Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 januari 2013, 20:54
Sodo Sodo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 januari 2013
Berichten: 2
Sodo is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief beleidsmedewerker; graag feedback!

Dag allemaal,

Graag zou ik aan jullie feedback willen vragen op mijn sollicitatiebrief. Ik heb al veel brieven gestuurd, maar helaas tot op heden nog geen goed resultaat.
Zouden jullie naar de brief kunnen kijken en feedback willen geven op inhoud, grammatica, stijl, etc.?

De functie-eisen zijn:
- HBO werk en denkniveau
- Je toont initiatief en bent creatief en innovatief;
- Je bent alert op het herkennen van maatschappelijke ontwikkelingen.
- Je bent 'naar buiten gericht' en vindt het vanzelfsprekend om met externe partijen om te gaan. Dat doe je vanuit betrokkenheid en met flair en overtuigingskracht.
- Je hebt affiniteit met de Wmo
- Je beschikt over kennis op het terrein van de transities;
- Je bent organisatie- en omgevingsbewust;
- Je kunt goed samenwerken;
- Je bent communicatief vaardig en denkt mee over nieuwe werkwijzen.

De brief:

Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van de interessante vacature voor een beleidsmedewerker WMO op de website www.***.nl, wil ik graag reageren. De gemeente *** en de werkzaamheden zoals beschreven in de vacature spreken mij aan. Deze hebben mij doen besluiten te solliciteren op de vacature.

Ik ben zo enthousiast over deze functie, omdat ik tijdens mijn afstudeerstage bij de gemeente *** heb gemerkt dat ik het prettig vind om te werken in een dynamische omgeving en om bezig te zijn met beleid. Daarnaast heb ik een grote interesse in maatschappelijke vraagstukken. Deze interesse is ontstaan tijdens mijn opleiding ***. Omdat deze interesse verder reikte dan alleen de “werkvloer” heb ik afgelopen juli de Master *** aan de Universiteit *** afgerond. Binnen deze Master heb ik mij bezig gehouden met beleid- en organisatievraagstukken. Ik heb geleerd om analytisch te kijken naar maatschappelijke vraagstukken, deze te onderzoeken en om te zetten in concrete adviezen. Mijn masterscriptie heb ik zelfstandig uitgevoerd bij de gemeente***. Het onderzoek ging over de decentralisatie van de begeleiding en dagbesteding. Graag verwijs ik naar mijn curriculum vitae voor meer informatie.

Als persoon ben ik betrokken, oplettend en hardwerkend. Ik ben doelgericht ingesteld en werk altijd naar een resultaat toe. Dit blijkt voornamelijk uit mijn al opgedane werkervaring binnen de gehandicapten- en ouderenzorg. Doordat ik zowel een praktische als een theoretische achtergrond heb overzie ik het geheel en kan ik ontwikkelingen omzetten in concrete, strategische plannen. In deze functie bij de gemeente *** kan ik mijn interesse voor maatschappelijke vraagstukken en mijn sociale karakter combineren met mijn theoretische kant. Ik ben dan ook zeer gedreven om deze vaardigheden in te zetten voor een beleid dat leidt tot een leefbare en sociale samenleving.

Graag licht ik mijn enthousiasme en persoonlijke kenmerken die van toepassing zijn op de functie toe in een persoonlijk gesprek.
Met vriendelijke groet,

Mijn Naam

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 januari 2013, 14:11
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Dag Sodo,

Je brief ziet er keurig uit. Maar één ding valt me op: je richt de brief niet aan een specifiek persoon. Wil je je onderscheiden, dan begint dit met het achterhalen van de naam van de contactpersoon voor de betreffende vacature én het opbellen van deze persoon. Op die manier kun jij er door vragen te stellen veel beter achterkomen wat men zoekt én je laat jezelf alvast even "zien". Wat je te weten bent gekomen helpt je om je brief volledig toe te spitsen op die functie bij dat bedrijf/instelling.

Doe het! Je geeft jezelf veel en veel meer kans.
__________________
Vriendelijke groeten,

Beewee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
beleidsmedewerker

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief PLC programmeur, graag feedback johnnieb Sollicitatiebrief en cv 2 3 december 2012 21:13
Sollicitatiebrief consultant, graag feedback jes Sollicitatiebrief en cv 3 2 januari 2012 21:59
Sollicitatiebrief verkoper reizen, graag feedback Nili Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 13:34
Graag feedback op mijn sollicitatiebrief martina Sollicitatiebrief en cv 1 24 augustus 2010 16:26
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon