Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 februari 2012, 13:58
MargrietN MargrietN is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 7
MargrietN is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief afroepverpleegkundige ziekenhuis

Ik studeer deze week af en ben aan het solliceren voor mijn eerste baan. Op onderstaande brief zou ik graag feedback ontvangen. Het is een functie binnen een ziekenhuis via een afdeling die gaat over afroepverpleegkundigen binnen het hele ziekenhuis.

XXX
XXX
XXX

XXX
XXX
XXX

XXX, 20 februari 2012


Betreft: functie afroepverpleegkundige XXX, vacaturenummer XXX


Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de vacature op uw website en het feit dat ik goede ervaringen binnen de organisatie hebt maken dat ik solliciteer op de functie van afroepverpleegkundige.

Momenteel rond ik mijn opleiding hbo-Verpleegkunde af en neem op 24 februari mijn diploma in ontvangst. Tijdens mijn opleiding heb ik meerdere stages binnen de ziekenhuiszorg gehad, waarvan een op de afdeling XXX. Ik ben hierdoor erg enthousiast geworden voor het werken binnen het ziekenhuis en heb veel geleerd en leuke ervaringen opgedaan. Wat maakt dat ik graag binnen XXX wil gaan werken. Het werken binnen XXX (afdeling) spreekt mij vooral aan doordat het mij de mogelijkheid biedt om op meerdere afdeling ervaring en kennis op te doen.

Ik ben een enthousiaste, gemotiveerde en beginnend verpleegkundige. Ik wil alle kennis en ervaring die ik opgedaan heb tijdens mijn opleiding in de praktijk brengen en mij ontwikkelen tot een nog betere verpleegkundige. Ik ben perfectionistisch en nauwkeurig bij alles wat ik doe en ben sociaal goed vaardig. Ik ben flexibel wat betreft werkzaamheden maar ook wat betreft werktijden. Wat betreft mijn werken als verpleegkundige ben ik correct in de omgang met patiënten, kan ik zelfstandig werken en werk ik zorgvuldig.

Ik hoop dat u door deze brief en bijgevoegd C.V. een indruk heeft gekregen van wie ik ben en waarom ik binnen XXX wil werken. Graag licht ik een en ander nader toe in een gesprek.

Ik hoop spoedig van u te horen,


Met vriendelijke groet,

XXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 februari 2012, 19:56
parry parry is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2012
Berichten: 10
parry is on a distinguished road
Standaard

Ik vind het een enthousiaste brief, die snel goed to-the-point komt. Wel enkele opmerkingen in het rood (dit is mijn eerste reactie op het forum, het is goed bedoeld en komt hopelijk niet vervelend over met de rode tekst!)


Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de vacature op uw website en het feit dat ik goede ervaringen binnen de organisatie hebt maken dat ik solliciteer op de functie van afroepverpleegkundige. Zin loopt niet lekker, beter: Naar aanleiding van de vacature en het feit dat ik goede ervaringen heb, solliciteer ik op de functie

Momenteel rond ik mijn opleiding hbo-Verpleegkunde af en ik neem op 24 februari mijn diploma in ontvangst. Tijdens mijn opleiding heb ik meerdere stages binnen de ziekenhuiszorg gehad, waarvan een op de afdeling XXX. Ik ben hierdoor erg enthousiast geworden voor het werken binnen het ziekenhuis en heb veel geleerd en leuke ervaringen opgedaan.Zou ik omdraaien: ik heb veel geleerd en leuke ervaringen opgedaan, hierdoor enthousiast geworden Wat maakt dat ik graag binnen XXX wil gaan werken. Het werken binnen XXX (afdeling) spreekt mij vooral aan doordat het mij de mogelijkheid biedt om op meerdere afdeling ervaring en kennis op te doen.

Ik ben een enthousiaste, gemotiveerde en'en' kun je weglaten beginnend verpleegkundige. Ik wil alle kennis en ervaring die ik opgedaan heb tijdens mijn opleiding in de praktijk brengen en mij ontwikkelen tot een nog betere verpleegkundige. Ik ben perfectionistisch en nauwkeurig bij alles wat ik doe en ben sociaal goed vaardig sociaal vaardig. Ik ben flexibel wat betreft werkzaamheden maar ook wat betreft werktijden. Wat betreft Drie keer 'wat betreft' is beetje veel, misschien deze veranderen in 'tijdens'mijn werken als verpleegkundige ben ik correct in de omgang met patiënten, kan ik zelfstandig werken en werk ik zorgvuldig.

Ik hoop dat u door deze brief en bijgevoegd C.V. een indruk heeft gekregen van wie ik ben en waarom ik binnen XXX wil werken. Graag licht ik een en ander nader toe in een gesprek.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 februari 2012, 01:39
Little Susie Little Susie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2012
Berichten: 8
Little Susie is on a distinguished road
Standaard

puur even technisch gezien zijn je zinnen veels te lang, houdt het kort en bondig.
Gebruik komma's, deel zinnen op.
en zo min mogelijk zinnen beginnen met IK, dit staat heel erg op jezelf gericht en komt als snel minder vriendelijk over.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 februari 2012, 17:03
MargrietN MargrietN is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Berichten: 7
MargrietN is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor jullie reaties en adviezen. Deze aandachtspunten helpen mij om mijn brief nog eens kritisch door te kijken. Inderdaad, ik schrijf soms in te lange zinnen, daar ga ik nog eens extra om denken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
verpleegkundige

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief medisch secretaresse in een ziekenhuis Lunaslagter Sollicitatiebrief en cv 3 24 mei 2011 13:42
Sollicitatiebrief receptionist/telefonist ziekenhuis sinaasappelpit Sollicitatiebrief en cv 0 19 oktober 2010 12:53
Sollicitatiebrief functie stagiare SPH ziekenhuis Aine Sollicitatiebrief en cv 2 20 februari 2009 23:21
sollicitatiebrief secretaresse ziekenhuis noekkie Sollicitatiebrief en cv 2 12 oktober 2006 20:52
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon