Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 augustus 2018, 21:49
Joepie11 Joepie11 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2018
Berichten: 3
Joepie11 is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief carričreswitch graag feedback

hallo allemaal,

graag heb ik wat feedback omtrent mijn brief. Momenteel werk ik in het onderwijs, maar ik wil graag de juridische kant op.


Geachte...,

Na ons telefoongesprek van vandaag ben ik nog meer geďnteresseerd geraakt in de functie van juridisch medewerker op uw kantoor. Ik was al geďnteresseerd door het woordgebruik in uw vacature. Formeel, maar ook ruimte voor wat humor. Dat klinkt als een prettig kantoor om bij te werken. U bent op zoek bent naar iemand die toe is aan een XXXX uitdaging. En dat ben ik op dit moment in mijn leven ook. Ik wil graag de juridische kant op en beschik over de genoemde vaardigheden.

Tijdens mijn studie tot docent geschiedenis en staatsinrichting was ik altijd al geboeid door het grondwettelijke deel van hetgeen ik leerde. Hoe kun je mensen nou zo eerlijk mogelijk behandelen? Ook bij mijn werkzaamheden als MR-lid merk ik dat ik het leuk vind om in de wetten en regels te duiken. Dit gecombineerd met vaardigheden die me goed liggen en waar ik de laatste jaren een ruime ervaring in heb opgedaan, maken uw functie de ideale functie voor mij.

Een aantal jaren geleden ben ik werkzaam geweest als administratief medewerker. Daar heb ik veel ervaring opgedaan in het onderhouden van contact met klanten. Ik was het eerste aanspreekpunt. Daarbij heb ik de correspondentie van het bedrijf moeten verwerken. Vervolgens heb ik een cursus juridisch secretaresse gevolgd om daarna toch in het onderwijs te belanden.

Het is altijd blijven kriebelen om te gaan werken in een juridische werkomgeving. Daarbij vertelde u me dat de mogelijkheid bestaat om te groeien binnen de functie. Dit alles maakt dat ik deze brief schrijf en graag zou worden uitgenodigd voor een gesprek.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 augustus 2018, 09:31
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Ik denk dat een juridisch medewerker in eerste instantie secuur moet zijn en administratief goed onderlegd. In plaats daarvan leg je de nadruk op je interesse in het inhoudelijk juridische. Tenzij ze dit vragen in de vacature zou ik dat accent verschuiven.

Je compliment over het woordgebruik in de vacature vind ik heel erg leuk en dat is een prima binnenkomer. Daarna blijf je erg algemeen. Bijvoorbeeld:

- U bent op zoek bent naar iemand die toe is aan een XXXX uitdaging. En dat ben ik op dit moment in mijn leven ook (waarom, hoezo?).
- Ik wil graag de juridische kant (heel erg breed) op en beschik over de genoemde vaardigheden (welke vaardigheden in het bijzonder? Hoe heb je dat laten zien?).

Ik denk dat je steun zult hebben aan een betere opbouw van de brief. Kijk eens naar het stukje over AIDA op deze site (http://www.carrieretijger.nl/carrier...rief-schrijven).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag feedback op sollicitatiebrief ANIOS Tissue Sollicitatiebrief en cv 6 10 februari 2015 15:53
Sollicitatiebrief carričreswitch, graag feedback Enna Sollicitatiebrief en cv 7 8 januari 2013 15:26
Sollicitatiebrief consultant, graag feedback jes Sollicitatiebrief en cv 3 2 januari 2012 21:59
Sollicitatiebrief verkoper reizen, graag feedback Nili Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 13:34
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon