Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 mei 2007, 15:31
Jefke Jefke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 3
Jefke is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief duaal plek HBO-V. Graag commentaar

Hey,

ik ben reeds gestop met mijn huidige studie en wil graag de studie HBO-V (verpleegkunde) gaan volgen.
omdat ik de studie duaal wil gaan doen meot ik solliciteren naar een duaal plek.
graag zou ik een reactie willen van jullie op mijn brief met een aantal punten die ik zou kunnen verbeteren

mijn brief:

naam
adres
postcode + woonplaats
telefoonnummer thuis : *
telefoonnummer gsm: *

ziekenhuis
adres
Ter attentie van: mevrouw **
postbus
postcode + woonplaats

Heerlen, 12 mei 2007
Onderwerp: sollicitatie voor duaal plek HBO-V niveau 5

Geachte mevr. **,

Via Internet kwam ik op jullie pagina: opleiding verpleegkunde in het atrium ziekenhuis. Graag zou ik voor een duaal plek in aanmerking komen.

Mijn naam is <naam>, ben 19 jaar, mijn vooropleidingen zijn de havo met profiel natuur en gezondheid en ik heb 2 jaar de hbo opleiding MBRT(Medische Beeldvormende en Radiotherapeutische Technieken) gevolgd.
Ik ben in aanraking gekomen met verpleegkunde tijdens mijn 2de jaar MBRT en begon te twijfelen aan mijn keuze van opleiding.
Door mijn 2 jaar hbo opleiding ben ik bekend met het leersysteem dat PGO heet. Dit gaat mij zeer goed af en heb ik al geruime medische kennis vergaard.

Ik solliciteer bij het <ziekenhuis> omdat mijn ervaringen bij dit ziekenhuis zeer positief zijn, dit omdat ik meerdere malen voor verschillende aandoeningen in het ziekenhuis heb moeten verblijven.
Ook heb ik diverse stages gelopen op de afdelingen : nucleaire geneeskunde en radiodiagnostiek en een kijk avond op de afdeling radiotherapie. Wat mij opviel tijdens deze stages is dat iedereen collegiaal, professioneel, en je graag wilt helpen wanneer je voor hulp vraagt zodat je van elkaar kunt leren. Dit is voor mij een ideale situatie om te werken en leren.

Ik beschik over de volgende karaktereigenschappen: ik ben kan goed luisteren naar mensen en heb een vriendelijk karakter, hierdoor kan ik goed met mensen omgaan. Ook ben ik flexibel omdat ik me makkelijk aanpas en vind het niet erg om iets voor mijn mede mens over te hebben.
Door mij hobby voetbal kan ik goed in teamverband werken en beschik ik over doorzettingsvermogen want ook al staan we achter probeer ik mijn team op te peppen om het hoofd niet te laten zakken en ons best te blijven doen.

Ik hoop dat u een positief beeld van mij heeft gekregen en kijk uit naar uw uitnodiging voor een gesprek.

In afwachting op uw reactie
Met vriendelijke groet,





<naam>
Bijlage: curriculum vitae

alvast zeer bedankt voor jullie reacties
groet jefke
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 mei 2007, 21:08
Loes Loes is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 april 2007
Berichten: 12
Loes is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief duaal plek HBO-V. Graag commentaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jefke Bekijk bericht
Hey,

naam
adres
postcode + woonplaats
telefoonnummer thuis : *
telefoonnummer gsm: *

ziekenhuis
adres
Ter attentie van: mevrouw **
postbus
postcode + woonplaats

Heerlen, 12 mei 2007
Onderwerp: sollicitatie voor duaal plek HBO-V niveau 5

Geachte mevr. **,

Via Internet kwam ik op jullie pagina: opleiding verpleegkunde in het atrium ziekenhuis. Graag zou ik voor een duaal plek in aanmerking komen.

Mijn naam is <naam>, ben 19 jaar, mijn vooropleidingen zijn de havo met profiel natuur en gezondheid en ik heb 2 jaar de hbo opleiding MBRT(Medische Beeldvormende en Radiotherapeutische Technieken) gevolgd. --> mag voor mij allemaal weg, want staat in je cv
Ik ben in aanraking gekomen met verpleegkunde tijdens mijn 2de jaar MBRT en begon te twijfelen aan mijn keuze van opleiding.
Door mijn 2 jaar hbo opleiding ben ik bekend--> ik ben niet zeker of dit juist is, in België wordt dit alleszins niet gezegd ... met het leersysteem dat PGO heet. Dit gaat mij zeer goed af en heb ik al geruime medische kennis vergaard.

Ik solliciteer bij het <ziekenhuis> omdat mijn ervaringen bij dit ziekenhuis zeer positief zijn, dit omdat ik meerdere malen voor verschillende aandoeningen in het ziekenhuis heb moeten verblijven.
Ook heb ik diverse stages gelopen op de afdelingen : nucleaire geneeskunde en radiodiagnostiek en een kijkavond op de afdeling radiotherapie. Wat mij opviel tijdens deze stages is dat iedereen collegiaal, professioneel en je graag wilt helpen wanneer je voor hulp vraagt zodat je van elkaar kunt leren. Dit is voor mij een ideale situatie om te werken en leren.

Ik beschik over de volgende karaktereigenschappen: ik ben kan goed luisteren naar mensen en heb een vriendelijk karakter, hierdoor kan ik goed met mensen omgaan. Ook ben ik flexibel omdat ik me makkelijk aanpas en vind het niet erg om iets voor mijn medemens over te hebben.
Ook speel ik graag voetbal, waardoorik goed in teamverband kan werken. Hierdoor beschik ik over doorzettingsvermogen, want ook al staan we achter probeer ik mijn team op te peppen om het hoofd niet te laten zakken en ons best te blijven doen.

Ik hoop dat u een positief beeld van mij heeft gekregen en kijk uit naar uw uitnodiging voor een gesprek.

In afwachting op uw reactie
Met vriendelijke groet,





<naam>
Bijlage: curriculum vitae

alvast zeer bedankt voor jullie reacties
groet jefke

Hej,
Ik heb enkele zaken aangepast, misschien ben je hier al iets mee.
Misschien kan je je eigenschappen iets beter uitleggen. Ivm teamplayer en doorzetting vind ik goed uitgelegd; misschien kan je dat bij de andere eigenschappen ook doen?

Groetjes,
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 mei 2007, 22:59
Jefke Jefke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 3
Jefke is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief duaal plek HBO-V. Graag commentaar

zeer bedank voor uw reactie loes, ik zal mijn brief morgen aanpassen en opnieuw plaatsen of ik plaats mijn verbeterde stukken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 mei 2007, 17:43
Jefke Jefke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 3
Jefke is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief duaal plek HBO-V. Graag commentaar

graag een reactie op mij verbeterde stuk text

ik heb mijn karakter eigenschappen verandert:

Ik beschik over de volgende karaktereigenschappen: ik kan goed luisteren en goed met mensen omgaan dit haal ik uit de feedback die ik ontvangen heb van mijn medestudenten en docenten tijdens het oefenen en behalen van mijn toetsen voor het vak sociale vaardigheden.

Ook ben ik flexibel omdat tijdens mijn 2 jaar hbo een deel van ons rooster vast stond namelijk de colleges en demopracticum de rest moesten we zelf inroosteren hierdoor kwam het regelmatig voor dat je rooster plotseling werd aangepast, ik heb hier nooit problemen mee gehad en kon gemakkelijk de afspraken in mijn privé leven verzetten.
Ik vind het niet erg om iets voor mijn medemens over te hebben.

Ook speel ik graag voetbal, waardoor ik goed in teamverband kan werken. Hierdoor beschik ik over doorzettingsvermogen, want ook al staan we achter probeer ik mijn team op te peppen om het hoofd niet te laten zakken en ons best te blijven doen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 juli 2008, 12:49
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief duaal plek HBO-V. Graag commentaar

Het is:

in afwachting van uw reactie,

en niet:

in afwachting op uw reactie,

Groet,

Guido
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 juli 2008, 16:00
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief duaal plek HBO-V. Graag commentaar

Hieronder een eventuele aangepaste versie.
Naam & leeftijd zet je in je CV, niet in de brief. Dit geldt ook voor karaktereigenschappen en hobbies. Daarnaast zou ik niet melden dat je voor diverse aandoeningen al in het ziekenhuis hebt gelegen. Wellicht kan dit verkeerd overkomen op de (potentiële) werkgever en denkt hij/zij dat je met regelmaat in de ziektewet zit.

Ik hoop dat je er iets mee kan.

M.v.g.
Gert-Jan



Geachte mevr. **,

Via internet kwam ik terecht op de webpagina van <ziekenhuis>. Hier viel mijn oog op de opleiding verpleegkunde in het Atrium ziekenhuis. Middels deze brief wil ik mijn oprechte interesse tonen in een duaal plek voor deze functie.

Na het behalen van mijn HAVO-diploma, met profiel natuur en gezondheid, heb ik gedurende 2 jaren de HBO opleiding MBRT (Medische Beeldvormende en Radiotherapeutische Technieken) gevolgd. Toen ik tijdens deze studie in aanraking kwam met verpleegkunde, ben ik gaan beseffen dat deze richting mij vele malen beter ligt. Hierom heb ik besloten om mijn carrière verder voort te zetten in deze richting. Tijdens de 2 jaar HBO MBRT ben ik bekend geraakt met het leersysteem PGO. Daarnaast heb ik al geruime medische kennis vergaard tijdens deze studie.

De reden dat ik bij het <ziekenhuis> solliciteer is omdat mijn ervaringen hier zeer positief zijn geweest. Ik heb hier diverse stages gelopen op de afdelingen Nucleaire Geneeskunde en Radiodiagnostiek. Tevens heb ik een kijkavond op de afdeling Radiotherapie bijgewoond. Wat mij opviel tijdens deze stages is dat iedereen collegialiteit en professionaliteit hoog in het vaandel hebben staan. De collega's stonden mij te allen tijde graag bij wanneer ik om hulp vroeg. Ik heb hierdoor dan ook veel geleerd in dit ziekenhuis.

Graag zou ik op korte termijn een afspraak met u willen inplannen waarin ik u kan overtuigen van mijn kwaliteiten.

In afwachting van uw reactie, wil ik u bij voorbaat danken.

Met vriendelijke groet,
<naam>

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 juli 2008, 00:57
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief duaal plek HBO-V. Graag commentaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Het is:

in afwachting van uw reactie,

en niet:

in afwachting op uw reactie,

Groet,

Guido

.... en het stamt uit de vorige eeuw..... niet meer gebruiken hoor, gewoon weglaten, is echt hopeloos ouderwets....

Verder is er al genoeg gezegd...

Groetjes en succes
Making Sense
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stageplek kinderopvang, graag commentaar senita Sollicitatiebrief en cv 8 18 maart 2012 15:41
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
Sollicitatiebrief commercieel secretaresse, graag commentaar tine Sollicitatiebrief en cv 1 10 mei 2007 16:54
sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar Anita_01 Sollicitatiebrief en cv 2 2 mei 2007 22:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon