Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 mei 2013, 23:00
Yogi Yogi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2013
Berichten: 6
Yogi is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief, medewerker servicecenter

Hoi, ik wilde graag feedback op mijn sollicitatiebrief. En als jullie schrijffouten zien hoor ik het graag.

Dit is de functie omschrijving:

Bij het servicecenter komt al het telefoonverkeer voor de rechtshulpverlening binnen. Je neemt de telefoon aan, verbindt door en beantwoordt, indien mogelijk, vragen van verzekerden. Bij afwezigheid van de jurist die het dossier behandelt, maak je een juiste terugbelnotitie.

Je profiel: bij voorkeur ervaring met werken in een callcenter (inbound), goede typevaardigheden en een prettige telefoonstem.

En dit mijn sollicitatie:


Betreft: vacature medewerker Servicecenter

Geachte mevrouw .....,

Toen ik de vacature voor "Medewerker Servicecenter" las dacht ik, yes DIT is het!
Ik wilde hier graag op reageren via uw site, helaas lukt dat niet.
Daarom heb ik een ouderwetse sollicitatiebrief geschreven.

Een aantal keer heb ik zelf hulp nodig gehad van .... En ben toen prima geholpen, van het eerste tot het laatste gesprek. Er werd goed geluisterd en gehandeld, afspraken werden na gekomen. Kortom prima hulp.

Door deze ervaring raakte ik dan ook erg enthousiast toen ik de vacature zag voor deze functie. Deze functie lijkt mij erg leuk omdat je mensen kan helpen.
Dit door te beginnen met een vriendelijk woord, goed te luisteren en door te verbinden.
De korten dagen binnen deze functie passen prima in mijn privé leven, en naar wat ik begrepen heb, na het telefonisch contact van vanmiddag, zit hier ook weer een prima wisseling in. Door ochtend en middag dienst.

Waarom wil ik bij jullie werken?
*De functie spreekt mij heel erg aan.
*Ik heb meerde malen zelf hulp nodig gehad van Das.
En ben toen vanaf het eerste telefoontje tot de laatste enorm goed geholpen.
Ik werd daar blij van en zou dat graag ook voor andere mensen willen doen.
*Ik denk dat ik bij Das een goede balans kan vinden in mijn werk en privé leven.
*Ik vind het prettig om in een groot bedrijf te werken.
*Evt een mogelijkheid om verder in het bedrijf te groeien.

Waarom zouden jullie mij kiezen?
*Ik heb een prettige stem, ik ben vriendelijk en kan goed relativeren.
*Ik kan goed organiseren en ben stressbestendig.
*Ik ben precies en inventief en ontwikkel mijzelf graag.

En wie ben ik?
Ik ben een enorme zelfstandige duizendpoot vol energie, ik vind het erg leuk om samen te zijn met mijn vrienden en familie. Ik organiseer geregeld dat wij bij elkaar komen om bv samen te eten, speletje te spelen, film te kijken of gezellig met elkaar op pad te gaan.
Ik ben ook erg handig en creatief en klusje's in en om het huis doe ik graag. Naast dit alles vind ik het ook fijn om alleen te zijn, lekker een boek lezen of een beetje rommelen in huis of de tuin. Verder is mijn grote passie yoga. Ik volg zelf les, en geef les aan een groepje tieners.

Voor meer informatie over mijn werkervaring en opleidingen verwijs ik u graag naar bijgaand curriculum vitae. Uiteraard licht ik mijn sollicitatiebrief graag toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

.........

Bijlage: curriculum vitae



Ik ben benieuwd wat je hier van vinden.

Fijne avond, Marie-Claire
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 mei 2013, 00:21
Yogi Yogi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2013
Berichten: 6
Yogi is on a distinguished road
Standaard

Even nog een extra berichtje. Ik ben mij bewust van het verzoek om elkaar te helpen op deze site. Ik ben dyslectisch (happy met spellingcontrol) dus zal daar mee niet kunnen helpen. Echter als ik andere dingen zie die mogelijk beter kunnen, zal ik daar zeker feedback op geven.

Groetjes Marie-Claire
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 mei 2013, 02:49
kippetje kippetje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2013
Berichten: 6
kippetje is on a distinguished road
Standaard

Hoi Yogi,

Je komt heel enthousiast over! Ik heb het idee dat je persoonlijkheid goed naar voren komt in je brief.

Je opening is wel wat vaag naar mijn idee, waarom lukte het niet om via de site te reageren?

Wat kleine dingetjes die mij opvielen
''Door deze ervaring raakte ik dan ook erg enthousiast toen ik de vacature zag voor deze functie. Deze functie lijkt mij erg leuk omdat je mensen kan helpen.''
Hier herhaal je zeer snel, ik zou wat anders schrijven, bijv. 'deze baan' of 'dit werk'.

De korten dagen = De korte dagen
Ik heb meerde malen zelf hulp nodig gehad = meerdere
speletje = spelletje
klusje's = klusjes

Je gebruikt de woorden 'erg' en 'enorm(e)' vaak. Misschien kun je er een paar weglaten?

Nogmaals, ik vind je brief wel heel positief! Succes !
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 mei 2013, 12:20
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Beste Yogi,

Het is zeker geen standaard sollicitatiebrief die hebt geschreven. Ik zou je aanraden om je brief te vergelijken met de vacaturetekst.

Je begint op een gegeven moment uit te wijden over je hobby's en vrije tijd; dat heeft geen meerwaarde voor de functie en hoef je dus ook niet te vertellen in je brief. Wat je wel moet vertellen is wat voor werkervaring jij hebt en hoe die ervaring aansluit bij de functie waarop je solliciteert.

Net als Kippetje twijfel ik erover of je moet benoemen of je via site van het bedrijf niet kon solliciteren. Het staat niet heel charmant om meteen te beginnen over iets wat niet goed is bij het bedrijf, of te laten zien dat jij bepaalde vaardigheden niet hebt.

Of je asterisken wil gebruiken in je brief is iets wat je zelf moet beslissen maar als je het doet gebruik ze dan wel consequent. Ook zou ik zeker de volgorde (wat ik wil / wat ik te bieden heb) omdraaien.

Verder moet er inderdaad nog even iemand naar je spelling kijken. Ik heb zelf ook dyslexie, dus ik kan heel makkelijk over jou fouten heen lezen. Deze zag ik wel: privé leven moet zijn privéleven
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 mei 2013, 16:27
Yogi Yogi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2013
Berichten: 6
Yogi is on a distinguished road
Standaard

Hoi Maarten en Kippetje, dank voor jullie reaktie. Ik ben de brief al aan het wijzigen. Ik had nog een vraag aan Maarten. Op de site van dit bedrijf word ook gevraagd of je ook iets over jezelf wilt vertellen. Dat was de motivatie van de beschrijving van mijn privéleven...
Zou je het niet doen? Of misschien anders? Hoor het graag.

Groetjes
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 mei 2013, 17:58
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Hoi Yogi,

Als je nadrukkelijk uitgenodigd wordt om wat meer over jezelf te vertellen zou ik ervoor kiezen om te kijken of je verbinding kan leggen tussen je hobby/ liefhebberij en de functie.

Je schrijft dat je actief met yoga bezig bent. Ik kan me voorstellen dat je door yoga makkelijk kan ontspannen op het moment dat je in een situatie terecht komt die stressvol is. Bijvoorbeeld wanneer er iemand heel boos en opgefokt is aan de telefoon.

Je geeft al aan dat het voor jou een pluspunt is dat de diensten kort zijn waardoor ze makkelijk in te passen zijn in je privéleven. Jij zoekt een baan waarbij er een goede balans is tussen werk en privé. Daarmee laat je ook zien wat voor persoon je bent.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar define Sollicitatiebrief en cv 4 26 mei 2014 20:17
Sollicitatiebrief onthaalbediende/administratief medewerker eefje2 Sollicitatiebrief en cv 2 18 augustus 2012 22:25
Sollicitatiebrief medewerker Klantenservice bij een woningbouwvereniging Sara29 Sollicitatiebrief en cv 4 16 september 2011 15:19
Sollicitatiebrief financieel administratief medewerker Spinner Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 11:19
Sollicitatiebrief Administratief Medewerker gosiag Sollicitatiebrief en cv 1 3 december 2009 22:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon