Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 juli 2013, 12:54
LadyQueen LadyQueen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 juli 2013
Berichten: 2
LadyQueen is on a distinguished road
Standaard Te laag begonnen?

Beste allemaal,

Laatst kreeg ik te horen van iemand die in de management werkt dat wanneer je werk aanneemt dat onder je niveau is, je daarmee je kansen op de arbeidsmarkt vermindert... want geen recruiter zal je credit geven...
Ik moet zeggen dat ik verbaasd was dit te horen want tot nu toe, of het nou van mijn vakgenoten of anderen kreeg ik alleen: "blijf zoeken, neem desnoods extra cursussen"...

Wat denken jullie?
In deze tijden, is het zo dat je perse je kansen vermindert op een betere baan wanneer je werk onder je niveau aanneemt (om in ieder geval je incasso's weg te werken)?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 juli 2013, 17:49
Aqua Aqua is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2013
Berichten: 18
Aqua is on a distinguished road
Standaard

Over het aannemen van werk onder je niveau of dit nou wel of niet goed is voor je CV, zijn de meningen inderdaad erg verdeeld. Persoonlijk ben ik van mening dat je beter wat werk onder je niveau hebt gedaan, dan dat je een gat in je CV hebt staan die niet te verantwoorden is. Ik zou dan ook eerder iemand aannemen die wel enige werkervaring heeft opgedaan of tijdelijk werk heeft gedaan ter overbrugging, ook al is dit allemaal werk onder zijn/haar niveau, dan iemand die nog geen enkele werkervaring heeft of een gat in zijn/haar CV.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 juli 2013, 17:21
Bo112
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb dit ook vaker gehoord. Er heerst toch een sfeer bij veel werkgevers dat als het je niet lukt om op je eigen niveau een baan te krijgen, er iets 'mis' met je is. Natuurlijk moet je je rekeningen betalen en kun je lagere baantjes accepteren. Ik zou dit persoonlijk weglaten op je CV, tenzij dit een beetje in de lijn ligt van je opleiding. Daarnaast zou ik vrijwilligerswerk, stages, werkervaringsplekken e.d. doen, zodat je genoeg dingen op je CV hebt die te maken hebben met je opleiding en op niveau zijn.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 juli 2013, 14:37
Rieke_M Rieke_M is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 juli 2013
Berichten: 4
Rieke_M is on a distinguished road
Standaard

Ik denk dat het gaat om wat voor baan het is. Als je een baan hebt, ook al onder je niveau, maar wel aansluit op je opleiding, vind ik het persoonlijk alleen maar goed. Dan zou ik het zeker op je cv zetten. Maar heb je bijvoorbeeld een master in Bedrijfseconomie en heb je de afgelopen maanden achter de balie van de McDonalds hebt gestaan, dan zou ik het niet op je cv zetten.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 juli 2013, 12:53
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Maar als je het niet op je cv zet, heb je een gat. Hoe leg je dit dan uit?
Werk onder je niveau is nog altijd beter dan niet werken. Van belang is ook de reden waarom iemand dit werk geaccepteerd heeft. Het antwoord op deze vraag zegt namelijk veel over de persoonlijkheid van de sollicitant.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Niveau Bedrijfskundige Informatica te laag, switchen van opleiding? dotnl Opleiding kiezen en volgen 1 15 november 2011 15:11
Salaris, schaal ik me zelf te laag of te hoog in? mary Salaris 15 8 februari 2011 18:16
Begonnen met informatica, maar dat is niets voor mij. Welke opleiding nu? Steefzor Opleiding kiezen en volgen 1 10 november 2010 17:49
Makelaar worden, maar net met rechtenstudie begonnen Isabelle1990 Opleiding kiezen en volgen 2 7 oktober 2010 17:23
Salarisindicatie te laag? TimdeRoos Salaris 10 24 maart 2009 21:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon