Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 mei 2011, 19:31
reginn reginn is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 mei 2011
Berichten: 1
reginn is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Grafisch vormgever, webdesigner

Beste,

Ik zou graag wat advies willen hebben op mijn open sollicitatie en mijn sollicitatie brief.
Heb op deze site rond gekeken en mijn sollicitatie brief opgemaakt. Maar ben nog niet geheel gelukkig met de brieven. Misschien dat jullie met goede adviezen komen en/of hebben.

Alvast bedankt.



Open sollicitatie brief:

xxx
xxxxxx
xxxxxxxxx

Bedrijf
Straat + nummer
Postcode + plaats


Plaats, datum 2011


Betreft: Open sollicitatie


Geachte heer/mevrouw …,

Door middel van deze brief geef ik blijk van mijn belangstelling om te solliciteren naar de functie (functie) binnen uw bedrijf. Ik hoop dat u een vacature heeft openstaan waar ik voor|
in aanmerking zou kunnen komen.

Door mijn ervaring bij mijn stage en mijn afgeronde opleiding ben ik zeer geďnteresseerd in deze functie.
Ik ben een enthousiaste en leergierige persoonlijkheid die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan functioneren. Met mijn kritische visie is perfectionisme steeds weer het einddoel. Originaliteit en creativiteit zijn mijn handelsmerken, een frisse wind gegarandeerd. Mijn passie voor het ontwerpen zit in het bloed.

Bij deze email heb ik mijn Curriculum Vitae als bijlage toegevoegd, mijn portfolio staat in bijgevoegde link. www.portfolio.nl
Graag zou ik de gelegenheid krijgen mijn sollicitatiebrief nader met u te bespreken in een oriënterend gesprek.
Ik hoop spoedig iets van u te horen.


Met vriendelijke groet,

xxxxx





Sollicitatie brief:


xxxx
xxxxxx
xxxxxxxx

Bedrijf
Straat + nummer
Postcode + plaats


Plaats, datum 2011


Betreft: vacature ….


Geachte heer mevrouw,

Door middel van deze brief geef ik blijk van mijn belangstelling om te solliciteren naar de functie (functie) binnen uw bedrijf. Ik heb deze vacature gezien op de website van….

Door mijn ervaring bij mijn stage en mijn afgeronde opleiding ben ik zeer geďnteresseerd in deze functie.
Ik ben een enthousiaste en leergierige persoonlijkheid die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan functioneren. Tijdens mijn stage heb ik veel geleerd en


Met mijn kritische visie is perfectionisme steeds weer het einddoel. Originaliteit en creativiteit zijn mijn handelsmerken, een frisse wind gegarandeerd. Mijn passie voor het ontwerpen zit in het bloed.

Bij deze email heb ik mijn Curriculum Vitae als bijlage toegevoegd, mijn portfolio staat in bijgevoegde link. www.portfolio.nl
Graag zou ik de gelegenheid krijgen mijn sollicitatiebrief nader met u te bespreken in een oriënterend gesprek.
Ik hoop spoedig iets van u te horen.


Met vriendelijke groet,



xxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 mei 2011, 15:03
docent-biologie docent-biologie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2011
Berichten: 5
docent-biologie is on a distinguished road
Standaard reactie sollicitatiebrief

Open sollicitatie:

- Zou kunnen komen vervangen door ik kom graag in aanmerking -> meer actieve vorm

- De reden van interesse vind ik niet relevant. Iedereen met een afgeronde opleiding wil een baan. Waarom wil jij specifiek bij dit bedrijf werken?

- 2e alinea; ik garandeer een frisse wind

- 2e alinea cv met kleine letters

Je sollicitatiebrief is dezelfde als je open brief. Bij een sollicitatie naar een functie moet je uiteraard ook beschrijven waarom je interesse hebt en geschikt bent.

Succes!!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 mei 2011, 12:28
Janena Janena is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2010
Berichten: 19
Janena is on a distinguished road
Standaard

Waarom wil je juist bij dit bedrijf aan de slag?
Wat spreekt je daar aan.

Ik mis een stukje motivatie, verder vind ik het wel een leuke brief.

Denk veerder aan wat creativiteit....print de brief op een afwijkende kleur papier (de kleur van het bedrijf wellicht), geen standaard lettertype, misschein een envelop in dezelfde kleur als de brief.
Probeer er uit te springen.

In het kort zou ik aangeven wat je gedaan hebt tijdens je stage (op de cv staat dat waarschijnlijk wel uitgebreid maar ik zou het wel kort in de brief vermelden).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 juni 2011, 00:19
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Red face

Schrijf je brief in HTML-vorm, met CSS ertussen! Onleesbaar, maar wel origineel en blijft vast hangen bij degene die je brief leest. Eventueel plaats je een QR-code onderaan je brief met een link naar de brieftekst op je eigen site, zodat je je brief ook als webpagina (dus met omgezette HTML/CSS) kan lezen. Als grafisch vormgever moet je toch creatief zijn, toch?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 juni 2011, 00:40
Adalsino Adalsino is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 12
Adalsino is on a distinguished road
Standaard

Het is een aardige brief wat je geschreven hebt alhoewel het wel wat uitgebreider kan.
Als je net afgestuurd bent of nog op school zit probeer te benoemen wat je hebt gedaan bijvoorbeeld tijdens projecten of relevante vakken dat je gevolgd hebt. En waarom ben jij geschikt voor die functie (en voor die bedrijf).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Grafisch Vormgever (1 jaar werkloos) Brain Sollicitatiebrief en cv 4 27 januari 2011 16:22
Sollicitatie grafisch vormgever/dtp Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 5 31 juli 2009 13:07
Open Sollicitatie Grafisch vormgever, Graag tips en commentaar marian_m Sollicitatiebrief en cv 3 29 oktober 2008 22:41
sollicitatie grafisch vormgever, medewerker na'ané Sollicitatiebrief en cv 4 4 september 2006 23:45
Sollicitatie grafisch vormgever Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 2 28 juli 2006 12:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon