Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 november 2012, 12:46
tibbe tibbe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 november 2012
Berichten: 7
tibbe is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie en CV naar de functie Magazijnchef

Beste allen,

Had niet gedacht dat ik thuis kwam te zitten, maar zit nu toch 3 weken thuis. Ik heb bijna 20 jaar bij dezelfde werkgever gewerkt en me als dusdanig op kunnen werken opdat ik in 2013 een logistieke kantoorfunctie zou krijgen. Ben bezig geweest met mijn EVC, wou vast laten leggen dat ik nu inmiddels op HBO-denk en werk niveau zit, dat was de optie. Maar het bedrijf is failliet en bij de doorstart heeft men voor het goedkoopste personeel gekozen. Ik ben best wel een paar dagen bezig geweest met een brief en CV. Heb veel tips opgedaan op deze site en ook van Lifebrander. Ik heb een zogheten competentie CV gemaakt daar mijn opleidingen en werkgevers mager zijn. Ondanks dat heb ik toch wel het gevoel dat mijn bijna 20 jaar bij dezelfde werkgever ook wel een duidelijke boodschap afgeeft. Ik heb deze week gesolliciteerd op een functie, en heb mijn brief en CV ook verstuurd. Ben toch nog nieuwsgierig of er nog opbouwende kritiek gegeven kan worden. Misschien dat iemand mijn opzet kan gebruiken.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf CARRIERETIJGER_merged.pdf‎ (159,9 KB, 633x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 november 2012, 17:28
tibbe tibbe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 november 2012
Berichten: 7
tibbe is on a distinguished road
Standaard

Ik zou graag een feedback mogen lezen van iemand. Misschien sla ik de plank compleet mis.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 november 2012, 11:19
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Hoi Tibbe,

Nou, één ding is me duidelijk: jij kunt een goede brief schrijven. Echt, mijn complimenten. Ik heb eigenlijk maar twee dingetjes gevonden: "goedlopend" is één woord (staat ergens helemaal onderaan), en de formulering over je baanverlies. Je schrijft dat het bestuur faillissement heeft aangevraagd en dat jij daarom op zoek bent naar een ander functie. Dit is vast wel correct maar het komt op mij een klein beetje rancuneus over (dit hoeft niet echt zo te zijn natuurlijk, ik heb het alleen over mijn indruk) en doet wat af aan de positieve insteek van de zin daarvoor. Ik zou liever iets schrijven als: "Helaas is mijn functie recentelijk verloren gegaan door een faillissement." Dan houd je de eer volledig aan jezelf en is meteen uitgelegd waarom jij een baan zoekt.

Tibbe, ik wens je echt succes en ik heb bewondering voor je positiviteit, houen zo!!!

Vriendelijke groeten van

Beewee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 november 2012, 13:10
tibbe tibbe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 november 2012
Berichten: 7
tibbe is on a distinguished road
Standaard

Dank je voor je reactie. Had al wel een gevoel dat de brief en cv goed in elkaar zaten. Maar een bevestiging is altijd beter. Misschien kan deze brief iemand anders ook een stuk op weg helpen. Ik heb je advies opgevolgd en jazeker het loopt en leest zo ook beter. Twijfel nu alleen op het stukje; Helaas is mijn functie..... of Helaas is deze .... zoals het er nu staat.

Bijna 20 jaar heb ik met veel plezier mij volledig ingezet in mijn vorige functie. Helaas is deze recentelijk verloren gegaan door een faillissement en ben ik nu op zoek naar een nieuwe baan waar ik mijn passie uit kan voeren. Ik wil mijzelf tenslotte beschrijven als een enthousiaste persoonlijkheid die het beste uit zichzelf en anderen weet te halen. Het lijkt mij een uitdaging om mijn steentje, in uw bedrijf, bij te dragen om zo een goedlopend magazijnbeheer te realiseren.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 november 2012, 17:36
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Nou, dat ziet er prima uit, vind ik!

Groetjes,

Beewee
Met citaat reageren
  #6  
Oud 2 november 2012, 18:26
tibbe tibbe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 november 2012
Berichten: 7
tibbe is on a distinguished road
Standaard

Ik dank je. Je geeft altijd goed commentaar en ben blij dat ik die ook gehad heb van je. Ik ga er verder mee aan de slag en ga deze als basis gebruiken voor de rest van de sollicitaties.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
magazijnchef

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Cv + open sollicitatie naar een functie binnen de rechtbank JessicaJowenko Sollicitatiebrief en cv 2 21 februari 2009 03:40
sollicitatie naar functie van service engineer Zeewolde2008 Sollicitatiebrief en cv 2 9 oktober 2008 16:29
Sollicitatie naar de functie van bijblijfconsulent daphne 1 Sollicitatiebrief en cv 1 2 juni 2008 16:11
sollicitatie naar functie onderwijsassistent speciaal onderwijs graag reactie ann80 Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2008 17:44
Graag jullie reactie op mijn sollicitatie naar de functie van medewerker secretariaat lotjebibi1 Sollicitatiebrief en cv 1 20 oktober 2007 15:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon