Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 januari 2015, 13:09
gerhardbaan@hotmail.com gerhardbaan@hotmail.com is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 januari 2015
Berichten: 1
gerhardbaan@hotmail.com is on a distinguished road
Standaard Toekomst

Hallo,

Ik ben een beetje ten einde raad. In 2012 heb ik mijn opleiding als onderwijsassistent afgerond. Daarna heb ik ruim anderhalf jaar de pabo gedaan, maar daar ben ik mee gestopt omdat de studiedruk mij te hoog werd en ik ontzettend graag aan het werk wilde.
Sinds dat ik gestopt ben met de Pabo ben ik al aan het solliciteren. Inmiddels ben ik invalkracht in het Speciaal Basisonderwijs, maar dit is niet zo heel vaak. Op de korte termijn is er ook nog geen uitzicht op een vaste baan.
Ik heb dus geen vastigheid, terwijl ik dit wel heel graag zou willen.
Momenteel zit ik veel thuis en heb ik het gevoel dat ik me niet nuttig kan maken en geen geld kan verdienen. Ik doe wel heel regelmatig een sollicitatiebrief de deur uit, maar tot nog toe heb ik dus alleen maar een baan als invalkracht.
Daarnaast heb ik nog een vriendin die ver weg woont in Nederland. Wij willen ontzettend graag een keer gaan trouwen en ook daarvoor wil ik graag gaan sparen, maar dit lukt alsmaar niet echt, doordat ik geen vaste baan heb.
Ik solliciteer momenteel veel naar basisscholen en het voortgezet onderwijs als onderwijsassistent. Ook solliciteer ik naar de baan van activiteitenbegeleider in een DAC voor gehandicapten.
Ik weet ook niet precies welke beroepen je allemaal nog meer zou kunnen doen met een OA diploma. Zelf help ik graag mensen.

Wie kan mij helpen? Graag zou ik willen weten welke beroepen je allemaal met een OA diploma kunt doen en hoe ik mijn tijd nu zo nuttig mogelijk kan besteden. Als ik me maar nuttig kan maken, mensen kan helpen en geld kan verdienen.

Hartelijk dank!

Groeten
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 januari 2015, 19:11
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Bijles gaan geven. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 januari 2015, 00:00
JudithS JudithS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 52
JudithS is on a distinguished road
Standaard

Beste Gerhard,

Wat een vervelende situatie voor je. Je wilt verder, maar het lukt niet. Je zit in een lastige positie, maar je kunt er wel uitkomen. Sowieso raad ik je aan om je studie weer op te pakken. Met een diploma kom je nu eenmaal veel verder. Maar kies voor een avondstudie en ga door met solliciteren naar onderwijsassistent. Dat bied je de grootste kans op een baan in het onderwijs.

Je schrijft dat je wel op deze baan solliciteert. Ben je wel eens uitgenodigd voor een gesprek? Waarom lukt het niet om deze baan te vinden? Wellicht ligt het aan de manier van solliciteren, dat je niet wordt aangenomen. En als je wel de juiste manier van solliciteren onder de knie krijgt, kun je misschien wel die baan vinden.

Met de informatie die je geeft, kan ik niet goed beoordelen waarom het nog niet is gelukt. Maar als je wat meer info geeft, kan ik dat misschien wel.

Hartelijke groet,

Judith Schoorlemmer
__________________
www.sollicitatiehulp.org

Ik help je graag, met tips over je loopbaan.
Hoe ontdek je welke baan bij je past en hoe vind je je droombaan?


www.sollicitatiehulp.org
www.wegnaarsucces.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onzeker over baanaanbod / toekomst loopbaan Niels Loopbaanvragen 1 24 januari 2013 15:32
Bedrijfsongeval brengt mijn toekomst in gevaar JeffreySmit Opleiding kiezen en volgen 4 28 november 2011 17:21
Nieuwe toekomst na bedrijfsleider bij een uitzendbureau? GWO Loopbaanvragen 1 8 november 2010 21:18
Ik weet niet wat ik later in de toekomst wil worden lady nepo Opleiding kiezen en volgen 7 25 september 2010 21:32
Weggaan in je proeftijd gevolgen voor de toekomst? Lonneke Loopbaanvragen 2 11 oktober 2007 11:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon