Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 juni 2016, 23:29
EvW EvW is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 juni 2016
Berichten: 3
EvW is on a distinguished road
Unhappy Bijna arbeidscontract tekenen, maar nog een ander, leuker aanbod gekregen..

Hoi allemaal!

Binnenkort sta ik op het punt een arbeidscontract te ondertekenen. Nou heb ik pas een ander aanbod gekregen die mij eigenlijk nog meer aanspreekt. Bij de eerste gaan ze er nu van uit dat ik bij hun kom werken..
Hoe kan ik netjes zeggen dat ik toch niet met ze in zee ga vanwege een ander aanbod? Ik krijg er namelijk een beetje een schuldgevoel bij.
Ik hoop dat jullie me met dit dilemma kunnen helpen.
Alvast vriendelijk bedankt!

Groetjes Eline
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 juni 2016, 00:16
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Als jij een beetje snuffelt op deze site, eerder in dit jaar, zie jij iemand die voor geld van baan is veranderd zonder goed bij na te denken wat de vakhoudelijke consequenties zijn. Deze persoon heeft er slapeloze nachten van.

Vakinhoudelijk en met plezier werken is belangrijker dan een paar euro's meer.

Succes, want inhoudelijk kan ik jou niet helpen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 juni 2016, 00:48
EvW EvW is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 juni 2016
Berichten: 3
EvW is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkenisleuk Bekijk bericht
Hoi,

Als jij een beetje snuffelt op deze site, eerder in dit jaar, zie jij iemand die voor geld van baan is veranderd zonder goed bij na te denken wat de vakhoudelijke consequenties zijn. Deze persoon heeft er slapeloze nachten van.

Vakinhoudelijk en met plezier werken is belangrijker dan een paar euro's meer.

Succes, want inhoudelijk kan ik jou niet helpen.

Hoi,

Bedankt voor je antwoord. In mijn geval gaat het niet om geld. Het andere aanbod is leuker ivm de doorgroeimogelijkheden en de grote interesse die het opwekt bij mij. Iets wat ik altijd al heb gewild, maar eerder de kans niet voor kreeg.

Groetjes, Eline
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 juni 2016, 22:59
Dabo Dabo is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 51
Dabo is on a distinguished road
Standaard

Ik heb ooit wel eens hetzelfde gehad, maar toen deden ze voor de leukere baan op de valreep nog een beter aanbod. Dat tweede bedrijf heeft echt onwerkelijk hard gerend om het aanbod te kunnen doen voor ik zou gaan tekenen voor het eerste bedrijf.

Toen ben ik destijds op gesprek gegaan bij het bedrijf waarvan ik het aanbod heb afgewezen. Gewoon face to face. Leuk vonden ze het natuurlijk niet, maar het werd wel gewaardeerd dat ik het niet even in een mailtje deed en hadden wel begrip voor mijn keuze.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 juni 2016, 16:14
EvW EvW is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 juni 2016
Berichten: 3
EvW is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dabo Bekijk bericht
Ik heb ooit wel eens hetzelfde gehad, maar toen deden ze voor de leukere baan op de valreep nog een beter aanbod. Dat tweede bedrijf heeft echt onwerkelijk hard gerend om het aanbod te kunnen doen voor ik zou gaan tekenen voor het eerste bedrijf.

Toen ben ik destijds op gesprek gegaan bij het bedrijf waarvan ik het aanbod heb afgewezen. Gewoon face to face. Leuk vonden ze het natuurlijk niet, maar het werd wel gewaardeerd dat ik het niet even in een mailtje deed en hadden wel begrip voor mijn keuze.
Oke, ja dat is ook zo. Bedankt voor je reactie! Nou las ik wel op verschillende plekken, dat als je een proefperiode hebt, je sowieso het recht hebt om elk moment te stoppen.. Ik ga nog maar eens heel goed nadenken!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een goede baan maar bevalt niet.. John Loopbaanvragen 1 5 december 2015 18:29
Dilemma over opleidingen Ferryr Opleiding kiezen en volgen 8 9 april 2012 22:44
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Wat moet ik nou! Kaatje Alle andere carrièreonderwerpen 6 6 oktober 2008 00:19
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon