Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Alle andere carričreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 maart 2007, 17:35
henriha
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Meerdere sollicitaties tegelijk versturen

Ik zou graag willen weten of het verstandig is om meerdere sollicitatiebrieven te gelijk te versturen.

stel dat ik bij 2 bedrijven op gesprek mag komen hoe vertel ik dan dat ik bij meerder bedrijven aan het sollicteren ben? komt dat niet slecht over ?

of;

stel dat ik eerder wordt aangenomen op een bedrijf die ik net iets minder leuk vind dan het andere bedrijf waar ik pas veel later ook een gesprek krijg ?
is het dan nog mogelijk het 1e bedrijf af te zeggen ?

alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 maart 2007, 10:48
wiltjer78 wiltjer78 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2007
Berichten: 5
wiltjer78 is on a distinguished road
Standaard Re: Meerdere sollicitaties tegelijk versturen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henriha Bekijk bericht
Ik zou graag willen weten of het verstandig is om meerdere sollicitatiebrieven te gelijk te versturen.

stel dat ik bij 2 bedrijven op gesprek mag komen hoe vertel ik dan dat ik bij meerder bedrijven aan het sollicteren ben? komt dat niet slecht over ?

of;

stel dat ik eerder wordt aangenomen op een bedrijf die ik net iets minder leuk vind dan het andere bedrijf waar ik pas veel later ook een gesprek krijg ?
is het dan nog mogelijk het 1e bedrijf af te zeggen ?
Hallo,
Ik zou zeker zo veel mogelijk sollicitaties versturen. Anders beperk je je zelf. Als je aan het werk wil, moet je echt zoveel mogelijk solliciteren en dus heel veel sollicitatiebrieven versturen. Dat doe ik ook.
In principe vertel je bij een sollicitatiegesprek niet dat je nog meer sollicitaties hebt lopen. Een beetje normaal bedrijf snapt dat. Iedereen die ooit heeft gesolliciteerd, weet dat je meerdere brieven moet versturen om de kansen te vergroten. Als je 1 brief stuurt, wacht op het antwoord, dan weer een nieuwe.. dat schiet niet op..

En wat betreft je tweede 'stel': dat heb ik toevallig vorige week meegemaakt. Je hebt ALTIJD opzegtermijn. Tijdens de eerste maand kun je sowieso direct weg. Je kunt ook bij de tweede aangeven dat je net aangenomen was, maar dat je de tweede baan wilt.
In mijn geval: maandag sollicitatiegesprek bij coole baan, alles gunstig, geen reistijd. Uiterlijk vrijdag uitslag. Dinsdag gesprek bij wel leuke baan, tijdelijke baan, iig half uur reistijd, maar elke keer iig nog een uur extra onderweg ivm file. Halve dagen werken, dus nog meer reistijd en -kosten, veel minder uren dan andere baan. Zegt ze dat ze me per direct aan wil nemen en dat ik direct mag beginnen!! Oeps! Toen heb ik haar eerlijk gezegd dat ik nog een sollicitatie heb lopen en dat ik die eerst af wil wachten. Dat is heel moeilijk om te zeggen, omdat je de kans hebt dat ze dan nee zeggen. Maar ik wil echt heeeeeeel graag die andere baan, dus ik moest wel. Ik ga dus maandag hoe dan ook bellen. Mocht ik nog niks gehoord hebben van de coole baan, dan bel ik zelf.

Het blijft dus heel lastig kiezen. bazen willen het liefst dat je alleen geinteresseerd bent in hun bedrijf. Als werkzoekende moet je gewoon veel sollicitaties versturen om je kansen te vergroten. Dus gewoon doen. Als ze je echt graag willen hebben, dan wachten ze wel als je daar om vraagt.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 maart 2007, 14:21
henriha
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Meerdere sollicitaties tegelijk versturen

bedankt voor je reactie. Ik ga nu dan ook maar zoveel mogelijk solliciteren.

bedankt,

met vriendelijke groet,
Henri
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 maart 2007, 10:06
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Meerdere sollicitaties tegelijk versturen

Altijd bij meerdere bedrijven tegelijkertijd soliciteren. Dan weet je beter wat je waard bent 'in de markt'.

Stuur niet naar alle vacatures de zelfde CV met de zelfde brief. Maak een kort CV wat voor alle vacatures het zelfde kan zijn en schrijf per vacature een goede brief waarom jij de perfecte kandidaat bent voor DIE functie voor DAT bedrijf.

Je CV aanpassen voor elke vacature kan ook, maar levert een groot aantal versies van je CV op wat in de praktijk erg onhandig is.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon