Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 januari 2011, 10:55
Fransje Fransje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Berichten: 7
Fransje is on a distinguished road
Standaard Herintreder in de zorg, sollicitatiebrief voor opleiding leerling verpleegkundige

Hallo,

Onlangs heb ik besloten dat mijn hart toch meer bij de zorg ligt dan alleen maar achter die pc blijven hangen. Ik heb een afgeronde opleiding verzorging en daar ook paar jaar ervaring in. Nou heb ik een vacature gezien voor leerling verpleegkundige en wil daar op reageren.

Ook al heb ik veel verstand van computers (werk nu in de ICT) en veel verstand van word.. kom ik niet uit mijn brief.

De meeste ideeën komen bij mij snachts wanneer ik in bed lig maar heb dan niks bij de hand om het op te schrijven en eenmaal uit bed gaan mijn sensoren op "jeetje het is koud buiten bed" en ben ik het kwijt wat ik wilde zeggen

Kunnen jullie misschien naar onderstaande brief kijken? en vertellen wat ik anders kan doen? Wat beter is om neer te zetten? Ik wil het echt zo graag.. Iets doen voor mensen in levende lijve is anders en voelt beter dan achter de pc hangen :P

Alvast mijn dank
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Leerling verpleegkundige.doc‎ (22,5 KB, 678x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 februari 2011, 11:42
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
De meeste ideeën komen bij mij snachts wanneer ik in bed lig maar heb dan niks bij de hand om het op te schrijven en eenmaal uit bed gaan mijn sensoren op "jeetje het is koud buiten bed" en ben ik het kwijt wat ik wilde zeggen
Tip 1: Leg nu meteen een blocnote en pen op je nachtkastje (of wanneer je thuiskomt).

Tip 2: Lees het artikel over het schrijven van een sollicitatiebrief eens door.
Je ziet dan waarschijnlijk meteen wat er nog aan je brief verbeterd kan worden.

Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 februari 2011, 14:57
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Ik ben het zowiezo met tip 1 eens. Ik schrijf in mijn vrije tijd en het is handig om papier bij de hand te hebben als je inspiratie krijgt. Ik heb in elke kamer van het huis papier of blocnotes met pen (behalve het kleinste kamertje) en als ik wegga neem ik er altijd minstens een van beide mee. Ik ben nog nooit een idee vergeten.

Ik zal even naar je brief kijken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 februari 2011, 15:04
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Hopelijk staat hier iets behulpzaams tussen.
  • Plaats en datum moeten rechts uitgelijnd zijn. Vergeet niet om de afzender en de geaddresseerde te vermelden.
  • De regelafstand tussen de aanhef en de tekst is te groot. Een witregel meer niet. Hetzelfde voor de datum en de onderwerpregel.
  • Risico Inventarisatie en Evaluatie (moet dit met hoofdletters?)
  • heeft het verlangen --> is het verlangen.
  • Je noemt in de laatste alinea een hele rits eigenschappen zonder ze te staven met voorbeelden. Neem de belangrijkste eruit en geef praktijkvoorbeelden om ze te onderbouwen.
  • Ik miste een afsluitende tekst, een afsluitingsgroet en vermelding van bijlagen.
  • Is er ook een reden dat je speciaal bij dat ziekenhuis wil werken, behalve de openstaande vacature?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 april 2011, 11:00
karinnetje karinnetje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 april 2011
Berichten: 9
karinnetje is on a distinguished road
Standaard

Je moet inderdaad wel neerzetten waarom dat je kwaliteiten zijn. Voor de rest ziet het er goed uit als je de bovenstaande tips ook gevolgd hebt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
verpleegkundige

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief leerling Verpleegkundige niveau 4 (wat vinden jullie?) Lieverd Sollicitatiebrief en cv 2 10 augustus 2011 16:08
Sollicitatiebrief Leerling verpleegkundige niveau 4 Suus01 Sollicitatiebrief en cv 4 29 oktober 2009 09:59
Sollicitatiebrief Leerling IC verpleegkundige - Graag Advies, tips, feedback Ria Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2008 23:30
Verbeterde versie van mijn sollicitatiebrief als leerling verpleegkundige *Bren* Sollicitatiebrief en cv 2 17 oktober 2007 17:34
sollicitatiebrief leerling verpleegkundige annie Sollicitatiebrief en cv 1 10 januari 2007 18:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon