Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 mei 2009, 13:38
Fraukita Fraukita is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 mei 2009
Berichten: 1
Fraukita is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief ambulant begeleider

Beste mensen,

ik ben op zoek naar een nieuwe baan in de zorg en zou graag voordat ik met solliciteren begin wat reacties op mijn sollicitatiebrief willen ontvangen.
Alle tips zijn heel welkom!

Het betreft hier een ambulant team dat per direct een ambulant begeleider zoekt.

* Begeleiden en ondersteunen van zelfstandig wonende cliënten met een lichte verstandelijke beperking, mogelijk in combinatie met psychische stoornissen en/of gedragsproblematiek;

Alvast bedankt voor je reactie!

Groetjes Frauke

Geachte leden van de sollicitatiecommissie,

Met veel interesse solliciteer ik naar de functie van ambulant begeleider binnen x. De functie spreekt mij zeer aan omdat het mij uitdagend lijkt en ik graag een bijdrage zou willen leveren in de participatie van mensen met een handicap in de maatschappij.

Kennis en ervaring heb ik opgedaan binnen diverse opleidingen en organisaties. Tot op heden werk ik als invalkracht binnen het ambulante werkveld met mensen met licht verstandelijke beperkingen en/of psychische stoornissen. Dit heeft mijn motivatie des te sterker gemaakt te solliciteren op deze functie. Daarvoor ben ik werkzaam geweest als sociaal pedagogisch hulpverlener bij Zenith in England, en heb ik jongeren begeleid en getraind op weg naar zelfredzaamheid, het om leren gaan met eigen problematiek en het versterken van zelfbeeld. Een latere baan vond ik bij Peace Brigades International waar ik als werkbegeleider jonge mensen met verschillende culturele achtergronden heb begeleid bij hun werk- en hulpvragen in Nepal. Binnen all deze functies heb ik een bijdrage kunnen leveren aan het opstellen en uitvoeren van behandelinsplannen, de vormgeving van methodieken en onderliggende visies. Bovendien heb ik mij ontwikkeld om zowel zelfstandig als ook in teamverband te werken. Overige relevante werkervaring kunt u teruglezen op mijn CV.

Mijn werkervaring heeft mij niet alleen persoonlijk sterker gemaakt maar heeft ook mijn professionele kijk op hulpverlening nader gevormt. Zo heb ik mogen ervaren dat mensen die naar onze normen erg weinig hebben, en/of vooral veel pech hebben in hun leven, toch over ontzettend veel krachten beschikken.

Mijn keuze is op deze functie gevallen omdat mijn interesse blijvend uitgaat naar mensen die extra aandacht en ondersteuning nodig hebben. Ik zet mij graag en met volle overgave in om deze te begeleiden en met hen samen te werken.
De visie die jullie als organisatie dragen spreekt mij aan en past binnen mijn eigen benaderingswijze. Ik werk oplossings- en vraaggericht en zal altijd proberen het systeem, dat naar mijn mening onlosmakelijk verbonden is met de ontwikkeling van de client, te betrekken. Alles om een zo veilig mogelijk klimaat voor het kind te creëren.

Samengevat ben ik een jonge vrouw die op een serieuze maar enthousiaste manier zorgdraagt voor haar verantwoordelijkheden. Ik sta stevig in mijn schoenen, ben betrouwbaar en laat onder tijdsdruk en stress mijn doorzettingsvermogen, rust, creativiteit en flexibiliteit zien. Deze eigenschappen bieden mij ondersteuning in het werken met mensen.

Graag licht ik mijn motivatie en visie in een gesprek toe.

Met vriendelijke groeten,
Frauke ********
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Persoonlijk Begeleider (Duaal SPH) - Feedback is welkom! peggeltje99 Sollicitatiebrief en cv 0 16 januari 2009 00:12
Sollicitatiebrief Ambulant hulpverlener: graag feedback Es P Sollicitatiebrief en cv 2 27 mei 2008 13:22
Open sollicitatie ambulant begeleider, graag commentaar+gehele check (taalfouten,etc) Silvie Sollicitatiebrief en cv 0 8 november 2007 14:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon