Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 juli 2010, 17:59
Wendystarrie Wendystarrie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 1
Wendystarrie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief facilitair medewerkster bibliotheek: feedback please

Betreft: sollicitatie facilitair medewerkster

Geachte Mevrouw …,

Graag wil ik middels deze sollicitatiebrief mijn interesse in de functie van facilitair medewerkster aan u kenbaar maken.

Nu ik al geruime tijd werkzaam ben als kinderleidster zou ik graag een stapje verder willen zetten in mijn loopbaan. Een baan als facilitair medewerkster is iets wat ik altijd geambieerd heb, daarom lijkt deze functie bij de nieuwe bibliotheek voor mij de juiste stap.
Tijdens het volgen van de opleiding SPW heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende instelling. Ruim 2 jaar ben ik werkzaam ik de kinderopvang, zowel op het kinderdagverblijf als op de buitenschoolse opvang. In mijn functie als groepsleidster komt mijn enthousiasme, creativiteit en organisatietalent goed tot zijn recht, maar ik ben op zoek naar een baan met meer diepgang en uitdaging. Het is mijn ambitie om als sturende, organisatorische spin in het facilitaire web te kunnen fungeren, zodat ik samen met het team een service kan verlenen welke voldoet aan alle eisen.

Door mijn functie als hoofdleidster heb ik een ruime ervaring in het plannen, organiseren en aansturen van medewerkers. Zowel een klantvriendelijke opstelling als op natuurlijke wijze omgaan met doelstellingen behoort tot mijn tweede natuur.
Het aansturen van diversen facilitaire zaken, innoveren, adviseren en bewaken van facilitaire processen zou voor mij weer een nieuwe uitdaging kunnen worden. Het is mijn ambitie om met mijn kennis en ervaring te delen zodat de dienst deze optimaal kan benutten.

Gezien mijn goede communicatieve vaardigheden en observerend vermogen denk ik de functie van facilitair medewerkster op goede en positieve wijze neer te kunnen zetten.
Ik beschik over uitstekende mondeling en uitstekende schriftelijke Nederlands taalvaardigheden, goede mondelinge en goede schriftelijke Engelse taalvaardigheden.
Tot slot heb ik ruime ervaring in PC- gebruik en kan goed overweg met Office voor Windows.

Ik ben een warm, initiatiefrijk, betrokken, en flexibel persoon die graag in teamverband functioneert en tevens de uitdaging van een coördinerende functie zoekt. Ook sta ik altijd open voor het volgen van bijscholingscursussen, doorstromen en dergelijke.
Het lijkt mij een uitdaging om, mij verder te ontwikkelen en mijn ervaringen tot uitvoering te brengen in de door u aangeboden functie.

Ik hoop dat u na het lezen van de brief aanleiding ziet, om mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek, waarin ik graag nader met u kennis maak.
In afwachting van uw reactie verblijf ik,

Met vriendelijk groet

.......


Graaaaag feedback!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 juli 2010, 00:56
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatiebrief facilitair medewerkster bib! Feedback please!

Hallo Wendy,

Ik heb je brief gelezen en die komt op mij wat vlak en onpersoonlijk over. De beginzin is heel standaard; kijk eens of je iets kunt vinden wat meer knalt en waarmee je meer betrokken overkomt. Als je de eerste alinea nu eens weglaat en begint met de tweede, dat klinkt al een stuk beter. Wel aan die tweede alinea toevoegen dat je solliciteert.

De brief komt op mij nogal rommelig over - maar dat is dus mijn mening. Je wilt teveel kwaliteiten in één brief stoppen, waardoor geen enkele eigenschap eruit springt en de aandacht vangt. Verder mis ik een aansluiting tussen jouw kwaliteiten en de nieuwe functie (maar ik heb de vacaturetekst dus niet gelezen). Ik zou focussen op twee of drie goede eigenschappen die aansluiten bij de vacature en die uitgebreider behandelen. De rest komt dan naar voren in je CV.

Je zegt dat je goede schriftelijke Nederlandse taalvaardigheden hebt, maar in je brief zitten een aantal onvolkomenheden. Verbeter die alsjeblieft voordat je de brief wegstuurt. Wat ik in de gauwigheid heb kunnen vinden:

* Op een of andere manier laat jouw tekstverwerker na iedere punt (einde zin) een return vallen, waardoor de volgende zin op een nieuwe regel begint. Dit leest moeilijk en suggereert dat jij niet gewend bent om stukken tekst te schrijven. Stel dit svp anders in op je tekstverwerker en verwijder die returns.
* middels deze sollicitatiebrief - 'middels' is archaďsch taalgebruik. 'Met' werkt net zo goed en klinkt vlotter.
* ... in verschillende instelling. - Dit moet toch zeker meervoud zijn?
* 'een service kan verlenen welke voldoet' - 'welke' is ook archaďsch. Mijn oma zou die woorden gebruiken (als ze nog zou leven). Gewoon 'die' werkt uitstekend.
* 'uitstekende mondeling [...] taalvaardigheden' - dat moet 'mondelinge' zijn.
* 'Tot slot heb ik [...] - als dat tot slot is, waarom ga je dan nog twee alinea's verder?
* 'PC- gebruik' - verwijder de spatie na het koppelteken
* 'Het lijkt mij een uitdaging om, mij verder te ontwikkelen' - wat doet die komma daar?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07
sollicitatiebrief Medewerk(st)er Secretariaat, graag hulp annazon Sollicitatiebrief en cv 2 23 november 2009 20:50
Sollicitatiebrief secretarieel medewerkster, wat vinden jullie ervan? biorage85 Sollicitatiebrief en cv 4 20 november 2008 21:50
sollicitatiebrief medewerkster Informatie- en servicecentrum. Sinie Sollicitatiebrief en cv 2 17 november 2008 20:19
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief als administratief medewerkster? cindycindy Sollicitatiebrief en cv 4 11 oktober 2005 13:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon