Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 januari 2016, 17:56
arnofrederiks arnofrederiks is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 december 2015
Berichten: 3
arnofrederiks is on a distinguished road
Standaard Mbo 4 Netwerkbeheer wel, hbo Technische Informatica niet afgemaakt. Hoe werk zoeken?

Hallo iedereen,

Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag (ik zit nooit op een forum dus vandaar). Ik zit met het volgende scenario:

In 2012 ben ik een HBO Technische Informatica begonnen, en nu februari 2016 ga ik er mee stoppen. Dit komt omdat ik 2 keer ben blijven zitten in het tweede jaar en eigenlijk al veel te lang door ben gegaan met iets wat ik eigenlijk niet leuk vind. Nadat ik met een coach ben gaan zitten om erover te praten hadden ze het erover dat ik beter kon stoppen en werk moet gaan zoeken, en daar zouden ze me bij helpen maar tot heden heb ik niks gehoord van hun hulp.

Ik heb een MBO 4 in Netwerkbeheer en daar wil ik nu werk mee gaan zoeken maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik ben bang dat mensen mij niet serieus nemen omdat ik zo lang doorgegaan met een HBO en uiteindelijk alleen mijn propedeuse gehaald heb en buiten mijn stage geen werkervaring heb.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 januari 2016, 20:25
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Het simpele antwoord is: gewoon, werk zoeken op basis van mbo Netwerkbeheer, zoals iedereen werk zoekt. Niet bang zijn.

Het lastige antwoord is dat de meeste banen in de ict voor hbo- en wo-niveau zijn. We hebben enkele keren in dit forum gelezen dat het in de ict moeilijk is met alleen een mbo-diploma werk te vinden.

Waarom vind je hbo Technische Informatica niet leuk?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 januari 2016, 20:45
arnofrederiks arnofrederiks is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 december 2015
Berichten: 3
arnofrederiks is on a distinguished road
Standaard

Dankje voor je reactie Rene. Ik kon me heel erg vinden in het service verlenen aan mensen door problemen op te lossen ivm het netwerk. Technische informatica is meer de wiskundige kant en sommige vakken waren leuk maar ik zag er geen toekomst in! Maar niet geschoten is altijd mis dus? Gewoon solliciteren en afwachten? Ondertussen wacht ik ook af of die Job coach nog contact opneemt maar blijft spannend allemaal! Buiten stage om word dit nu de eerste keer "echt" zoeken naar een full time baan.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 januari 2016, 12:55
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Afwachten, hulp krijgen, ... je zult toch gewoon zelf aan de slag moeten en gaan solliciteren. De hulp van een coach is ook niet meer dan een gesprek van een half uurtje.

Overigens zijn er ook hbo-opleidingen, die meer gericht zijn op netwerkbeheer, in plaats van wiskunde en datastructuren/algoritmes/programmeren. Bijvoorbeeld de deeltijdopleiding System and Network Engineering van de HvA en andere varianten van hbo ICT.

Misschien heb je de verkeerde hbo-opleiding gekozen en ben je daar te lang blijven hangen, maar alsnog een bij jou passende hbo-opleiding afmaken geeft je veel meer mogelijkheden op de arbeidsmarkt.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 januari 2016, 13:26
arnofrederiks arnofrederiks is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 december 2015
Berichten: 3
arnofrederiks is on a distinguished road
Standaard

Daar heeft u zeker gelijk in, ik ben veel te lang blijven hangen. Maar ik wacht die job coach eigenlijk af omdat ze mij die op school hadden aangeraden, en de kosten van de job coach worden vergoed door InHolland. Ik ben trouwens vanochtend gebeld en ik heb vrijdag een afspraak met de job coach. Ik zal daarna hier even laten weten hoe dat ging, misschien leuk om te lezen. ondertussen ben ik zelf al naar bedrijven aan het kijken en ik ben motivatiebrieven aan het schrijven. Want ik leg niet al mijn hoop op de job coach dat zou niet heel slim zijn.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 januari 2016, 13:48
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arnofrederiks Bekijk bericht
Ik ben trouwens vanochtend gebeld en ik heb vrijdag een afspraak met de job coach. Ik zal daarna hier even laten weten hoe dat ging, misschien leuk om te lezen.
Graag, ik ben benieuwd wat de coach adviseert en waar je uiteindelijk voor kiest.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hbo informatica, solliciteren, technische informatica

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Na 2e jaar HBO naar 1e jaar Universiteit - Technische Informatica Jirachi Opleiding kiezen en volgen 2 18 maart 2014 22:14
Een droom als Journalist, vast aan MBO... Freek36 Opleiding kiezen en volgen 22 24 oktober 2013 17:31
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
uitnodiging gesprek.. wel of niet doen? dk1978 Sollicitatiebrief en cv 6 7 juni 2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon