krijgen zo een gezicht en zelfvertrouwen. Kunst en cultuur zijn hierbij een belangrijke basis. Bezig zijn met kunst en cultuur (zoals meedoen aan een theaterworkshop of het bezoeken van een festival) zorgt er bovendien voor dat je wereld vergroot waardoor je uit je isolement komt. Kunst heeft dus echt een opvoedfunctie, vind ik. Daarom is het zo belangrijk dat er subsidie wordt gegeven door het Fonds Podiumkunsten namens de Rijksoverheid. Daarbij vind ik het goed dat de selectiecriteria hierbij heel duidelijk zijn. Het Fonds Podiumkunsten is hier heel open over en helder in. Dat is te zien in het Jaarverslag en de Jaarverantwoording 2012.


Ik zou graag bovenstaande brief toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,


T te DH



------------------

CV
............


Naam blabalabla
Adres

Telefoon
e-mail adres


WERKERVARING

nov. 2008 - heden Freelance docent Beeldende Vorming op diverse basisscholen
(voor het Haags Kinderatelier, Stichting To Be Dordrecht, het Koorenhuis, Zebra Welzijn, Den Haag en Kijk op Kunstgras)
okt. 2010 - heden Freelance werk bij educatieve uitgeverijen
onder andere:
-Auteur Movies that Matter, Amsterdam
-Auteur uitgeverij Delubas, Drunen
-Auteur/redacteur/fotograaf digitaal lesmateriaal, uitgeverij Codename Future (VO), Den Haag
-Auteur/redacteur/fotograaf lesmateriaal, Zorn uitgeverij (PO en VO), Zoeterwoude
aug. 2009 - juli 2010 Docent Beeldende Vorming/Art en CKV, Scala College, Alphen aan den Rijn (tijdelijk, i.v.m. vervanging van zwangerschapsverlof en sabbatical). Voor de helft van de tijd lesgegeven in het Engels, op het Tweetalig Onderwijs (T.T.O.)
jan. - juli 2009 Docent CKV Teylingen College, Noordwijkerhout
(tijdelijk, i.v.m. vervanging van zwangerschapsverlof)
aug. - nov. 2008 Afdeling Educatie, Foam Fotografiemuseum, Amsterdam
sep. 2001 - maart 2007 Rijnlands Lyceum, Wassenaar
Docent Tekenen/Art en Cultureel Kunstzinnige Vorming
1, 2 en 3 (C.K.V.) aan klas 1 t/m 6 (vwo, havo en tl-niveau)
voor de helft van de tijd lesgegeven in het Engels, op het T.T.O.
sep. - 2000 - juli 2001 Bournemouth and Poole College of Art and Design (Engeland)
docent Colour Studies, 1e jaar (Foundation Year)


OPLEIDINGEN
sep. 1997 - aug. 2000 Academie voor Beeldende Kunst, Arnhem
1e graads Lerarenopleiding Beeldende Vorming en Kunst-
geschiedenis (afstudeerrichting fotografie en schilderen)
sep. 1988 - juli 1994 Gertrudislyceum, Roosendaal
vwo; eindexamen behaald in de vakken Nederlands, Engels, Frans,
Tekenen en Kunstgeschiedenis, Aardrijkskunde, Economie 1 en Wiskunde A.



CURSUSSEN
sep. - dec. 2011 Journalistiek Schrijven, Koorenhuis, Den Haag
juni 2011 Auteurscursus uitgeverij Edu’Actief
okt. 2010 - juli 2011 Creatief Schrijven I en II, VAK, Delft
sep. 2002 - april 2003 Bijscholingscursus CKV 2, ICLON, universiteit Leiden




EXTRA
april 2008 - aug. 2008 Vrijwilliger bij het geven van rondleidingen en workshops voor
kinderen, Villa Zebra Rotterdam
jan. 2008 - maart 2009 Begeleider Kinderatelier, Cobra museum, Amstelveen
febr. 2008 Begeleider kinder workshops, Naturalis, Leiden
mei 2002 - 2006 Begeleider Brugklasproject Leiden tekenen, Rijnlands Lyceum Wassenaar
2002 - 2006 Mentor brugklas atheneum T.T.O., Rijnlands Lyceum Wassenaar
mei 2004 + 2005 Begeleider Londenreis, 2 vwo (T.T.O) , Rijnlands Lyceum
2003 - 2004 Begeleider van de feestcommissie op het Rijnlands Lyceum te Wassenaar.
okt. 2002 Begeleider Romereis, vwo 5, Rijnlands Lyceum Wassenaar.
maart 1999 Geven van voorlichting over Kunstonderwijs aan verschillende
middelbare scholen.
sep.1996 Begeleider introductiedagen 1e jaars,
Academie voor Beeldende Kunst, Arnhem


VRIJE TIJD
-Kunst, cultuur en geschiedenis en alles wat hiermee te maken heeft;
fotograferen, schilderen etc, maar ook het bezoeken van musea op allerlei gebieden.
-Reizen en andere culturen leren kennen. Naar bijvoorbeeld: Thailand, Egypte, Peru, China, Marokko en interrrailen door Europa. Bovendien houd ik van het leren van vreemde talen.
In de maanden juni tot en met september 2007 heb ik een reis rond de wereld gemaakt door China, Nieuw-Zeeland en Zuid-Amerika.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 april 2013, 22:35
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Lees eerst de forumregels, met name punt twee.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 april 2013, 01:11
T te DH T te DH is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 april 2013
Berichten: 6
T te DH is on a distinguished road
Standaard

Beste Maarten,

Bedankt voor je reactie. Ik had over forumregel 2 heen gelezen.
Inmiddels heb ik al gereageerd op een andere discussie/probleem. Ik ga eens kijken of ik nog meer adviezen kan geven.

Vriendelijke groet,

T te DH
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 mei 2013, 00:50
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

hoi T te DH,

Je brief is eigenlijk wat te lang. Op zich is hij goed gestructureerd en staat er veel in, maar net daardoor vind ik hem wat te lang. Als je brief lang is, moet je de lezer echt wel een reden geven om te blijven verder lezen.

In je openingsalinea probeer je de interesse van de lezer te wekken door de dingen van zijn kant voor te stellen. In de volgende alinea spreek je dan over jezelf en geef je een eerste vaag beeld van je. Probeer daar 1 alinea van te maken en omschrijf jezelf niet met generieke, nietszeggende termen zoals je "kunstzinnige achtergrond". Vertel liever over je jeugd, je hobbys, je ervaring, enz. Een werkgever hoort liever hoe je aan je "kunstzinnige achtergrond" bent gekomen dan het loutere feit dat je (van jezelf zegt dat je) die hebt. Als je daarmee tot de volgende alinea wacht, wordt je brief veel te lang.

In je derde alinea zeg je dat je huidige job te weinig uren beslaat. Als je solliciteert voor een voltijdse baan, zal je werkgever wel verwachten dat die job voor jou op de eerste plaats komt. Laat ook meer merken dat je weet voor welke job je solliciteert, in plaats van zulke vage woorden als "uitdaging" en "professioneel instituut".

Je relevante ervaring mag je gerust uitgebreid vermelden, maar vermijd toch taal zoals "er veel achteraan moest bellen en mailen". Als je veel in contact komt met het publiek, wordt van je verwacht dat je professioneel communiceert. Je sollicitatiebrief is daarbij de eerste test en je wordt daar ook op beoordeeld.

Ook nog even: ik weet niet wat de regels zijn i.v.m. aanspreektitels in Nederland, maar in België is het "not done" om onbekenden in een brief met de voornaam aan te spreken. Ik zou eerder "geachte mevrouw van der Graag" schrijven.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 mei 2013, 12:31
T te DH T te DH is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 april 2013
Berichten: 6
T te DH is on a distinguished road
Standaard

Beste Patrick,

Dankjewel voor je uitgebreide en nuttige feedback! Ik ga je tips zeker gebruiken in mijn volgende sollicitatiebrief.
Helaas heeft het geen zin meer deze brief te versturen. Ik heb een paar dagen geleden even gebeld om informatie op te vragen over de vacature en het bleek dat ze al honderden brieven (ca. 400!) binnengekregen hadden en dat ze door de bomen het bos niet meer zagen.

Met vriendelijke groet,

T te DH
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 mei 2013, 12:38
T te DH T te DH is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 april 2013
Berichten: 6
T te DH is on a distinguished road
Standaard

Helaas heeft het dus geen zin meer deze brief te versturen, omdat er al ca. 400 sollicitaties binnengekomen zijn!
Een volgende keer zal ik dus eerder mijn brief moeten versturen, maar ook moeten zorgen dat ik opval tussen al die honderden brieven. Ik heb wel eens gehoord, dat ze met zoveel reacties de motivatiebrief niet eens lezen, alleen cv's scannen. Nu heb ik weinig relevante werkervaring. (Veel ervaring als docent beeldende vorming en ik wil nu een meer organisatorische, administratieve functie in de cultuursector). Hoe zorg ik dat ik opval en dat ik op gesprek mag komen?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 3 mei 2013, 12:53
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

De culturele sector is al jarenlang een sector waar meer aanbod dan vraag is naar arbeidskrachten en dat is de laatste jaren zeker niet beter geworden....
Toch denk ik dat er relatief veel mensen organisatorische functies vervullen die een achtergrond hebben die vergelijkbaar is met de jouwe.

Wil je in de toekomst doorstromen naar een organisatorische rol dan zal je jezelf interessant moeten maken. Bijvoorbeeld door het volgen van cursussen of opleiding. Een andere optie is vrijwilligerswerk gaan doen wat duidelijk organisatorisch van aard is. Op cultureel gebied wordt er genoeg georganiseerd maar is er altijd geld tekort...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Feedback svp Joon Sollicitatiebrief en cv 3 29 september 2014 17:00
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief bureaumedewerker ajdehaan Sollicitatiebrief en cv 3 4 augustus 2006 22:30
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon