Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 januari 2010, 23:23
PumpkinPie PumpkinPie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 januari 2010
Berichten: 4
PumpkinPie is on a distinguished road
Standaard Opleiding kiezen: Communicatie, P&A? Liever niet samenwerkend studeren

hey!

ik ben net nieuw hier, dus ik stel me eventjes voor: ik ben Marleen, 19 jaar oud en ik woon in Zuid Holland.

Ik heb een probleem. Ik heb afgelopen zomer mijn vwo diploma gehaald met goede resultaten en ben toen in september begonnen met de universitaire opleiding Nederlandse Taal en Cultuur. Dit bleek echter niets voor mij en ik ben dan ook na twee weken (!) weer gestopt en aan het werk gegaan. Maar na de zomervakantie wil ik wel weer aan een opleiding gaan beginnen, nu het liefst op HBO niveau omdat ik wat meer begeleiding wil hebben en niet in het diepe gegooid wil worden. Ook vond ik het verheerlijken van kennis op de universiteit niet in mijn straatje passen.

Nu is mijn vraag: wat voor opleiding zou ik willen doen. Allereerst dacht ik aan Communicatie, omdat ik graag creatief bezig ben, totdat ik dacht dat deze opleiding meer zakelijke communicatie was dan het directe contact met mensen, dus dat viel af. Ik vind namelijk direct contact met mensen erg prettig en wil daar dan ook graag mee verder.

Daarom dacht ik, misschien is Personeel en Arbeid iets voor mij. Het is met mensen, maar ook wel zakelijk en dat lijkt me ook wel interessant, het economische gedeelte met arbeidsrecht en zo. Ik ga binnenkort een open dag bezoeken en dan zal ik zien of deze opleiding ook bij me past, maar heeft iemand ervaring met deze opleiding? Ik zou het graag horen.

Daarnaast zit de vorm van het onderwijs me een beetje dwars. Het in groepen werken nog het meest. Eigenlijk werk ik het liefst alleen, omdat ik niet altijd even goede ervaring heb met groepswerk op de middelbare school, mensen die hun afspraken niet nakwamen, langs elkaar heen werken, niet tot goede afspraken kunnen komen, geen goede communicatie, etc. Hierdoor zie ik het werken in groepen niet positief in, en ben ik bang dat ik de opleiding opnieuw niet leuk zal vinden en er weer mee ga stoppen. Kan iemand mij over groepswerken en manier van werken adviseren? Zijn er meer mensen met een vwo achtergrond die hbo zijn gaan doen? Hoe beviel dat? Ik ben heel erg benieuwd naar reacties. Mijn twijfels vreten me haast op van binnen.

Groetjes, Marleen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Help welke opleiding moet ik gaan volgen? Theresa Opleiding kiezen en volgen 1 21 januari 2010 22:00
Opleiding kiezen MER/Facility? Belle Opleiding kiezen en volgen 2 2 december 2009 13:38
HBO opleiding kiezen Zeepsop Opleiding kiezen en volgen 18 1 september 2009 15:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon