Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 januari 2012, 20:10
schommel schommel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 5
schommel is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Medisch telefoniste/administratief medewerker. Graag tips

Op dit moment ben ik werkzaam in een winkel als assistent manager. Ik voer hier veel organisatorische en administratieve handelingen uit. Omdat dit mij erg aantrekt, wil ik hier graag een carriere-switch in maken. En dit verder ontwikkelen. Ik ben dan ook begonnen met een opleiding hiervoor. De ervaring leert alleen echter dat het veel werkgevers afstoot dat ik nu in een winkel deze handelingen verricht en niet op kantoor. Ik vind het lastig aan te tonen dat ik wel degelijk op deze aspecten ontwikkeld ben. Kan iemand mij hier tips in geven,of dit in de bijgaande brief wel goed overkomt. Alvast bedankt voor jullie moeite!

Mijn grootste vraagbaak is dus om het organisatorisch stuk te onderbouwen in een brief.


Functie-eisen: Mbo, administratieve ervaring, goede berheersing Nederlandse taal, goede contactuele eigenschappen, zeer nauwkeurig en praktisch gericht.

Met veel belangstelling heb ik de vacature voor Medisch Telefoniste/Administratief Medewerkster in .........van 25 januari gelezen. Graag zou ik in aanmerking willen komen voor deze functie. De functie spreekt mij zeer aan door het dienstverlenende en ondersteunend karakter.

Op dit moment ben ik werkzaam als managementassistent bij ..... Hier functioneer ik als spil tussen winkel en organisatie. Ik bekleed hierbij een zelfstandige functie. Op administratief gebied ben ik verantwoordelijk voor het verwerken van de facturen, het urenprogramma, agendabeheer en de backoffice. Daarnaast verwerk ik alle inkomende en uitgaande post en verzorg ik de notulen van de vergaderingen. Eveneens maak ik de planning voor de winkel, etalage en de omzet. Door de coördinerende rol in mijn huidige functie stem ik allerlei activiteiten op elkaar af, zodat er een goede samenwerking ontstaat.

Hiervoor ben ik werkzaam geweest bij Huidinstituut ....... Ik werkte hier ondersteunend aan de huidtherapeut en dermatoloog. Voornamelijk voerde ik verschillende behandelplannen uit, maakte de planning voor het spreekuur en rapporteerde aan de dermatoloog en huidtherapeut. Doordat ik eveneens verantwoordelijk was voor de declaraties en beheer van de dossiers, heb ik kennis van de medische terminologie opgedaan. Deze ervaring in de zorgsector heb ik als zeer positief ervaren.

Om mezelf meer te ontwikkelen en mijn organisatorische vaardigheden verder te ontplooien ben ik begonnen met de opleiding managementassistent bij opleidingsinstituut ....... De opleiding omvat alle aspecten van management en organisatie. Eveneens komt de module zakelijk telefoneren aan bod. De opleiding biedt samen met deze module een goede ondergrond om aan de functie eisen te voldoen. De functie biedt mij een uitdaging om mijn serviceverlenende instelling samen met mijn organisatorische vaardigheden te kunnen investeren in uw organisatie. Het motiveert mij een traject uit te zetten waarbij ik collega`s en uitvoerende diensten kan ondersteunen in het belang van de organisatie waarbij een prettige werksfeer wordt gecreëerd. In mijn huidige functie heb ik geleerd om nauwkeurig en efficiënt te functioneren. Hierbij plaats ik kwaliteit en service op een hoog niveau.

Voor meer informatie over mijzelf of over mijn opleidingen verwijs ik u graag door naar de bijlage curriculum vitae. Vanzelfsprekend ben ik bereid deze toe te lichten tijdens een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 februari 2012, 13:34
schommel schommel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 5
schommel is on a distinguished road
Standaard

Hoi hoi, is dan iemand die mij misschien kan helpen, Please, ik wacht vol verwachting op een reactie.......
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 februari 2012, 13:36
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Hallo schommel,

Anderen forumleden wachten ook nog op jouw reactie. Kijk nog eens naar stap 2 van de forumregels:
http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23

Als je zelf anderen helpt, is de kans groter dat jij hulp krijgt.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 februari 2012, 13:41
schommel schommel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 5
schommel is on a distinguished road
Standaard

Sorry, dat had ik niet helemaal meegkregen. Het is mijn eerste keer! Bedankt voor de tip, ga de stappen nog even doorlezen!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 februari 2012, 14:14
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi Schommel,

Ik ben eens terug gaan zoeken omdat ik e.e.a mis in je brief.
Een aantal jaren geleden is mij het AIDA model gepresenteerd

A = Aandacht
I = Interesse
D = Desire
A = Actie

Als je verder zoekt op deze site of even googled krijge wat meer inzicht.

Ik denk dat je je brief moet herschrijven omdat jouw brief een afspiegeling is van je CV. Iemand dei ej brief leest, hoeft je cv niet meer te zien. Het is de kunts om je brief "naast" je CV te schrijven zodat de selecteur in ieder geval de behoefte heeft je cv te gaan bekijken.

Ik mis ook in je brief waarom jij nu de toegevoegde waarde bent voor de toekomstig werkgever?

Ik weet dat ik je een hoop extra werk bezorg, maar hoop dat het wel het gewenste resultaat oplevert.

Succes ermee,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #6  
Oud 1 februari 2012, 16:25
Lizzz Lizzz is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 12
Lizzz is on a distinguished road
Standaard

Ik heb het even door gelezen en ik weet niet of je al weet welk bedrijf deze vacature heeft openstaan, maar ik zie geen motivatie van waarom jij bij dat bedrijf wil werken. Indien je weet bij welk bedrijf het is dan zou ik dat er zeker bijvoegen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 1 februari 2012, 19:59
Manon87 Manon87 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2012
Berichten: 6
Manon87 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schommel Bekijk bericht

Met veel belangstelling heb ik de vacature voor Medisch Telefoniste/Administratief Medewerkster in .........van 25 januari gelezen. Graag zou ik in aanmerking willen komen voor deze functie. De functie spreekt mij zeer aan door het dienstverlenende en ondersteunend karakter.

Op dit moment ben ik werkzaam als managementassistent bij ..... Hier functioneer ik als spil tussen winkel en organisatie. Ik bekleed hierbij een zelfstandige functie. Op administratief gebied ben ik verantwoordelijk voor het verwerken van de facturen, het urenprogramma, agendabeheer en de backoffice. Daarnaast verwerk ik alle inkomende en uitgaande post en verzorg ik de notulen van de vergaderingen. Eveneens maak ik de planning voor de winkel, etalage en de omzet. Door de coördinerende rol in mijn huidige functie stem ik allerlei activiteiten op elkaar af, zodat er een goede samenwerking ontstaat.

Hiervoor ben ik werkzaam geweest bij Huidinstituut ....... Ik werkte hier ondersteunend aan de huidtherapeut en dermatoloog. Voornamelijk voerde ik verschillende behandelplannen uit, maakte de planning voor het spreekuur en rapporteerde aan de dermatoloog en huidtherapeut. Doordat ik eveneens verantwoordelijk was voor de declaraties en beheer van de dossiers, heb ik kennis van de medische terminologie opgedaan. Deze ervaring in de zorgsector heb ik als zeer positief ervaren.

Om mezelf meer te ontwikkelen en mijn organisatorische vaardigheden verder te ontplooien ben ik begonnen met de opleiding managementassistent bij opleidingsinstituut ....... De opleiding omvat alle aspecten van management en organisatie. Eveneens komt de module zakelijk telefoneren aan bod. De opleiding biedt samen met deze module een goede ondergrond om aan de functie eisen te voldoen. De functie biedt mij een uitdaging om mijn serviceverlenende instelling samen met mijn organisatorische vaardigheden te kunnen investeren in uw organisatie. Het motiveert mij een traject uit te zetten waarbij ik collega`s en uitvoerende diensten kan ondersteunen in het belang van de organisatie waarbij een prettige werksfeer wordt gecreëerd. In mijn huidige functie heb ik geleerd om nauwkeurig en efficiënt te functioneren. Hierbij plaats ik kwaliteit en service op een hoog niveau.

Voor meer informatie over mijzelf of over mijn opleidingen verwijs ik u graag door naar de bijlage curriculum vitae. Vanzelfsprekend ben ik bereid deze toe te lichten tijdens een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,
Beste Schommel,

Ik vind het een nogal lange brief voor een sollicitatiebrief. Ik denk dat ik je werkervaring zou inkorten, je hebt hier nu 2 alinea's over namelijk, misschien dat je dit kunt inkorten tot wat echt relevant is voor deze functie en kunt doorverwijzen na je cv voor de rest, anders wordt het een erg lange brief.
Verder vind ik het wel een goede brief, maar ik zou wel proberen om hem wat korter te maken. Succes met de sollicitatie!

Groetjes.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar define Sollicitatiebrief en cv 4 26 mei 2014 19:17
Sollicitatiebrief backoffice medewerker; graag tips Monique Sollicitatiebrief en cv 3 7 februari 2011 20:55
Sollicitatiebrief Financieel Medewerker. Graag commentaar tutor1977 Sollicitatiebrief en cv 2 9 november 2009 14:11
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 21:12
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 15:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon