Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 september 2014, 13:44
Red2503 Red2503 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 september 2014
Berichten: 1
Red2503 is on a distinguished road
Standaard Welke opleiding (elektrotechniek of engineering)?

Beste forum leden,

Momenteel ben ik bezig met en niveau 3 mbo opleiding (zelfstandig werkend kok), maar als ik hier een diploma van behaald heb wil ik een totaal andere richting in gaan.

Het lijkt me erg leuk om zelf elektrische apparatuur te kunnen bouwen of verbeteren. Bijvoorbeeld dat als mijn telefoon of tv kapot gaat dat ik hem zelf kan repareren of dat ik zelf modificaties uit kan voeren op mijn oudere gameconsoles waardoor ik bijvoorbeeld beter beeld en geluid krijg. Hierbij dacht ik aan de hbo elektrotechniek opleiding

Nu heb ik een email gestuurd een hbo school die in de buurt ligt gestuurd met de vraag of ik beter eerst mbo niveau 4 of een paar jaar havo kan gaan volgen, waarop ik als antwoord kreeg dat ze de opleiding vanaf 2015 niet meer aanbieden en dat in plaats daarvan een opleiding genaamd "Engineering" komt.

Als ik hbo elektrotechniek wil gaan volgen kan ik of eerst mbo niveau 4 gaan volgen waarmee ik waarschijnlijk eerst nog 4 jaar bezig ben, maar ik kan ook eerst havo nt gaan volgen waar ik waarschijnlijk 3 jaar mee bezig ben omdat ik op het vmbo geen natuurkunde gehad heb.

Als ik hbo engineering wil gaan volgen hoef ik waarschijnlijk alleen 1 of 2 jaar havo em te volgen, voor engineering heb je namelijk niet per se havo nt nodig.

Nu vraag ik me af: wat is het verschil tussen de twee opleidingen en met welke opleiding kan ik het beste mijn doel bereiken? Kan ik beter eerst havo of eerst mbo gaan volgen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 september 2014, 09:23
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Als ik hbo elektrotechniek wil gaan volgen kan ik of eerst mbo niveau 4 gaan volgen waarmee ik waarschijnlijk eerst nog 4 jaar bezig ben, maar ik kan ook eerst havo nt gaan volgen waar ik waarschijnlijk 3 jaar mee bezig ben omdat ik op het vmbo geen natuurkunde gehad heb.
Een havo-diploma geeft je inderdaad direct toegang tot het hbo, maar met dat diploma kun je verder niets op de arbeidsmarkt. Het voordeel van eerst een mbo-4-opleiding volgen, is dat je na het afronden van de opleiding een diploma op zak hebt waar je op de arbeidsmarkt iets aan hebt. Als je daarna nog de zin hebt om aan een hbo-opleiding te beginnen, kun je met dat diploma in sommige gevallen zelfs een verkort traject volgen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke opleiding Officemanagement? Schoevers/LOI? chantal1990 Opleiding kiezen en volgen 3 16 april 2014 20:40
Welke opleiding tot medisch secretaresse? Shadow Opleiding kiezen en volgen 3 18 maart 2011 14:56
Welke DTP-opleiding? Sandy Opleiding kiezen en volgen 6 30 april 2010 05:24
Help welke opleiding moet ik gaan volgen? Theresa Opleiding kiezen en volgen 1 21 januari 2010 21:00
Welke opleiding pas bij mijn functie nahpets Opleiding kiezen en volgen 8 6 oktober 2008 10:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon