Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 december 2006, 00:30
rianri rianri is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 december 2006
Berichten: 3
rianri is on a distinguished road
Question sollicitatie management assistente

Hallo allemaal,

Ik tob al twee dagen met mijn sollicitatiebrief. Het betreft een vacature binnen het bedrijf waar ik al meer dan 10 jaar werkzaam ben. De vacature voor management assistent heb ik ontvangen van de manager waarvoor de assistente gezocht wordt. Hij heeft de vacature doorgezet naar mijn huidige leidinggevende. Met als onderschrift. Misschien iets voor XXX

Niet een standaard situatie dus... Mijn brief gaat als volgt:

Geachte mevrouw XXX,

Door de Sitemanager en mijn teamleider werd ik gewezen op de vacature voor parttime management assistente. Deze functie ambieer ik al enige tijd en ik solliciteer hier dan ook graag op.

Van xxx tot xxx ben ik werkzaam geweest als assistente facility a.i. De werkzaamheden die behoren bij die functie spraken mij zo aan dat ik toen heb besloten ermee verder te gaan. Ik heb daarop de opleidingen: secretaresse Nederlands en Middle Management gedaan.

Momenteel ben ik werkzaam als xxx binnen ons xxx. Vanuit mijn opleidingen en persoonlijke kenmerken voldoe ik aan de gevraagde functie-eisen. In het kort kan ik mijzelf omschrijven als: spontaan, flexibel, accuraat en in het bezit van een gezonde dosis inlevings- en doorzettingsvermogen.

Voor verdere persoonlijke informatie verwijs ik u graag naar bijgevoegd curriculum vitae.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 december 2006, 03:10
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie management assistente, graag reacties

Beste Rianri,

Ik begrijp het niet helemaal, XXX zou dus in aanmerking kunnen komen voor de functie?? Is dat wat hij in het onderschrift zegt? Je concurreert met je huidige leidinggevende?? Of sla ik de plank helemaal mis.

Ik vind de brief vrij kort. Verder mis ik wat achtergrond-informatie, dus is me niet alles duidelijk in de brief, daarom dus dat hij mij wat kort lijkt.. ik bedoel het niet negatief hoor.

Eerste alinea:

Door de Sitemanager en mijn teamleider werd ik gewezen op de vacature voor parttime management assistente. Deze functie ambieer ik al enige tijd en ik solliciteer hier dan ook graag op.

het is volgens mij niet "solliciteren OP", maar solliciteren NAAR.


2e alinea:

Van xxx tot xxx ben ik werkzaam geweest als assistente facility a.i. De werkzaamheden die behoren bij die functie spraken mij zo aan dat ik toen heb besloten ermee verder te gaan. Ik heb daarop de opleidingen: secretaresse Nederlands en Middle Management gedaan.

Ik zou dit anders formuleren: .... De werkzaamheden heb ik altijd met plezier uitgevoerd. ipv De werkzaamheden die behoren bij die functie spraken mij zo aan dat ik toen heb besloten ermee verder te gaan. Ik mis hier eigenlijk nog waarom je de functie van management assistente ambieert. Is het als volgt bijv.: Desalniettemin ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging, welke ik in de functie van management assistente zie. Vervolgens zou ik zeggen: gezien mijn werkervaring binnen de organisatie, mijn behaalde diploma's ...., beschouw ik mijzelf dan ook als een geschikte kandidate voor de functie.
3e alinea:

Momenteel ben ik werkzaam als xxx binnen ons xxx. Vanuit mijn opleidingen en persoonlijke kenmerken voldoe ik aan de gevraagde functie-eisen. In het kort kan ik mijzelf omschrijven als: spontaan, flexibel, accuraat en in het bezit van een gezonde dosis inlevings- en doorzettingsvermogen.

Hier grijp je ineens terug naar het feit dat je momenteel werkzaam bent binnen ... ? Is dit een andere functie na je eerste functie? Zo ja, dan zou ik dit naar de 2e alinea verplaatsen, na Van xxx tot xxx ben ik werkzaam geweest als assistente facility a.i., en momenteel als xxx binnen ons xxx. Als je inderdaad meerdere functies hebt vervuld, krijg je automatisch een andere vervolgzin in de 2e alinea: De werkzaamheden heb ik in beide functies altijd met plezier uitgevoerd.

Laatste alinea:

Vanuit mijn opleidingen en persoonlijke kenmerken voldoe ik aan de gevraagde functie-eisen. In het kort kan ik mijzelf omschrijven als: spontaan, flexibel, accuraat en in het bezit van een gezonde dosis inlevings- en doorzettingsvermogen.

Ik zou het omgooien: eerst hoe je jezelf omschrijft, en dan aangeven, dat je op basis van je opleidingen en bovengenoemde kenmerken voldoet aan het functieprofiel, en dan verwacht veel te kunnen betekenen in de functie voor de organisatie. (of iets dergelijks).

Kortom: waarom juist die functie? Probeer dat onder woorden te brengen, want nu leest het alsof je het vanzelfsprekend vindt, dat je de functie wil doen. Misschien weet de uiteindelijke brieflezer dit ook wel, maar als buitenstaander is het onduidelijk. En verder: waarom verwacht jij een meerwaarde te zijn (hierbij kun je dus terugkoppelen naar je competenties en je opleidingen, je werkervaring binnen de organisatie (zoiets als ik in de laatste alinea heb gezet).

Hopelijk heb je hier wat aan!

Marrie
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 december 2006, 11:05
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie management assistente, graag reacties

Hoi Rianri,

Ook ik heb intern gesolliciteerd. Het advies wat ik gekregen heb is de sollicitatie als een externe sollicitatie te beschouwen. D
an schrijf je waarschijnlijk de brief véél gemakkelijker.

Verder mag je in je inleiding best aangeven via welke kanalen je de info hebt dat er een vacature is.

Succes met je sollicitatie.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 december 2006, 12:22
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie management assistente, graag reacties

Hoi,

Ja inderdaad, ik sluit me hier ook bij aan, dat ik ook wat ik bedoeld met "als buitenstaander".

succes en groetjes
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 december 2006, 23:07
rianri rianri is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 december 2006
Berichten: 3
rianri is on a distinguished road
Exclamation Re: sollicitatie management assistente

IK BEN AANGENOMEN !!!!!!!!

hartelijk dank allemaal voor de reacties, en het duimen voor mij

Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 december 2006, 12:27
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie management assistente

Hey Rianri,

G E F E L I C I T E E R D.

Te gek, kun je met een goed gevoel de kerst in.

Heeft het forum je nog geholpen? Wil je in de toekomst ook nog eens terugkomen hier om anderen te helpen?

Geniet ervan.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief management trainee liekem Sollicitatiebrief en cv 1 8 november 2006 11:27
Sollicitatiebrief management trainee, graag commentaar Heleen Sollicitatiebrief en cv 1 11 oktober 2006 18:05
Open sollicitatie office manager/accountmanager marcmarieke Sollicitatiebrief en cv 1 27 september 2006 11:17
Advies graag!! d(^_^)b startersfunctie voor doorgroeien tot Management Assistant curicat Opleiding kiezen en volgen 9 3 juli 2006 13:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon