Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 februari 2010, 14:21
lola13 lola13 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 februari 2010
Berichten: 1
lola13 is on a distinguished road
Standaard Eeuwige student zoekt advies/tips...

Ik ben sinds vandaag lid van deze site en weet dus niet zeker of mijn bericht gepast is op dit forum.

Ik zal me eerst even voorstellen: ben een vrouw van 23 jaar. Heb de Middelbare Hotelschool afgerond, heb daarna mijn certificaat Associate Degree Officemanagement op Hogeschool Schoevers behaald en afgelopen september ben ik met de opleiding Hogere Europese Beroepen Opleiding (HEBO European Studies) gestart. Ik doe dit via het NTI, dus ik studeer thuis. Tot nu toe gaat alles voorspoedig, moet nog 2 examens maken en als ik deze haal kan ik door naar het 2e studiejaar (van de 3).

Zoals te zien is, volgen de opleiding elkaar niet op en kies ik steeds maar weer voor een andere studierichting. Met in mijn gedachte, dat ik dan overal wel aan de bak kan komen. Nu ben ik van mening dat ik een baan moet zoeken die goed bij mij past en waar ik ook met plezier heen ga elke dag. Maar hoe kom ik erachter wat er bij mij past? Uit alle (gratis) beroepentesten komt een andere uitkomst.

Omdat ik maar een stageperiode heb doorlopen van 6 weken heb ik niet echt de gelegenheid gekregen welk vakgebied mij ligt. Het enige dat ik weet is dat een commerciële functie mij niet ligt. Ik sta graag in contact met andere mensen, geef graag advies maar werk ook graag zelfstandig.

Niemand kan mij natuurlijk vertellen wat ik nu het beste kan doen, maar misschien kan iemand mij tips geven om het toekomstbeeld een beetje op te helderen. Op welke manier kom ik erachter wat ik nu graag wil? Misschien heeft iemand dit ook meegemaakt en begint net als ik steeds maar weer aan een andere opleiding. Ik kan niet eeuwig blijven studeren, dus wordt het tijd dat ik erachter kom wat ik met de toekomst wil.

Ik hoop dat iemand nuttige tips voor mij heeft!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 februari 2010, 18:48
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Eeuwige student zoekt advies/tips...

Neem de tijd en reserveer het geld om met een professionele loopbaanadviseur aan de slag te gaan. Een forum lost dit niet voor je op.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 februari 2010, 19:08
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Eeuwige student zoekt advies/tips...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lola13 Bekijk bericht
Op welke manier kom ik erachter wat ik nu graag wil?
Op deze site staat een reeks artikelen vanuit die vraag. Op naar het mijmeren, de tijdmachine en je denkbeeldig curriculum!
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon