Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 februari 2010, 11:35
max max is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 1
max is on a distinguished road
Standaard Salaris van BBL-er naar gediplomeerd verpleegkundige

Hoi

Ik ben max en heb de BBL opleiding tot mbo4 verpleegkundige gedaan.
Binnenkort krijg ik mijn diploma. Nou vroeg ik mij af hoe het zit met de functieschalen en periodieken.

Als leerling zit je in aanloopschaal 39 en als net gediplomeerde kom je in aanloopschaal 44. Klopt het dat ze je niet horizontaal je periodiek bieden?

Volgens Artikel 7.1.12. Bevordering van de Cao ziekenhuizen

1. Bij bevordering naar een functie die is ingedeeld in een hogere functiegroep wordt het nieuwe salaris gebaseerd op de salarisschaal behorende bij de hogere functiegroep. Het oude salaris wordt hiertoe met twee periodieken verhoogd, waarna inpassing in de hogere schaal plaatsvindt.
2. Indien toekenning van twee periodieken niet mogelijk is in verband met het bereiken van het schaalmaximum, wordt de schaal verlengd met de benodigde inpassingstabelnummers, waarna inpassing in de hogere schaal plaatsvindt.
3. Het nieuwe salaris mag niet meer bedragen dan het maximum van de bij de hogere functie behorende schaal.
4. De werkgever kan in overleg met de ondernemingsraad afwijken van de bepalingen in dit artikel.


Ik hoop dat iemand mij meer duidelijkheid kan verschaffen over de regels van de salariëring van net gediplomeerde verpleegkundigen.

Vriendelijke groet,
Max
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 februari 2010, 10:28
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: Salaris van BBL-er naar gediplomeerd verpleegkundige

dag Max,

de hoogte van je salaris hangt deels af van de instelling waar je gaat werken en ook van de werkervaring die je al hebt. Als je ergens bent aangenomen krijg je ook een arbeidsvoorwaardengesprek waar dit soort dingen besproken worden. In de regel stap je inderdaad niet horizontaal over naar een volgende schaal maar doorloop je de ene schaal voordat je naar een andere schaal overstapt. Als je nog een bijscholing gaat doen kan dit de overstap vaak wel versnellen.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 maart 2010, 00:33
Mirjam70 Mirjam70 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Berichten: 7
Mirjam70 is on a distinguished road
Standaard Re: Salaris van BBL-er naar gediplomeerd verpleegkundige

Hoi,
Volgens mij is het als volgt:
Stel je zit nu in schaal 39-3, dan krijg je 2 periodieken en kom je in 39-5. Vervolgens wordt je ingeschaald in functieschaal 44 dat hetzelfde salaris heeft dat bij 39-5 hoort.

Bijvoorbeeld je zit nu in 39-3, dan kom je vervolgens in 39-5 (€1500); dit komt overeen met 44-3 (€1500).
De getallen/schalen zijn een voorbeeld

Miriam

Laatst gewijzigd door Mirjam70; 20 maart 2010 om 00:37 Reden: niet helemaal goed gelezen en een verkeerde reactie hier geplaatst :-(
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon