Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 februari 2010, 13:26
Lon Lon is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 februari 2010
Berichten: 2
Lon is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie pedagogisch begeleider

Hoi,

Ik wil graag solliciteren voor een functie als weekendbegeleider voor 'moeilijke' kinderen.
Mijn partner verandert mijn brief in iets dat niet meer van mij is, dus ik hoop hier iets subtielere kritiek en adviezen te ontvangen.

Geachte heer/ mevrouw,

Tijdens mijn zoektocht op internet kwam ik op de website van ....... de vacature voor weekendbegeleider tegen. Na het lezen van het hulpaanbod en de werkwijze van de organisatie, werd ik enthousiast om te solliciteren naar deze functie.

Momenteel ben ik mijn studie sociologie aan het afronden. Daarnaast ben ik werkzaam in de kinderopvang. Hoewel ik deze doelgroep boeiend vind, ben ik op zoek naar meer verdieping naast mijn huidige werkzaamheden. Gedurende de stages tijdens mijn opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening heb ik veel ervaring opgedaan met het werken met kinderen van verschillende achtergronden, zoals; kinderen met een aan autisme verwante stoornis, ADHD, een licht verstandelijke beperking en kinderen die wegens een moeilijke thuissituatie (of gedragsproblemen) in een woongroep terecht zijn gekomen.

Door het bieden van duidelijkheid en voorspelbaarheid stimuleer ik deze kinderen in hun persoonlijke groei en ontwikkeling, ieder op zijn eigen manier en eigen tempo. De uitdagende, sportieve en veilige omgeving van een vakantiepark, en de ideale groepsgrootte tijdens de kampen van ........ lijken me hiervoor geweldig geschikt. Plezier en ontspanning staan daarbij uiteraard voorop.

Zelf ben ik creatief, een geďnteresseerde luisteraar en betrokken bij het welzijn en de ontwikkeling van kinderen. Het aanbieden van een zorgeloze en gezellige tijd aan kinderen met een stoornis of gedragsproblemen, en daarmee het tijdelijk ontzien van hun ouders, is een functie die ik graag vervul. Ik vind het prettig om zelfstandig te werken maar werk ook goed in teamverband. Tijdens mijn stages en dienstverbanden in de kinderopvang heb ik veel ervaring opgedaan met oudergesprekken en het schrijven van rapportages.

Graag zou ik deze sollicitatiebrief en curriculum vitae in een persoonlijk gesprek verder willen toelichten.

Met vriendelijke groet,


......
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 februari 2010, 12:11
eefke eefke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2010
Berichten: 8
eefke is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie pedagogisch begeleider

Hoi Lon,
Ik weet niet of je inmiddels deze brief al verstuurd hebt, maar toch nog wat opmerkingen.
Ik vind het een heldere brief!

De inleidende zin mag wat pakkender van mij.

Over deze alinea: 'Momenteel ben ik mijn studie sociologie aan het afronden. Daarnaast ben ik werkzaam in de kinderopvang. Hoewel ik deze doelgroep boeiend vind, ben ik op zoek naar meer verdieping naast mijn huidige werkzaamheden. Gedurende de stages tijdens mijn opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening heb ik veel ervaring opgedaan met het werken met kinderen van verschillende achtergronden, zoals; kinderen met een aan autisme verwante stoornis, ADHD, een licht verstandelijke beperking en kinderen die wegens een moeilijke thuissituatie (of gedragsproblemen) in een woongroep terecht zijn gekomen.' : Ik denk dat je daarmee bedoelt dat het werken met deze kinderen de verdieping is waar je naar zoekt. Goed om even te verduidelijken.

achtergronden, zoals; kinderen : Punt komma weg.

Succes! (het is toch niet Be Active he?)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatiebrief kinderopvang

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag een mening van andere gevraagd sollicitatie pedagogisch medewerker Cindy... Sollicitatiebrief en cv 3 9 februari 2010 22:06
Open sollicitatie pedagogisch medewerker duha Sollicitatiebrief en cv 5 4 december 2008 20:07
Open sollicitatie Pedagogisch medewerker duha Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2007 13:22
Sollicitatie begeleider Nieuwe Hoek Mia Sollicitatiebrief en cv 3 11 februari 2007 13:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon