Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 september 2011, 23:37
ellen_o ellen_o is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 september 2011
Berichten: 11
ellen_o is on a distinguished road
Question Sollicitatiebrief peuterleidster, wat vinden jullie ervan?

Xxxx Xxxxx
Xxxxx xx
XXXX XX
Xxxxxx


Stichting peuterxxxxx
Mevrouw Xxxx
Xxxxxx 64
XXXX XX
Xxxxxx


Xxxxxxx, 8 september 2011

Betreft: Vacature groepsleider peuterspeelzaal

Geachte mevrouw Xxxxx,

Op de website van SPSH las ik dat er momenteel een vacature is voor de functie peuterspeelzaal leidster.

Na ons telefonisch contact donderdag 8-9-2011 heeft u mij verzocht een sollicitatiebrief en c.v te mailen.
Ook hebben we de mogelijkheid besproken om een tweetal dagdelen mee te draaien op een groep.
Ik werd gelijk enthousiast.

Het begeleiden van kinderen vind ik niet alleen heel erg leuk en uitdagend werk, het is ook iets waar ik veel voldoening uithaal.
Belangrijk vind ik dat kinderen zich thuis voelen, dat er veiligheid en ruimte wordt gegeven voor ontwikkeling en zelfontplooiing.

De afgelopen twee jaar heb ik tijdens mijn stage op basisschool "xxxxx" gemerkt dat het contact met ouders minstens zo belangrijk is als het begeleiden van kinderen.
Hier zou ik me als peuterspeelzaal leidster ook graag voor willen inzetten.

Graag zou ik deze brief willen toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

Ellen **********

Bijlage: Curriculum Vitae


Curriculum vitae

Persoonlijke gegevens
Naam:
Adres:
Postcode:
Woonplaats:
Telefoonnummer:
Geboortedatum:
Geboorteplaats:
Nationaliteit:
Rijbewijs:

Persoonlijk profiel:

Wie ben ik?

Ik ben een enthousiaste, creatieve, jonge vrouw.
In het werken met kinderen ben ik zorgzaam en geduldig.

Wat kan ik?

Ik kan goed zelfstandig werken en functioneer ook prima in teamverband.
Verder vind ik het interessant om kinderen te observeren en waar nodig te stimuleren.

Wat wil ik?

Ik wil graag deel uitmaken van de ontwikkeling van kinderen en ze een goede basis meegeven.
En ik weet dat de peuterspeelzaal daar positief aan bijdraagt.

Opleiding:
2007-2011 Mbo 4 onderwijsassistent
2000-2002 Mbo 4 middelbare hotelschool
1995-2000 Mavo

Relevante stage/werkervaring:
2009-2011 Basisschool xxxx groep 1 t/m 5 als onderwijsassistent.
Werkzaamheden: Assisteren bij het uitvoeren van het onderwijsprogramma, begeleiden van individuele en groepen leerlingen, observeren en signaleren, leerlingen die speciale aandacht nodig hebben begeleiden, leerlingen begeleiden bij sociaal en zelfredzaam gedrag, toezicht houden in de klas en op het schoolplein, organiseren van activiteiten, teamvergaderingen bijwonen, administratieve taken, contacten onderhouden met ouders, uitvoeren van handelingsplannen.
1997-heden xxxx als horeca medewerker.
Werkzaamheden: Openen en afsluiten van de zaak, opnemen van bestellingen, bereiden van bestellingen, serveren van bestellingen, servicegericht werken, bewaken van de hygiëne, voorraden aanvullen, weekbestelling maken, administratieve taken, contacten onderhouden met de klanten, kas opmaken.

Vrijetijdsbesteding:
lezen
kamperen
hulpouder op school
gezellige dingen ondernemen met mijn gezin
__________________
ellen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 september 2011, 15:37
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ellen_o Bekijk bericht
peuterspeelzaal leidster
Dat is een samenstelling, één woord: peuterspeelzaalleidster.

Citaat:
c.v
'cv' zonder punt(en)


Citaat:
waar ik veel voldoening uithaal.
Als ik me niet vergis, moet dit juist met spatie: "waar ik veel voldoening uit haal". Uithalen doe je met grappen en kattenkwaad. Iets ergens uit halen (of: iets eruit halen) doe je met resultaten.

Citaat:
dat er veiligheid en ruimte wordt gegeven voor ontwikkeling en zelfontplooiing.
Zeker, maar word je als leidster niet geacht die ontwikkeling en ontplooiing te stimuleren? Dat is meer dan alleen ruimte geven.

Citaat:
De afgelopen twee jaar heb ik tijdens mijn stage op basisschool "xxxxx" gemerkt dat het contact met ouders minstens zo belangrijk is als het begeleiden van kinderen.
Prima. Een beknopt voorbeeldje zou deze ervaring versterken. Anders lijkt het zo'n vage claim die ook met copy&paste van iemand anders kan zijn overgenomen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 september 2011, 00:15
MariaIda MariaIda is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 september 2011
Berichten: 8
MariaIda is on a distinguished road
Standaard Zou enz

Hoi,

Vanavond heb ik je brief gelezen en ik vind dat je het woord 'zou' moet vermijden. Het klinkt te twijfelachtig en niet concreet genoeg. Beter is het om 'ik wil' of 'ik wens' in plaats van 'ik zou willen' te schrijven. Verder vind ik dat je teveel op 'ik' gericht bent. Probeer in een brief te concretiseren wat je precies voor hen kunt betekenen.

Groetjes en succes.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief bij universiteit XXX - wat vinden jullie ervan? Whymme Sollicitatiebrief en cv 1 30 juli 2010 18:04
Sollicitatiebrief secretarieel medewerkster, wat vinden jullie ervan? biorage85 Sollicitatiebrief en cv 4 20 november 2008 21:50
Sollicitatiebrief Administratief medewerkster, hoor graag wat jullie ervan vinden :) Ptty Sollicitatiebrief en cv 2 19 juni 2008 10:45
Sollicitatiebrief trajectbegeleider, ik hoor graag wat jullie ervan vinden. koos Sollicitatiebrief en cv 2 24 januari 2008 13:54
Sollicitatiebrief administratieve functie: wat vinden jullie ervan? femkeeggink Sollicitatiebrief en cv 5 7 maart 2006 13:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon