Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 september 2008, 17:27
susan susan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 september 2008
Berichten: 3
susan is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief BBL-plaats pedagogisch medewerker

mijn naam
adres
1234AB Plaatsnaam
1234567890
Geboorte datum 01-01-2001
E-mail adres
08-09-2008

Geachte *****,

Ik schrijf u deze brief om u te laten weten dat ik op zoek ben naar een BBL plaats om mijn opleiding aan het R.O.C. Aventus, “pedagogisch werker niveau 3” te kunnen starten in februari 2009. Na 13 jaren bij ***** B.V. ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Jaren geleden heb ik besloten om de verkoop in te gaan, en nu wil ik heel graag met kinderen werken. Door middel van een beroeps begeleidende opleiding is dit voor mij, als moeder van 2 kinderen (1 en 3) mogelijk.

Per 1 oktober zou ik aan mijn nieuwe baan als pedagogisch werker beginnen. Na een groepssollicitatie gesprek, vervolg gesprek en een ochtend proefdraaien in een K.D.V., waren ze erg enthousiast over mijn functioneren en boden mij een contract aan. Ik dacht met mijn certificaat te voldoen aan de eisen van pedagogisch werker, door middel van het E.V.C. traject. Door gebrek aan erkende werkervaring bleek dit helaas niet mogelijk, en ging alles helaas niet door. Maar vast besloten om pedagogisch werker te worden begin ik opnieuw aan deze uitdaging.

Sinds ik zelf moeder ben merk ik dat de sector welzijn goed bij me past. Ik heb veel affiniteit met kinderen, door hun speelse kijk op het dagelijks leven. Ik houd me bezig met de ontwikkeling en het gedrag van kinderen, beschik over een groot inlevingsvermogen en vindt een goede communicatie belangrijk. Kinderen blijven verrassend, en hun humor en logica spreken mij zeer aan. Ook het creatieve denkvermogen en fantasie ontbreken hier niet. Voorbeeld, als je niet op de bankleuning mag klimmen, doe je miauwend een poes na, want poezen mogen wel op de bankleuning liggen. En als je niet in je pyjama mag buiten spelen, dan trek je die gewoon uit. Kinderlogica en creativiteit in oplossingsgericht denken, daar kan ik echt van genieten. Ik vind het leuk om met kinderen om te gaan, ook als ze druk zijn, lawaai maken in hun spel, of veel aandacht en zorg nodig hebben.

Ik zou het fijn vinden een uitnodiging voor een gesprek te ontvangen, waarin ik mijn brief nader kan uitleggen.

Hoogachtend,
Mijn Naam

Bijlage C.V.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 september 2008, 21:22
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief BBL-plaats pedagogisch medewerker

Ga terug naar een sjabloon voor een sollicitatiebrief. Je springt nu van de hak op de tak en gaat veel te diep in op je sollicitatietraject tot dusverre.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 september 2008, 21:50
susan susan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 september 2008
Berichten: 3
susan is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief BBL-plaats pedagogisch medewerker

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Ga terug naar een sjabloon voor een sollicitatiebrief. Je springt nu van de hak op de tak en gaat veel te diep in op je sollicitatietraject tot dusverre.
bedankt voor je reactie, ik zie nu ook dat volgorde van alinea`s verwarrend kan lezen.
ik kan er dus wat mee, bedankt
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 september 2008, 22:39
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief BBL-plaats pedagogisch medewerker

Hoi Susan,

Even een niet onbelangrijke vraag: zoek je een betaalde of onbetaalde BBL plaats?
Betaalde plaatsen zijn er meestal niet, het wordt anders als je al in je laatste jaar van de opleiding zit. Dan mag je in principe als beginnend beroepskracht ingezet worden en een salaris ontvangen wat wel lager is dan wanneer je gediplomeerd zou zijn.
Je kunt op internet de CAO Kinderopvang zoeken, daar staat meer informatie in over BBL trajecten.

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 september 2008, 23:02
susan susan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 september 2008
Berichten: 3
susan is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief BBL-plaats pedagogisch medewerker

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angel70 Bekijk bericht
Hoi Susan,

Even een niet onbelangrijke vraag: zoek je een betaalde of onbetaalde BBL plaats?
Betaalde plaatsen zijn er meestal niet, het wordt anders als je al in je laatste jaar van de opleiding zit. Dan mag je in principe als beginnend beroepskracht ingezet worden en een salaris ontvangen wat wel lager is dan wanneer je gediplomeerd zou zijn.
Je kunt op internet de CAO Kinderopvang zoeken, daar staat meer informatie in over BBL trajecten.

Succes!
bedankt voor je reactie,
ik zoek een betaalde bbl plaats, liefst binnen een kdv, maar evt. ook daarbuiten wat relevant is aan de opleiding. zoals bso peuter speelzaal, gezinsvervangend tehuis, gehandicapten ed
ik wil alle mogelijkheden open houden, bol (beroeps opleidend leren) is inderdaad makkelijker te vinden, en stage helemaal. maar met een gezin is dit voor mij financieel niet te combineren, en is bbl de enige optie op dit moment.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker missguit Sollicitatiebrief en cv 2 29 oktober 2007 14:35
sollicitatiebrief pedagogisch medewerker: graag commentaar! ellis Sollicitatiebrief en cv 1 1 juni 2007 20:47
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon