Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 januari 2007, 15:34
Patr1c1a Patr1c1a is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2006
Berichten: 15
Patr1c1a is on a distinguished road
Red face Wéér 2 vacatures bij 1 bedrijf die me aanspreken! Help!

Hallo,

Het houd maar niet op Maar er stonden gewoon veel leuke vacatures in de krant afgelopen weekend. Ben nu bij de laatste brief, maar bij dit bedrijf zijn dus 2 vacatures die me aanspreken. Ik heb de volgende brief gemaakt (voor beide functies 1 brief gemaakt, aangezien het voor dezelfde persoon is) Of is het beter 2 brieven te maken??

Hier de vacatures:

1: Administratief medewerker.
Hoofdbestanddelen van deze functie:
Verrichten van alle voorkomende werkzaamheden, w.o. postverzorging, archivering en ondersteuning overige medewerkers bij hun werkzaamheden:

Functie-eisen:
VMBO administratieve richting
enkele jaren werkervaring
klantgerichte, positieve en flexibele instelling

2:Medewerker Heffen
Hoofdbestanddelen van deze functie:
Verrichten van werkzaamheden op het gebied van belastingen zoals:
verzorgt de persoons- en objectmutaties w.o. bevolkingsmutaties en mutaties als gevolg van de maandelijkse was/wordt aanlevering kadaster
regelt met de senior medewerker de aanslagoplegging w.o. de controle toeristenbelastingen
voert de aanslagregeling van toeristen- en overige belastingen uit
registreert ontvangen bezwaarschriften
behandelt minder complexe bezwaarschriften ten aanzien van de gemeentelijke belastingen/woz. Verwerkt mutaties naar aanleiding hiervan in de applicaties

Functie-eisen
MBO werk-denkniveau
enkele jaren werkervaring
klantgerichte, positieve en flexibele instelling


En dan nu de brief die ik gefabriceerd heb:

Geachte heer ***,

In de *krant* van 20 januari jl. stond dat u op zoek bent naar diverse medewerkers. Zo kwam ik op de site www.***.nl terecht en na alle vacatures gelezen te hebben, waren er eigenlijk 2 vacatures die mijn aandacht trokken. Graag solliciteer ik dan ook naar de functie van administratief medewerker èn naar de functie van medewerker heffen.

De functies van administratief medewerker en medewerker heffen bij *** spreken mij om diverse redenen aan. De eerste reden is dat de functies goed aansluiten op mijn werkervaring. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Ik ben stressbestendig en accuraat en flexibel in werkzaamheden en werktijden. Ik heb ruime ervaring in PC- gebruik.

Momenteel ben ik werkzaam als oproepkracht bij een horecabedrijf waar ik een duizendpoot ben, mijn werkzaamheden gaan namelijk van het aannemen van de telefoon op kantoor tot het bakken van een lekker bakje friet tijdens een evenement.
Dit werk vind ik erg leuk, maar het biedt mij niet de zekerheid van een vast aantal uren, en de werkzaamheden zijn vooral ’s avonds en in het weekend, daarom gaat mijn voorkeur uit naar een administratieve baan.

Met deze brief meen ik u te hebben overtuigd van mijn ervaring, capaciteiten en persoonlijke eigenschappen voor een van de functies. Graag kom ik de brief in een persoonlijk gesprek nader toelichten.


Met vriendelijke groet,

Patricia


Alle reacties zijn weer welkom!! Alvast weer heeeeeeeeeel erg bedankt, ben heel blij met deze site en de mensen die de moeite nemen om de brieven na te kijken en te verbeteren daar waar nodig!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 januari 2007, 15:42
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Wéér 2 vacatures bij 1 bedrijf die me aanspreken! Help!

Ik vind de brief goed! De tips die ik je gegeven heb bij je andere brieven vind ik nu weer terug in deze brief. Dat vind ik heeeel positief.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 januari 2007, 15:43
Patr1c1a Patr1c1a is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2006
Berichten: 15
Patr1c1a is on a distinguished road
Standaard Re: Wéér 2 vacatures bij 1 bedrijf die me aanspreken! Help!

Jippieeeej
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 januari 2007, 15:49
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Wéér 2 vacatures bij 1 bedrijf die me aanspreken! Help!

Je bent nu in staat om anderen te helpen met hun sollicitatiebrief. Ik zou het leuk vinden als je dat doet. Zo kun je een ander ook blij maken.

O ja, laat je het weten als je uitgenodigd wordt voor een gesprek? Je hebt nu zoveel brieven verstuurd er moet vast iets uitkomen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 januari 2007, 16:00
Patr1c1a Patr1c1a is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2006
Berichten: 15
Patr1c1a is on a distinguished road
Talking Re: Wéér 2 vacatures bij 1 bedrijf die me aanspreken! Help!

Ik zal mijn best doen Ben vrij onzeker eigenlijk, dacht dat deze brief ook niet echt goed was, maar dat viel weer mee maar ik zal zeker proberen anderen te helpen! En ik ga zeker laten weten of ik ergens op gesprek mag, heb zaterdag een brief verstuurd en vandaag nog 4, dus als het nou niets wordt, weet ik het ook niet meer!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 januari 2007, 10:54
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Wéér 2 vacatures bij 1 bedrijf die me aanspreken! Help!

Hoi Patricia,


Ik sluit me aan bij Hetty. Wel kan ik nog steeds adviseren om, voordat je de brief vertuurd, even te bellen met de contactpersoon. (waarschijnlijk had hij/zij jou duidelijk kunnen maken of je 1 of 2 brieven moest maken. Verder kun je dan meer informatie krijgen die jij wel in je brief kunt verwerken en degen die niet gebeld heeft uiteraard niet. Dat geeft jou al pluspunten.
Ik weet dat het moeilijk is om zomaar onbekende mensen, waar je iets (werk) van nodig hebt, te bellen, maar het levert werl sneller het beoogde resultaat.

Succes met je sollicitaties.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
ik vind alles leuk, maar 1 ding weet ik wel. Ik wil weer studeren! biatch!! Loopbaanvragen 19 21 juli 2009 12:36
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon