Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 april 2009, 13:27
Anke Anke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2009
Berichten: 10
Anke is on a distinguished road
Unhappy Zelf ontslag nemen bij ziekte?

Ik ben nu 1 maand ziek thuis en wegens persoonlijke omstandigheden zal mijn situatie de komende maanden niet verbeteren.
Ik heb dan ook besloten om mijn ontslag in te dienen. Mede omdat ik het niet fair vind tegenover mijn werkgever en ik hen geen enkele indicatie kan geven dat ik over een bepaalde tijd weer aan de slag kan.

Ik wil eind van deze maand mijn ontslag indienen, moet ik nog ergens rekening mee houden? Ik heb een opzegtermijn van 1 maand, dus dit zou inhouden dat ik eind mei officieel uit dienst ben, maar ook de hele maand mei niet zal werken.

Dank jullie wel.
Groet,
Anke
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 april 2009, 13:58
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Zelf ontslag nemen bij ziekte?

Kun je het inkomen zo makkelijk missen? Ben je van plan op zoek te gaan naar een andere baan? Als je zelf ontslag neemt, heb je geen recht op een ww-uitkering.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 april 2009, 21:52
pauline pauline is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 april 2009
Berichten: 11
pauline is on a distinguished road
Standaard Re: Zelf ontslag nemen bij ziekte?

Misschien is het beter om je beter te melden en met je werkgever overeen te komen dat jullie een beeindigingsovereenkomst aangaan. Als hierin wordt vastgesteld dat jullie uit elkaar gaan wegens verschil van inzicht over de manier waarop de functie moet worden uitgeoefend en dat het initiatief voor beeindiging bij de werkgever ligt, krijg jij wel WW. Je kunt je daarna weer ziekmelden bij UWVwerkbedrijf.

Heb je trouwens al bij je werkgever geinformeerd of hij verzekerd is voor loondoorbetaling van zieke werknemers? Hier zijn namelijk verzekeringen voor en het kan zijn dat jouw werkgever jouw salaris tijdens je ziekteperiode helemaal niet zelf betaald.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 april 2009, 13:25
Anke Anke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2009
Berichten: 10
Anke is on a distinguished road
Standaard Re: Zelf ontslag nemen bij ziekte?

Ik kan het geld niet echt missen, maar ik wil er een paar maanden tussenuit, ga mijn huisje verhuren en wil dan naar het buitenland, tot rust komen.

Ik heb 1 maand opzegtermijn. Krijg ik dan nog wel over de maand mei uitbetaald?

En tja, ik vind het gewoon het meest eerlijke naar mijn werkgever om te doen. Ik kan nog wel maanden ziek blijven en dan moeten zij mij blijven uitbetalen...vind dat niet fair, voelt niet goed.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 april 2009, 14:05
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Zelf ontslag nemen bij ziekte?

Wat een onzin. Hou je gewoon aan de regels en maak gebruik van de faciliteiten die er wettelijk zijn. Waarom jezelf tekort doen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 april 2009, 14:45
Making Sense
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Zelf ontslag nemen bij ziekte?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk_ Bekijk bericht
Wat een onzin. Hou je gewoon aan de regels en maak gebruik van de faciliteiten die er wettelijk zijn. Waarom jezelf tekort doen.
Ik ben het helemaal eens met Henk..... (goh)

"The right thing" hoeft niet perse te betekenen dat je je maar helemaal terugtrekt van je verantwoordelijkheden maar ook van de verantwoordelijkheden die jouw werkgever tov jou heeft....

Je verliest al je rechten en inkomen als je zelf ontslag neemt. Dat zit ook niet lekker rustig in het buitenland....

Als je ziek bent en je gaat in overleg met je arbo-arts en werkgever een plan opstellen dan is er een grote kans dat je die rust ook krijgt. Er zijn veel regels die jou beschermen.

Ga eerst praten met je werkgever voor je een drastische beslissing neemt!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zwangerschap en ontslag nemen/ ontslagen worden Abby Je rechten en plichten als werknemer 16 12 mei 2012 21:17
Op staande voet ontslag nemen? pallen Je rechten en plichten als werknemer 7 2 juli 2010 11:59
Ontslag genomen maar wil weer werken bij het oude bedrijf labear1386 Sollicitatiebrief en cv 2 30 januari 2009 23:12
Geen arbeidsovereenkomst, ontslag op staande voet nemen? arjanm Je rechten en plichten als werknemer 7 4 juli 2008 13:33
Klachtenbrief werkhervatting bij ziekte Nicole99 Je rechten en plichten als werknemer 8 27 mei 2008 10:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon