Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 maart 2013, 15:20
kolibrie kolibrie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3
kolibrie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief BBL Verpleegkundige

Hi allemaal! Ik zal zo ook wat andere sollicitatiebrieven lezen en reageren, maar ik zou het ook heel erg fijn vinden als jullie eens naar mijn brief willen kijken.

Na jaren nadenken heb ik eindelijk mijn passie gevonden, verpleegkunde! Nu wil ik niets liever dan verpleegkundige worden middels een bbl plek, maar het solliciteren is spannend! Ik ben dus ook wel erg onzeker over m'n brief die ik morgen ga uitsturen. Voor de nieuwsgierigen onder ons; ik heb al een carrière in de media achter de rug, HBO Communicatie gedaan en ga nu mijn hart achter na :-)

Ik hoor graag!

------------------------

Geachte mevrouw ****,

Langs deze weg wil ik u laten weten dat ik zeer veel interesse heb in een leer-werk plek mbo verpleegkundige bij *****. **** Ziekenhuis is een in mijn ogen zeer dynamische plek, met de ambitie om de beste zorg te geven zodat patiënten niet meer naar een academisch ziekenhuis hoeven, maar in de vertrouwde regio kunnen blijven. Voor de patiënt fijner, maar ook voor naasten en andere zorgverleners. Aan deze ambitie zou ik graag mee willen werken.

Na de HAVO ben ik eerst een aantal jaren gaan werken in de media sector. Naast mijn baan heb ik altijd een opleiding gevolgd, de combinatie werken en studeren is mij zeer goed bevallen. Ik zie het als een groot voordeel om de theorie direct in de praktijk te brengen. Door te werken in een commerciële sector heb ik geleerd klantgericht te zijn en de handen uit de mouwen te steken.

Na enige tijd werd mijn verlangen om mij zowel op menselijk- en beroepsmatig vlak te verdiepen en blijven ontwikkelen sterker. Ik wil werken met mijn hoofd, mijn handen en mijn hart. Als verpleegkundige tref je patiënten in hun meest kwetsbare moment, om hen te mogen bijstaan, helpen en verplegen is voor mij de grootste motivatie om een toekomst als verpleegkundige na te streven.

Daarnaast heb ik al sinds ik me herinner een grote interesse in het menselijk lichaam, wetenschap en biologie. Ik ben iemand die wil begrijpen hoe iets werkt. Gecombineerd met een flinke dosis enthousiasme, sociale betrokkenheid, empathisch vermogen en levenservaring denk ik een uitstekende kandidaat te zijn voor een leer-werktraject Verpleegkundige.

Bent u nieuwsgierig geworden naar mij als persoon? Ik kijk uit naar een wederzijdse kennismaking!
Met vriendelijke groet,

kolibrie
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 maart 2013, 15:52
Helena Helena is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 30
Helena is on a distinguished road
Standaard

Beste Kolibrie,

Bij deze mijn feedback. Allereerst valt me op dat je in de eerste alinea een erg lange zin hebt staan. Ik zou deze zsm in tweeen hakken; mij was je ermee kwijt. Ten tweede valt mij op dat je erg weinig meldt over het ziekenhuis. Waarom wil je juist dáár werken? Je hebt weliswaar in de eerste alinea iets aangesloten op de ambities van het zkh, maar verder dan dat gaat het niet. Waarom bieden zij een goede leerplek? Wat staat er bijvoorbeeld op hun website over hun leerplekken? En bijvoorbeeld over hun sfeer, missie/visie, etc.?

Op alineaniveau valt me op dat ik de volgorde niet kloppend vind en de samenhang wat verloren vind. Tips van mij zijn: houd alinea's op onderwerp bij elkaar. Onderwerpen kunnen zijn:
- wat heb ik tot nu toe geleerd?
- wat maakt dat ik de juiste persoon ben voor deze functie?
- wat maakt dat ik de juiste persoon ben voor deze organisatie?
- waarom kies ik deze organisatie?

Zodoende houd je overzicht voor zowel jezelf als de P&O adviseur. Ik vind je afsluiting trouwens niet sterk. Ik vind hem voornamelijk cliché. Misschien kun je een knaller verzinnen om die nieuwsgierigheid echt op te wekken?

Ik hoop dat je er wat mee kan. Succes met je nieuwe loopbaankeus!

Gr. Helena
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
verpleegkundige

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
BBL Verpleegkundige sollicitatiebrief .. Graag kritisch commentaar jenzy Sollicitatiebrief en cv 3 13 januari 2013 08:48
Sollicitatiebrief en cv opleidingsplaats Verpleegkundige BBL Caroline211 Sollicitatiebrief en cv 1 12 maart 2012 08:05
Verpleegkundige GGZ BBL. Is de sollicitatiebrief goed? jenzy Sollicitatiebrief en cv 5 16 februari 2011 10:39
Sollicitatiebrief Leerling IC verpleegkundige - Graag Advies, tips, feedback Ria Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2008 23:30
Verbeterde versie van mijn sollicitatiebrief als leerling verpleegkundige *Bren* Sollicitatiebrief en cv 2 17 oktober 2007 17:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon