Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 maart 2013, 12:38
SndrZndvrt SndrZndvrt is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 maart 2013
Berichten: 4
SndrZndvrt is on a distinguished road
Standaard Wat vinden jullie van mijn motivatie?

Ik ben heel benieuwd wat jullie van mijn motivatie vinden. Het gaat om een leer-werkplek maatschappelijke zorg.

-------------------------------------------------

Geachte mevrouw xxxxx,


Na ons telefoongesprek vanmorgen ben ik zeer geïnteresseerd geraakt in de opleiding maatschappelijke zorg. Via deze brief wil ik solliciteren op de functie van leerling-werknemer.

Na het behalen van mijn MBO diploma wist ik 1 ding zeker: ik wil mensen helpen. Elke dag nieuwe uitdagingen en het vertrouwen waarmaken wat de cliënten je geven zodra je er bent. Dat geeft mij kracht en energie om het uiterste uit mezelf te halen. Ik werk vrijwillig in een zorgcentrum en dat heeft mij laten inzien dat ik er van geniet om iets voor een ander te kunnen betekenen. Ik ben mij gaan verdiepen in verschillende opleidingen en heb heel veel informatie opgedaan via internet. Mijn zusje werkt al een aantal jaar in de gehandicaptenzorg en heeft mij ook van de nodige informatie voorzien. Na haar verhaal wist ik het zeker, ik wil in de gehandicaptenzorg werken.

Ik heb mij goed georiënteerd op dit beroep en kan ik concluderen dat ik, door eerdere ervaring als beginnend leerkracht, de eigenschappen bezit die van mij verwacht worden. Ik kan goed inspelen op onverwachte situaties, sta stevig in mijn schoenen en ik kan zowel zelfstandig als in een teamverband functioneren. Kritiek geven en ontvangen is voor mij totaal geen probleem.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met plezier tegemoet, zodat ik mijn enthousiasme en motivatie mondeling verder kan toelichten.


Met vriendelijk groet,

xxxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 maart 2013, 10:48
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Welkom in het forum! In dit forum geldt als regel dat wanneer je om hulp vraagt, je anderen ook hulp moet geven. Zou je daarom eerst feedback willen geven op brieven van andere forumleden?! Hier leer je zelf ook van, dus het mes snijdt aan twee kanten :-)
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 maart 2013, 11:34
SndrZndvrt SndrZndvrt is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 maart 2013
Berichten: 4
SndrZndvrt is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Welkom in het forum! In dit forum geldt als regel dat wanneer je om hulp vraagt, je anderen ook hulp moet geven. Zou je daarom eerst feedback willen geven op brieven van andere forumleden?! Hier leer je zelf ook van, dus het mes snijdt aan twee kanten :-)
Dank je!
Ow ja natuurlijk! Ik ga me best doen!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 maart 2013, 13:35
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Beste Sndr,

Je brief roept bij mij meer vragen op dan dat ik geïnteresseerd raak naar jou. Dit komt volgens mij doordat je eerst over een MBO-diploma spreekt maar later over jezelf als beginnend leerkracht spreekt - dus blijkbaar ook HBO-papieren hebt? - maar solliciteert naar een leer-werkplek? Je schrijft in drie verschillende alinea's dat je jezelf verdiept hebt in het vak en de opleiding die je wil gaan doen maar in deze brief is het je nog niet gelukt om je motivatie echt over te brengen. Misschien kan je gebruik maken van je ervaringen als vrijwilliger om met praktijkvoorbeelden te illustreren waarom je de zorg in wil? Dan kom je verder dan; ik wil mensen helpen.

Hieronder nog een paar puntjes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SndrZndvrt Bekijk bericht

Na het behalen van mijn MBO-diploma wist ik 1 één ding zeker: ik wil mensen helpen. Elke dag nieuwe uitdagingen en het vertrouwen waarmaken wat de cliënten je geven zodra je er bent. Dat geeft mij kracht en energie om het uiterste uit mezelf te halen.
Dit klinkt heel pathetisch vind ik.

Citaat:
Ik werk vrijwillig in een zorgcentrum
Neem aan dat je bedoelt dat je als vrijwilliger werkt in een zorgcentrum?

Citaat:
Mijn zusje werkt al een aantal jaar in de gehandicaptenzorg en heeft mij ook van de nodige informatie voorzien. Na haar verhaal wist ik het zeker, ik wil in de gehandicaptenzorg werken.
Zoals je het nu formuleert lijkt het alsof je maar een keer met je zusje hebt gesproken.

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 maart 2013, 15:26
Helena Helena is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 30
Helena is on a distinguished road
Standaard

Beste SndrZndvrt,

Hierbij mijn feedback, hopelijk kun je er wat mee!

Groeten Helena

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SndrZndvrt Bekijk bericht
-------------------------------------------------

Geachte mevrouw xxxxx,


Na ons telefoongesprek vanmorgen ben ik zeer geïnteresseerd geraakt in de opleiding maatschappelijke zorg. Hier lijkt het nu net alsof je pas ná het telefoongesprek geinteresseerd bent geraakt; misschien iets veranderen in de zin? Via deze brief wil ik solliciteren op naar de functie van leerling-werknemer.

Na het behalen van mijn MBO diploma wist ik 1 één ding zeker: ik wil mensen helpen. Elke dag nieuwe uitdagingen en het vertrouwen waarmaken wat de cliënten je geven zodra je er bent. Dat geeft mij kracht en energie om het uiterste uit mezelf te halen. Hieruit blijkt voor mij niet waarom je graag mensen wilt helpen; kun je beschrijven waarom je er voldoening uit haalt? Daarnaast vind ik 'mensen helpen' te breed - hoe zie jij die hulp? Wat is die hulp dan? Iemand zijn tuin schoffelen is bijvoorbeeld ook 'mensen helpen'Ik werk verricht momenteelvrijwilligswerk in een zorgcentrum en dat heeft mij laten inzien dat ik er van geniet om iets voor een ander te kunnen betekenen. Hierop ben ik Ik ben mij gaan verdiepen in verschillende opleidingen en heb heel veel informatie opgedaan via internet. ben zo tot de conclusie gekomen dat ik graag in de gehandicaptenzorg wil werken. Mijn zusje werkt al een aantal jaar in de gehandicaptenzorg en heeft mij ook van de nodige informatie voorzien. Na haar verhaal wist ik het zeker, ik wil in de gehandicaptenzorg werken. Ik mis nog een motivatie voor de gehandicaptenzorg: waarom juist daar? Het feit dat je zusje er ook werkt is voor een werkgever geen motivatie. Wat maakt dat je door je zusje geintereseerd raakte? Dus: wát intereseert jou in de gehandicaptenzorg?

Ik heb mij goed georiënteerd op dit beroep en kan ik concluderen dat ik, door eerdere ervaring als beginnend leerkracht, de eigenschappen bezit die van mij verwacht worden. Ik kan goed inspelen op onverwachte situaties, sta stevig in mijn schoenen en ik kan zowel zelfstandig als in een teamverband functioneren. Kritiek geven en ontvangen is voor mij totaal geen probleem. Ik zou dit niet op deze manier zeggen. Liever iets in de geest van: "Ik zie de meerwaarde van feedback en kritiek en pas deze waar het kan toe."

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met plezier tegemoet, zodat ik mijn enthousiasme en motivatie mondeling verder kan toelichten.


Met vriendelijk groet,

xxxxx
Succes!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
DSPS en mijn verdere loopbaan: wat nu? VitaLibertasEst Loopbaanvragen 3 12 oktober 2013 01:10
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief? minister Sollicitatiebrief en cv 4 1 juli 2012 19:19
Sollicatie medewerker Kavelwinkel bij de gemeente - Graag commentaar nsharief Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2010 15:11
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44
Wat vinden jullie van mijn brief? (Bijbaantje, slagerij) Paulien Sollicitatiebrief en cv 1 18 september 2006 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon