Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 maart 2009, 23:49
Youngb Youngb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 11
Youngb is on a distinguished road
Standaard Financieel service management LOI

Ik wil de opleiding HBO financieel service management bij de LOI gaan volgen. Ik heb zelf ook de WFT basis cursus kort geleden gevolgd en gehaald. Daarnaast heb ik HEAO deeltijd bij inholland gedaan, niet afgerond.


Ik hou van studeren en veel lezen is mijn sterke punt. Bedrijfsadminstratie en bedrijfseconomie kan ik wel. Statistiek is een zwak punt omdat ik dit te abstract vind.

Is er iemand die deze opleiding bij de LOI volgt of mij er iets meer over kan vertellen.

Alvast bedankt voor jullie reactie !

youngb
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 maart 2009, 00:47
Luca_Vialli
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: financieel service management LOI

Toevallig, dat is één van de studies die mij ook interesseert.

Zelf dacht ik dat LOI of NTI een optie voor mij zouden zijn om een hbo studie te volgen, maar na de informatie die ik van anderen heb mogen horen moet ik toch echt nadenken of dit de juiste keuze is.

Één ding weet ik zeker, na mijn research en dat is dat je never-nooit lukt om de opleiding binnen 3 jaar af te ronden. Dit zijn echte lokkertjes van het LOI en NTI.

Ik weet niet of je je hebt verdiept hoe het allemaal werkt bij LOI.
Ik ben enige tijd terug op een Open Dag geweest. Erg leuk allemaal, maar die mappen en losbladig materiaal werd ik al een beetje down van.
Bij het LOI kan je 2x examens per jaar doen. Per jaar heb je gemiddeld 6 tot 7 vakken. Dat wil zeggen dat je 3 vakken per examenweken moet doen, wil je op schema blijven. Als je logisch nadenkt lukt dit gewoon niet. Je kan en wilt niet jezelf inschrijven voor 3 (pittige) vakken om examen daar in te doen. Daar gooi je je eigen glazen mee weg, of je moet echt een whizz-kid zijn.
De examens bij het LOI zijn pittig heb ik gehoord. Veel mensen vinden Commerciële Economie (NIMA) erg zwaar.

Ik kraak LOI niet af. Het heeft z'n voordelen. Als jij alleen 1 of 2 vakken per half jaar tentamen wilt afleggen kan het natuurlijk ook en je kan op elk moment beginnen en studeren wanneer jij wilt. Je bent niet afhankelijk van schoolvakanties.
Maar ook LOI docenten kunnen afwezig/ziek worden!

Ik was bijna voor NTI gegaan, omdat zij met boeken werken en examens 4x per jaar worden afgenomen. Maar een hbo zelfstudie valt vies tegen, heb ik anderen horen zeggen die het doen.

Oh, een belangrijk punt is, hoe het nou zit met huiswerk bij het LOI.
Je krijgt meestal, heb ik horen zeggen binnen 2 dagen antwoord, maar het is meestal geen bevredigend antwoord. Mij werd verteld dat je niet moet verwachten wanneer je een vraag over een onderwerp hebt, dat de docent jou een uitgebreid antwoord stuurt met voorbeelden en zijn berekeningen. Soms wordt je van docent naar docent gestuurd en hang je uiteindelijk bij de klantenservice aan de lijn. Ik was hier het meest verbaasd over, terwijl hun website toch professioneel overkomt.

Ik heb zelf dus erg grote twijfels over het LOI.
Misschien dat jij het wel ideaal vindt, iedereen is anders.
Ben ook benieuwd naar anderen, hoe hun ervaring met een HBO studie bij het LOI is.

Waarom ben je eigenlijk gestopt met deeltijd bij INHolland?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 maart 2009, 22:34
Youngb Youngb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 11
Youngb is on a distinguished road
Standaard Re: financieel service management LOI

Bedankt voor je uitgebreide uiteenzetting, wat mij ook weer uitnodigt om een uitgebreide uiteenzetting te doen. Ik waardeer enorm jou bijdrage want ik weet nu zo ontzettend veel meer over de vragen die had, en over vragen die niet in mij op zou komen.

Ik ben het met je eens dat een LOI opleiding in 3jaar halen heel zwaar wordt. Simpelweg door aan alle vakken een tijdslimiet te geven kom ik al aan meer dan 3jr. LOI trouwens ook. Voor somige vakken waar 10 studiepunten staan, geven ze in het boek bij een los onderdeel 10 maanden voor, terwijl bij deze studie maar 10 weken voor ingepland zijn. LOI spreekt zichzelf hiermee dus ook tegen.

Dat over 2 keer per jaar examen doen, dat wist ik niet .Vind ik bijvoorbeeld ook wel raar, want de WFT Basis curus die ik gedaan heb bij het NIBE leggen ze elke dag examen af. Terwijl het toch hetzelfde examen is. Ik zal het is aan hun vragen hoe dit zit en daar kom ik later nog op terug.

Wat betreft de begeleiding heb je wel een punt die wel goed zou moeten zijn. Over het algemeen ga ik ervan uit dat een zelfstudie zo goed inelkaar moet zitten, dat het goed te doen is om zelf thuis (alleen) te studeren. Maar als je dan een vraag hebt, bijvoorbeel bij statistiek dan wil ik wel gelijk een goed antwoord krijgen. Ik sluit me aan bij je verbazing over de (mogelijke) slechte begeleiding in tegenstelling tot de eerste indruk.

Wat betreft het losbladig materiaal. Zoals je het beschrijft komt losbladig negatief over. Zelf heb ik het met de WFT cursus die ook losbladig was niet als storend beschouwd. Dus wat dat betreft maakt het voor mij niet uit of het een boek of losbladig is. Het gaat toch om de inhoud.

Mijn ervaringen met Inholland HEAO BE en waarom ik gestopt ben.
Dit waren prive omstandigheden. Ik kreeg een vriendin, ging verhuizen, werkte full time en part time studeren. Beetje combinatie van alles wat me teveel werd.
Daarnaast waren er ook nog inhoudelijke redenen. Volgens een onderzoek schijnt Inholland BE organisatorisch slecht te zijn en inhoudelijke wel ok. Hier kan ik wel mee instemmen. Het naar school gaan vond ik ook erg tijdrovend, 2 avonden per week. De rest van de avonden en weekenden dus studeren. Bij sommige vakken zat ik ook voor janjoker bij de les, omdat de docent het zo beroerd uitlegde en zijn verhaal niets met leerstof te maken had, bijv. Algemen economie. Kostbare tijd verspild voor niets. En als je deeltijd studeert is tijd nl erg kostbaar. Daarnaast viel mij het statistiekvak erg tegen. Ook was het niet 1 keer goed blokken en hopen op een 6je en daarna nooit meer statistiek, nee hoor het kwam elke module gewoon weer terug.

Een paar weken geleden ben ik er nog teruggeweest om te vragen over de opleiding Financieel service management in deeltijd. Werd niet echt behulpzaam te woord gestaan. Ik vroeg naar een studiegids en die wilde ze me niet geven, omdat die alleen voor studenten was. Dit vind ik raar, omdat het mij ook om de inhoud van de opleiding gaat en aan een folder met wat reclame sloguns alleen heb ik niet genoeg aan.
De begeleiding bij HEAO BE is ook niet zo geweldig. Wel heb je een stok achter de deur omdat je elke keer les hebt. Weet niet of je als hbo deeltijd student wel een stok nodig hebt, maar dat terzijde.

De meeste vakken bij bij Financieel service management lijken mij wel leuk. Vind het van ICT wel een vreemde eend in de bijt, waar bovendien veel studiepunten aan toegekend worden. WFT gedeelte lijkt mij wel heel leuk. WFT is trouwens niet moeilijk, alleen wel erg veel lezen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 maart 2009, 23:20
Youngb Youngb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 11
Youngb is on a distinguished road
Standaard Re: financieel service management LOI

hoe weet je of er een open dag is van de LOI. Want als ik google en en op hun webside kijk is er niets over bekend.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 maart 2009, 05:29
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: financieel service management LOI

24 januari was er een open dag. zie http://www.loi.nl/tools/search/index...hText=open+dag Je kunt het beste even bellen of mailen om te vragen wanneer de volgende is.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 maart 2009, 23:53
Luca_Vialli
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: financieel service management LOI

Youngb,

De Open dag bij LOI was niet erg bijzonder. Deze werd in een klein ruimte gehouden op een X etage van het LOI gebouw.

Men kon daar een greep uit een studie lesmateriaal inzien. Het waren allemaal vrij dikke mappen. De studieadviseur met wie ik een gesprek heb gehad, vond ik wel prettig. Alleen vond (vind nog steeds) hun motto ''haal binnen 3 jaar je hbo opleiding'' tegenstrijdig. Ik heb haar hiermee ook geconfronteerd, nadat mij verteld werd dat er 2x examens per jaar worden gedaan. Dit is een bijna onmogelijke karwei voor een gemiddelde student. Daar had ze even niets op te zeggen en begon dat je elke vier maanden nieuw lesmateriaal krijgt toegestuurd.

Ik wil hierbij benadrukken dat ik geen ervaring heb met LOI studies. Ik heb van iemand gehoord die met een HBO studie bezig is dat het best tegenvalt en dat je niet veel van de docenten qua uitleg moet verwachten. Ik weet als je op school zit en je snapt een onderwerp gewoon niet, gaat de docent daar op in en probeert het je uit te leggen. Die mag jou zomaar niet negeren, want je hebt immers direct contact. Met zelfstudie (LOI en NTI) ben je van e-mail afhankelijk en als de docent(werkwijze) je niet bevalt, wordt je toegewezen naar de klantenservice. Bij het NTI heb je overigens een eigen mentor met wie je een telefonisch contact hebt (gelezen op hun website).

LOI is organisatie niet slecht, want anders zouden ze al lang opgedoekt zijn. Ik lees en hoor nog steeds ervaringen / reacties van mensen die met hun laatste jaar bezig zijn bij het LOI ... dus het is wel te doen.

Je moet voor jezelf een afweging maken, wat je belangrijk vind en waar jezelf bij prettig voelt.

Dat je de Open dag hebt gemist, is niet erg.
Bel LOI even en vraag of je langs kan komen voor een gesprek. Zij kunnen jou dan ook een en ander vertellen over hun werkwijze en je kan lesmateriaal inzien.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 maart 2009, 15:06
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: financieel service management LOI

Hallo,

Ik heb wel gestudeerd bij LOI hogeschool, ik deed de leraren opleiding (PABO), daar ben ik inmiddels weer mee gestopt. Deze opleiding werd verzorgd door LOI In samenwerking met christelijke hogeschool Windesheim te Zwolle.

Over de LOI was ik dik tevreden, het lesmateriaal was op tijd binnen en alles liep als een trein.
Maar over Windesheim niet! Tijdens deze studie werd je begeleid door de leerkrachten van Hogeschool Windesheim, niet door de leraren van LOI.
Het was een groot zooitje!
Als je bijvoorbeeld een vraag had over de lesstof werd die gewoon niet beantwoord! Na vele mailtjes en telefonisch contakt kreeg ik eindelijk antwoord na 2 weken, en nog wel een antwoord van niks. De leerkrachten van Windesheim staan overdag voor de klas, dus zijn niet te bereiken, s'avond ook niet. Ze doen het afstandsonderwijs er als het ware "bij" als een soort van bijbaantje, en wanneer men zin heeft.
Als de communicatie tussen de leerkrachten en student niet soepel verloopt en je hebt echt begeleiding nodig, wat noodzakelijk is bij een hbo opleiding, loop je in het begin van je studie al gelijk een achterstand op! Dat was dus bij mij en bij meerdere studenten het geval.

We hebben echt alles geprobeerd om deze studie soepel te laten verlopen. Op de digitale leeromgeving van Windeshein (blackboard) waren verschillende discussies gaande over dit onderwerp. Maar deze discussies, zijn door de leerkrachten doodleuk van het forum verwijderd, "het zou alleen maar negativiteit oproepen" en ons werd ook nog eens verboden om er opnieuw over te praten, want anders zouden we geschorst worden of iets dergelijks.

Wel hebben we van sommige leerkrachten uiteindelijk duidelijkheid gekregen, het kwam er dus op neer dat een leerkracht van windesheim, maar 5 minuten per week per leerling betaald kreeg voor dat afstandsonderwijs....... nou daar red je het als leerkracht echt niet mee, de PABO is namelijk een voltijd opleiding!

Omdat ik vond dat ik net zo veel recht had op begeleiding als een "normale" student die geen afstands variant doet, omdat we uiteindelijk het zelfde bedrag aan lesgeld betalen. En omdat ik zwaar achterliep met deze studie door al die problemen ben ik gestopt met de opleiding. Ik had er geen zin meer in om veel geld te pompen in een studie, die gewoon kwa kwaliteit echt bagger is, en waar je toch nooit een diploma mee behaald!

Ik zou hier ook niet meer voor kiezen, of het moet een studie zijn op afstand waarbij de docenten speciaal zijn aangenomen bij loi voor het afstands onderwijs zodat ze alle tijd voor je hebben en ook overdag gewoon te bereiken zijn omdat dit hun baan is en geen "bijbaantje". Dus zonder tussenkomst van een of andere school die het er maar "bij" doet.

Al met al heeft deze studie mij alleen maar handen vol geld gekost zo'n 2500 zeker!

Ik hoop dat je een verstandige keuze maakt, en van te voren bij studenten die deze opleiding al volgen goed informeert of alles wel soepel verloopt, anders zeker niet aan beginnen.

Ik volg nu trouwens een cursus Frans bij de NHA, en dat gaat echt fantastisch!!!!!! mijn huiswerk heb ik binnen 24 uur nagekeken terug inc de antwoorden op mijn vragen!!!!! dus zo kan het ook!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 maart 2009, 15:32
Youngb Youngb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 11
Youngb is on a distinguished road
Standaard Re: financieel service management LOI

Ik hoop dat je een verstandige keuze maakt, en van te voren bij studenten die deze opleiding al volgen goed informeert of alles wel soepel verloopt, anders zeker niet aan beginnen.'

Dit is een goed advies, waarvoor dank. Alleen hoe kom ik in contact met deze studenten ? Zijn er bijv. nog andere forums zoals deze ?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 maart 2009, 15:53
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: financieel service management LOI

gewoon googlelen: ervaring met financieel service manegement loi, dan kom je miscchien wel wat discussies of ervaringen tegen
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 maart 2009, 15:57
Youngb Youngb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 11
Youngb is on a distinguished road
Standaard Re: financieel service management LOI

Ik heb me gek gegoogeld. Niks noppes nado kunnen vinden van lotgenoten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
NTI of LOI Martine1975 Opleiding kiezen en volgen 8 15 juli 2009 13:56
Financial Service Management (HBO) rumaisa Opleiding kiezen en volgen 1 5 oktober 2008 15:30
CV in het engels aadveld Sollicitatiebrief en cv 4 17 juli 2008 23:49
Sollicitatiebrief management trainee liekem Sollicitatiebrief en cv 1 8 november 2006 11:27
Advies graag!! d(^_^)b startersfunctie voor doorgroeien tot Management Assistant curicat Opleiding kiezen en volgen 9 3 juli 2006 13:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon