Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 april 2012, 12:50
helpmij helpmij is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 april 2012
Berichten: 5
helpmij is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief sr. systeembeheerder graag commentaar

Beste allemaal,

Zie hieronder een sollicitatiebrief die ik wil sturen naar een recruiter.
Ik zou graag van jullie vernemen of de brief inhoudelijk overtuigend genoeg is.
En wellicht zitten er taalfoutjes in? Of zaken die ik beter kan weglaten?
(ik heb zelf al een aantal zinnen cursief gemaakt waar ik twijfels over heb)

Alvast bedankt.


****, 18 april 2012

Betreft: Sollicitatie senior systeembeheerder

Geachte meneer *****,

Op de **** website zag ik de vacature voor een senior systeembeheerder.
‘Daar is men op zoek naar mij’, was mijn eerste gedachte.
Momenteel ben ik in een vergelijkbare functie werkzaam bij ******, maar na bijna 10 jaar ben ik toe aan een nieuwe uitdaging in een nieuwe boeiende werkomgeving.
Het bedrijf van jullie opdrachtgever in **** lijkt hiervoor de perfecte organisatie.
Graag verneem ik uiteraard om welk bedrijf dit gaat.

De werkzaamheden die beschreven worden, sluiten nauw aan bij de werkzaamheden die ik de afgelopen tien jaar heb uitgevoerd bij ****.
In deze leuke tijd kan ik wel vaststellen dat ik met alle aspecten van systeembeheer in aanraking ben gekomen en dus ruime ervaring heb met zowel de implementatie als het ondersteunen van de Microsoft (2003/2008) en Unix infrastructuur.
Ook interne projectondersteuning is iets waar ik veel ervaring mee heb, de verantwoordelijkheid bestaat dan uit het opleveren van de ontwikkelomgeving en ondersteuning hiervan.
Zo heb ik recent nog een project ondersteund waarvoor een Linux webserver en Oracle database nodig waren.

Ik werk graag gestructureerd door middel van een opgesteld (project)plan, waardoor ik het werk kan overzien, prioriteiten kan stellen en deze eventueel kunt bijstellen zonder het doel uit het oog te verliezen.
Ook neem ik graag het initiatief om verbeteringen door te voeren en zaken die wellicht aan de aandacht ontsnapt zijn op te pakken.
Het lijkt me een uitdaging om bij dat bedrijf als systeembeheerder aan de slag te gaan.
Ik omschrijf mijzelf als een leergierige, gedreven en enthousiaste IT engineer en wil graag mijn kennis en ervaring op een hoger niveau brengen.

Graag licht ik mijn motivatie toe middels een persoonlijk gesprek.

Hoogachtend,

***
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 april 2012, 14:49
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door helpmij Bekijk bericht
Geachte meneer *****,
Geachte heer *****,

Citaat:
Graag verneem ik uiteraard om welk bedrijf dit gaat.
Als je bij een detacheerder o.i.d. solliciteert dan zou ik dit niet zeggen. Je solliciteert bij je werkgever, niet bij diens opdrachtgever.

Citaat:
Ook interne projectondersteuning is iets waar ik veel ervaring mee heb, de verantwoordelijkheid bestaat dan uit het opleveren van de ontwikkelomgeving en ondersteuning hiervan.
Zo heb ik recent nog een project ondersteund waarvoor een Linux webserver en Oracle database nodig waren.
"projectondersteuning" en "een project ondersteund" vind ik een beetje vaag klinken. Servers en software kun je inkopen, installeren, configureren, onderhouden, beheren etc. dat zijn actieve werkwoorden, die specifieker aangeven wat jij hebt gedaan.

Citaat:
Ik werk graag gestructureerd door middel van een opgesteld (project)plan, waardoor ik het werk kan overzien, prioriteiten kan stellen en deze eventueel kunt bijstellen zonder het doel uit het oog te verliezen.
Bedoel je dat je graag structureert, of dat je verwacht dat het werk jou gestructureerd wordt aangereikt? Wat je hier schrijft kan op beide manieren worden gelezen.

ik ... kunt, klopt niet.

Citaat:
Ik omschrijf mijzelf
Je kunt beter gewoon beginnen met "Ik ben ...". Maar nog beter is om de eigenschappen die je noemt aan te tonen met werkervaring en of een STAR.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 april 2012, 17:06
meave meave is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2012
Berichten: 39
meave is on a distinguished road
Standaard

Hallo, Ik heb wat suggesties in het rood aangegeven. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door helpmij Bekijk bericht

****, 18 april 2012

Betreft: Sollicitatie senior systeembeheerder

Geachte meneer *****,

Op de **** website zag ik de vacature voor een senior systeembeheerder.
‘Daar is men op zoek naar mij’, was mijn eerste gedachte.
Momenteel ben ik in een vergelijkbare functie werkzaam bij ******, maar na bijna 10 jaar ben ik toe aan een nieuwe uitdaging in een nieuwe boeiende werkomgeving.
Het bedrijf van jullie opdrachtgever in **** lijkt hiervoor de perfecte organisatie.
Graag verneem ik uiteraard om welk bedrijf dit gaat.

Wat ik zou doen is even bellen zodat je gewoon kan vragen om welk bedrijf het gaat. Dan kan je refereren aan het gesprek. Bijvoorbeeld "U vertelde dat ik zou komen te werken bij ............. en dit bedrijf lijkt me de perfecte organisatie om de nieuwe uitdaging aan te gaan."

De werkzaamheden die beschreven worden, sluiten nauw aan bij de werkzaamheden die ik de afgelopen tien jaar heb uitgevoerd bij ****.
In deze leuke tijd kan ik wel vaststellen dat ik met alle aspecten van systeembeheer in aanraking ben gekomen en dus ruime ervaring heb met zowel de implementatie als het ondersteunen van de Microsoft (2003/2008) en Unix infrastructuur.
Ook interne projectondersteuning is iets waar ik veel ervaring mee heb, de verantwoordelijkheid bestaat dan uit het opleveren van de ontwikkelomgeving en ondersteuning hiervan.
Zo heb ik recent nog een project ondersteund waarvoor een Linux webserver en Oracle database nodig waren.

Ik werk graag gestructureerd door middel van een opgesteld (project)plan, waardoor ik het werk kan overzien, prioriteiten kan stellen en deze eventueel kunt kan, niet kunt bijstellen zonder het doel uit het oog te verliezen.
Ook neem ik graag het initiatief om verbeteringen door te voeren en zaken die wellicht aan de aandacht ontsnapt zijn op te pakken.
Het lijkt me een uitdaging om bij dat bedrijf als systeembeheerder aan de slag te gaan. Dit heb je in de eerste alinea al gezegd. Probeer niet te veel te herhalen.
Ik omschrijf mijzelf als een leergierige, gedreven en enthousiaste IT engineer en wil graag mijn kennis en ervaring op een hoger niveau brengen

Graag licht ik mijn motivatie toe middels een persoonlijk gesprek.

Hoogachtend,

***
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 april 2012, 16:46
helpmij helpmij is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 april 2012
Berichten: 5
helpmij is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor de reacties, ik ga hier mee aan de slag.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief verkoopmedewerkster. Graag commentaar! curlywurly Sollicitatiebrief en cv 3 9 mei 2011 23:21
Sollicitatiebrief medewerkster Inkoop. Graag commentaar. angelblue Sollicitatiebrief en cv 1 20 september 2010 21:16
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief stageplek P&O: 'Graag commentaar' ipwzyd Sollicitatiebrief en cv 9 18 april 2008 22:38
Sollicitatiebrief. Voor morgen graag commentaar etc. Girl85 Sollicitatiebrief en cv 4 7 april 2008 23:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon