Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 december 2006, 20:10
JanNL JanNL is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Berichten: 5
JanNL is on a distinguished road
Standaard Open Sollicitatie Media-Markt Alphen a/d Rijn

Graag zou ik jullie hulp willen gebruiken om te kijken of mijn sollicitatie brief een beetje in orde is. Voornamelijk op zinsopbouw enz: ben ik niet zo'n ster in.

Zelf heb ik namelijk nog het gevoel alsof er wat aan ontbreekt. Alle tips zijn eigenlijk welkom !! en alvast bedankt mensen

Komt i dan:

XXXXXXX
XXXXX
XXXXXXXXXXX

Media Markt
XXXXXXXXXX
Rijnplein 9
2405 DB Alphen aan den Rijn

Betreft: open sollicitatie parttime baan voor student communication & multimedia design.

Waddinxveen, 9 december 2006

Geachte mevrouw van der XXX,

Momenteel doe ik een HBO Bachelors opleiding Communication & Multimedia Design aan de Haagse Hogeschool en zit nu in mijn tweede jaar. Totaal duurt deze opleiding vier jaar. (VIND IK NOG BEETJE KORT HIER NIET ?)

Op het moment ben ik hard op zoek naar een baan die ik kan combineren met mijn studie. Graag zou ik een leuke baan willen waarbij ik mijn kennis goed kan gebruiken, namelijk computers en daarin zowel hard- en software en alles wat daarbij komt kijken. Ik ben van mening dat ik door mijn kennis zeker een goede bijdrage kan leveren.

Tijdens mijn vorige opleiding heb ik bij meerdere bedrijven stage gelopen en kwam het omgaan met klanten elk keer naar voren. Mijn eerste stage was op een helpdesk bij een groot internationaal bedrijf waar ik het aanspreekpunt was voor de klant. Mijn andere stage was op een technische dienst van een computerwinkel waarbij ik ook in direct contact stond met de klant om hulp te bieden of informatie te verstrekken. Zelf voel ik mij ook helemaal thuis in de computerwereld en is het ook een hobby van mij en blijf ik graag up-to-date met de laatste ontwikkelingen.

Mijn beschikbaarheid hangt erg af van mijn studie, op het moment volg ik een minor industrieel product ontwerpen (IPO) waarbij ik bijna elke dag op school zit maar nog wel aanzienlijk veel vrije tijd heb. Bij mijn normale traject ben ik meerdere dagen in de week vrij en beschikbaar.

Als u nog vragen heeft ben ik uiteraard bereid om deze persoonlijk toe te lichten. Ik hoop snel iets van u te vernemen.

Met vriendelijke groet,

XXXX


Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 december 2006, 23:38
rianri rianri is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Berichten: 3
rianri is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie Media-Markt Alphen a/d Rijn

Jan,

Ik vind je brief een beetje lang... Volgens mij kun je zaken als je beschikbaarheid beter weglaten want die kun je tijdens een eventueel gesprek toelichten. Nu kan de lezer denken. laat maar zitten die heeft genoeg te doen.

Verder in de derde allinea een schrijffout namelijk :

Tijdens mijn vorige opleiding heb ik bij meerdere bedrijven stage gelopen en kwam het omgaan met klanten elk keer naar voren. Dit moet zijn elke

Succes !!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 december 2006, 10:00
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie Media-Markt Alphen a/d Rijn

Hoi Jan,

Je eerste twee alinea's mogen best samen een worden. Dan geef je goed aan waar de raakvlakken liggen.

Daarvoor mag je openen met iets in de vorm van: "op uw website heb ik de vacature gevonden van part-time medewerker ............ in uw filiaal te (plaats). Door mijn achtergrond vind ik het een uitdaging om uw klanten te begeleiden bij de aanschaf van soft- en hardware.

(nu begin je met de eerste twee aliniea's uit jouw brief)

Lijkt het je wat?

succes,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 december 2006, 14:12
JanNL JanNL is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Berichten: 5
JanNL is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie Media-Markt Alphen a/d Rijn

Hey, ja hier heb ik zeker wat aan.. bedankt mensen

ga ik ffe aan de slag het beetje te veranderen. Post ik em later op de middag nog wel een keertje voor het laatste oordeel :P
Maar Rens, ben jij het dan ook eens met rianri dat het gedeelte van beschikbaarheid weg kan ?

Groet,

Jan
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 december 2006, 15:54
JanNL JanNL is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 december 2006
Berichten: 5
JanNL is on a distinguished road
Standaard Re: Open Sollicitatie Media-Markt Alphen a/d Rijn

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
Hoi Jan,

Je eerste twee alinea's mogen best samen een worden. Dan geef je goed aan waar de raakvlakken liggen.

Daarvoor mag je openen met iets in de vorm van: "op uw website heb ik de vacature gevonden van part-time medewerker ............ in uw filiaal te (plaats). Door mijn achtergrond vind ik het een uitdaging om uw klanten te begeleiden bij de aanschaf van soft- en hardware.

(nu begin je met de eerste twee aliniea's uit jouw brief)

Lijkt het je wat?

succes,
Rens
Effe er over na zitten denken maar ik wil niet echt voor een specifieke plek soliciteren dus kan ik dat toch beter niet zeggen ? van "op uw website.. " maar aan de andere kant toont het wel weer interesse... hmm?? idee ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 december 2006, 13:53
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open Sollicitatie Media-Markt Alphen a/d Rijn

Hoi Jan,

Zoals ik uit je brief kan opmaken wil je bij de afdeling hard- en software werken en niet bij de wasmachines, toch?
Dat mag je best aangeven in je brief.

Succes ermee.
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie nadiasja Sollicitatiebrief en cv 1 6 november 2006 14:04
Open sollicitatie office manager/accountmanager marcmarieke Sollicitatiebrief en cv 1 27 september 2006 10:17
Open sollicitatie bij ziekenhuis. Graag commentaar Synove Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2006 15:32
Graag wat advies over deze open sollicitatie Milo_8833 Sollicitatiebrief en cv 1 1 juli 2006 09:43
Pakkende 1e zin open sollicitatie sterretje24 Sollicitatiebrief en cv 3 6 januari 2006 16:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon