Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 juli 2007, 17:56
Greeny22 Greeny22 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2007
Berichten: 26
Greeny22 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief voor open sollicitatie

Hey iedereen,

Hieronder kunnen jullie mijn sollicitatiebrief terugvinden. Het gaat om een open sollicitatie dus niet om een welbepaalde functie binnen het bedrijf.
Kritische feedback is meer dan welkom

Alvast bedankt!

Groetjes,

Martijn



Sollicitatiebrief


Geachte Heer / Mevrouw,


Zin om te groeien? Deze slogan kwam ik tegen op de jobsite van KBC, samen met de vermelding dat KBC nu en in de komende jaren op zoek is naar veel jong talent. Welnu, ik ben wel degelijk bereid om er de tanden in te zetten en samen met KBC mee te groeien!

Als pas- afgestudeerde in de Toegepaste Economische Wetenschappen ben ik op zoek naar een vaste, boeiende en uitdagende job voor de toekomst. KBC is volgens mij hét geschikte bedrijf hiervoor. Als succesvolle en innovatieve speler op de bank- en verzekeringsmarkt krijgen ook starters met weinig ervaring bij jullie de kans om een succesvolle carrière uit te bouwen. Bovendien ben ik zeer vertrouwd met KBC. Mijn vader is bijna 30 jaar kantoordirecteur van KBC X (plaatsnaam), en tijdens mijn vakantiewerk enkele jaren geleden heb ik zelf mogen kennis maken met de collegiale en aangename sfeer die er bij KBC heerst.

Dankzij mijn opleiding TEW (afstudeerrichting Marketing) beschik ik over een uitgebreide algemene kennis op diverse vakgebieden (talen, economie, boekhouden, statistiek...). Doorheen de studiejaren zijn mij twee zaken extra opgevallen: het plezier dat ik beleef aan het werken met cijfers en andere data + de vlotte pen waarover ik beschik. Als bijkomende capaciteiten zou ik zeker nog willen vermelden: mijn doorzettingsvermogen, planner, nauwkeurig en detailgericht.

Mocht er in uw bedrijf binnenkort een vacature zijn die past bij mijn opleiding en vaardigheden, aarzel dan zeker niet om met mij contact op te nemen. Ik ben natuurlijk altijd bereid om mijn enthousiasme over het werken bij KBC verder toe te lichten in een persoonlijk gesprek. Ik ben ervan overtuigd dat ik uw bedrijf heel wat te bieden heb en kijk dan ook uit naar een mogelijke kans om dit te bewijzen!


Met vriendelijke groet,



Martijn X


Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 juli 2007, 22:09
mir1963 mir1963 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2007
Berichten: 7
mir1963 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor open sollicitatie

Hoi

Ook bij een open sollicitatie lijkt het me "handig" als je een naam hebt van een persoon die over personeelszaken etc gaat.

Enne.... ik ben bang dat deze brief de prullenbak in zal gaan: je solliciteert super vaag: laat het initiatief over aan het bedrijf om jou te informeren over een gepaste functie.
Omgekeerde wereld!
Ik denk dat zij wel iets anders hebben te doen "dan het zoontje van de baas" van een passende vacature te voorzien, toch?
M.i. zul je jezelf gericht moeten verkopen...........

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 juli 2007, 22:23
Greeny22 Greeny22 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2007
Berichten: 26
Greeny22 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor open sollicitatie

Bedankt voor je commentaar.
Graag een (professionelere) reactie van iemand die al langer dan 1 dag geregistreerd is en meer dan 3 berichten heeft gepost...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 juli 2007, 23:16
a.n.teunissen
Gast
 
Berichten: n/a
Wink Re: Sollicitatiebrief voor open sollicitatie

Goeie vlotte brief Martijn, succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 juli 2007, 23:31
Greeny22 Greeny22 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2007
Berichten: 26
Greeny22 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor open sollicitatie

Dank je.
Lol I'm confused right now ; De ene persoon zegt goed, de andere zegt niet goed
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 juli 2007, 13:37
Lady Lady is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 32
Lady is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor open sollicitatie

Dag Martijn,

Allereerst wil ik een opmerking maken over jouw reactie op het bericht van mir1963: hij of zij probeert jou hier in te helpen, dat is onder andere jouw vraag en ook de bedoeling van dit forum. Dan maakt het (mijns inziens) niet uit of iemand net is geregistreerd of hoeveel berichten die persoon heeft gepost.

Dan nu mijn reactie op jouw brief: ook al is het een open sollicitatie, dan nog moet je je mogelijk nieuwe opdrachtgever zien te overtuigen waarom hij voor jou zou moeten kiezen. Eerlijk gezegd kan ik uit de brief geen enkele kwaliteit of eigenschap halen die overtuigend is. Je geeft een opsomming van kwaliteiten die je zegt te bezitten, maar voorbeelden waaruit die kwaliteiten blijken, ontbreken.
Ook al heb je nog geen (of weinig) werkervaring, dan kun je misschien voorbeelden halen uit andere situaties (bijvoorbeeld vrijwilligerswerk, studentenvereniging, noem maar op) waaruit die kwaliteiten blijken.
Op deze site staat uitgebreide informatie over de STAR en AIDA methode. Lees dit eerst eens aandachtig door, schrijf voor jezelf een aantal kernwoorden op en maak je brief opnieuw.
Succes.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 juli 2007, 13:53
Greeny22 Greeny22 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2007
Berichten: 26
Greeny22 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor open sollicitatie

Ik reageerde zo op het antwoord van mir1963 omdat ik zijn/haar commentaar nogal redelijk grof vond overkomen.

Lady, ik ga wel akkoord met wat je zegt over mijn brief. Het is idd niet echt overtuigend. Ik kan wel bij elk van de kenmerken die ik opgesomd heb een voorbeeld geven, maar ik vrees dat de brief dan te lang gaat worden...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 juli 2007, 20:00
mir1963 mir1963 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2007
Berichten: 7
mir1963 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor open sollicitatie

"Gezellig", mensen met lange tenen!

Het is absoluut niet mijn bedoeling geweest om grof over te komen, integendeel: -lady- heeft het m.i. beter begrepen.
Maar tegen kritiek kunnen is kennelijk ook een eigenschap die sommigen moeten leren.....; je zou iets ook positief kunnen bekijken!
En: ik vind het WEL kinderachtig als gelijk mijn "status" van registratie/ berichten gecheckt gaat worden!
Succes met ALLES!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage rechtbank (open sollicitatie) Trudi Sollicitatiebrief en cv 3 3 april 2010 14:40
Sollicitatiebrief administratief medewerker bij centrum voor kunsten sennadion Sollicitatiebrief en cv 0 1 april 2007 23:41
Sollicitatiebrief voor klasseassistente Lynnn Sollicitatiebrief en cv 8 5 januari 2007 14:31
Open sollicitatie leer werkplaats sara Sollicitatiebrief en cv 1 28 december 2006 18:33
Sollicitatiebrief junior webontwikkelaar deff Sollicitatiebrief en cv 0 8 november 2006 11:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon