Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 augustus 2007, 14:01
SNOOPY SNOOPY is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Berichten: 16
SNOOPY is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief + CV Bioloog voor beleidsmedewerker

Hallo,

Graag zou ik wat informatie krijgen over de inhoud en mogelijk taalfouten van mijn motivatiebrief en mijn CV.
Mijn brief is de volgende:


Voornaam achternaam
Adres
Postcode, stad
Mijn GSM nummer


Bedrijf
t.a.v. de heer XXXX
adres, postnummer
postcode, stad



Stad, 14 augustus 2007



Vacature: Sollicitatie voor de functie van beleidsmedewerker (referentienummer: XXXX)



Geachte heer XXXX

Zowel op vlak van opleiding als vanuit mijn persoonlijke belangstelling, oriënteer ik me naar een beleidsfunctie in de natuursector. Ik heb dus geen moment geaarzeld om te reageren.
Planmatig werken, analyseren, stressbestendig en leergierig. Dit zijn de kenmerken die het meest bij mijn persoonlijkheid passen. Niet alleen wens ik mijn ervaring verder uit te breiden, maar tevens lijkt het me een grote uitdaging om als bioloog te kunnen meewerken aan de doelstellingen van het XXXX.
Gedurende de maanden juli en augustus in het jaar 2006 was ik werkzaam bij het XXXX. De taken die ik hier met veel plezier volbracht waren: visuele inspectie en staalname op het terrein, opzoekingen doen in kadastergegevens, het lezen van stafkaarten, het ingeven van gegevens in de informaticasystemen, het opstellen van brieven, … .
Vanaf 1 september 2006 tot 16 februari 2007 doceerde ik verschillende vakken (biologie, wetenschappen, chemie, wiskunde en fysica) in het secundair onderwijs.
Van 26 februari 2007 tot 30 juni 2007 oefende ik de functie van lector biologie uit op de XXXX hogeschool. Bij deze betrekking gaf ik de leiding over studenten van het eerste, tweede en derde jaar van de hogeschool.

De voorgestelde functie van interesseert mij enorm. Als u nog niet overtuigd bent van mijn passend profiel, mijn motivatie en enthousiasme, hoop ik dat tijdens een gesprek alsnog te kunnen bewijzen.

Met de meeste hoogachting



Voornaam achternaam
Mijn GSM-nummer

Bijlage: aanbevelingsbrief van XXXX (Ingenieur bij het XXXX)
curriculum vitae




De specifieke taken zijn:

1. Je volgt de belangrijkste vergaderingen van de 3 bekkens op, waarbij een plaatsvervanger aangeduid wordt als je niet aanwezig kunt zijn. Je zorgt voor een uniforme doorstroming en vertaling van de standpunten van het XXXX inzake het Integraal Waterbeleid in de verschillende bekkens. Het is belangrijk om op een duidelijke maar diplomatieke wijze het standpunt van XXXX op deze vergaderingen te verdedigen. Tevens dient er verslag uitgebracht te worden van de belangrijkste beslissingen en eventuele knelpunten, zowel voor de provinciale directeur als voor de verantwoordelijke Integraal Waterbeleid op de Centrale Diensten van XXXX.

2. Je volgt de werking van de 3 West-Vlaamse Regionale Landschappen op. Dit kan gebeuren door zowel regelmatige contacten en terreinbezoeken als door de verslagen van een wachter of collega of uzelf op de algemene vergaderingen en op evenementen die op regelmatige basis door de Regionale Landschappen georganiseerd worden. Jaarlijkse overlegvergaderingen met de verantwoordelijke van de Regionale Landschappen op de Centrale Diensten en met de coördinatoren van de Regionale Landschappen zijn eveneens aangewezen. Elk voorjaar dien je, in samenwerking met collega¿s van XXXX, de werking van de Regionale Landschappen tijdens het voorgaande jaar te evalueren.

3. Je volgt, in overleg met de provinciaal directeur en collega¿s van XXXX, de belangrijkste vergaderingen en dossiers betreffende de gewestelijke Ruimtelijke Uitvoeringsplannen in West-Vlaanderen op. Daarbij dient steeds het standpunt van XXXX verdedigd te worden en achteraf verslag over de resultaten en eventuele knelpunten uitgebracht te worden voor de provinciale directeur, de provinciale verantwoordelijke Beleid en de verantwoordelijke RUP¿s en Natuurlijke en Agrarische Structuur in de cel Beleid op de Centrale Diensten.

4. Je volgt, in overleg met de provinciaal directeur en collega¿s van XXXX, de belangrijkste vergaderingen en dossiers betreffende gebiedsgerichte projecten met relevantie voor het natuurbehoud in West-Vlaanderen op. Daarbij dient steeds het standpunt van XXXX verdedigd te worden en achteraf verslag over de resultaten en eventuele knelpunten uitgebracht te worden voor de provinciale directeur, de provinciaal celhoofd Beleid en de cel Beleid op de Centrale Diensten.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV naam voornaam.doc‎ (53,0 KB, 268x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 augustus 2007, 14:18
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: LEES & REAGEER NU!! Motivatiebrief + CV BIOLOOG voor Beleidsmedewerker

Hey Snoopy,

Zoek het AIDA-modedl eens op in de site en pas je brief daarop aan. Nu kom je nogal met de deur in huis vallen zonder dat je briefin alinea's en dus onderwerpen verdeeld is.

Als je dat gedaan hebt dan zie je dat je veel meer vertelt in een goed opgebouwde brief.

Succes ermee.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 augustus 2007, 19:09
SNOOPY SNOOPY is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Berichten: 16
SNOOPY is on a distinguished road
Standaard is mijn motivatiebrief beter?

Hallo,

Is deze brief beter? Hoe zou ik die brief nog inhoudelijk (en eventueel grammaticaal) kunnen verbeteren/aanpassen? Zijn er grammaticale of spellingsfouten?

Groetjes
Snoopy




Voornaam achternaam
Adres
Postcode, stad
Mijn GSM nummer


Bedrijf
t.a.v. XXXX
adres, postnummer
postcode, stad



Stad, 14 augustus 2007



Vacature: Sollicitatie voor de functie van onderzoeker



Geachte heer XXXX

Na het telefoongesprek op (datum) met de heer XXXX ben ik zeer geïnteresseerd geraakt in de functie van onderzoeker bij XXXX.

Analyseren, accuraat, stressbestendig en flexibel zijn. Dit zijn de kenmerken die het meest bij mijn persoonlijkheid passen. Niet alleen wens ik mijn ervaring verder uit te breiden, maar tevens lijkt het me een grote uitdaging om als bioloog te kunnen meewerken aan de doelstellingen van het (bedrijf).

Gedurende de maanden juli en augustus in het jaar 2006 was ik werkzaam bij het XXXX (XXX), XXXX. De taken die ik hier met veel plezier volbracht waren: visuele inspectie en staalname op het terrein, opzoekingen doen in kadastergegevens, het lezen van stafkaarten, het ingeven van gegevens in de informaticasystemen, het opstellen van brieven, … .

Omdat een klas ook een soort organisatie is, moest ik als lector & leerkracht naast de vakinhoudelijke deskundigheid en onderwijsvaardigheden ook dienen te beschikken over de nodige competenties in het plannen, organiseren, coördineren, leiding geven, controleren en communiceren.
Ik houd er ook van om dingen uit te pluizen en resultaten van het opzoekingswerk dan op een overzichtelijke manier te presenteren, zodat anderen daar wat aan hebben en er hun voordeel mee kunnen doen.

Ik vertrouw erop dat deze brief aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek.



Met de meeste hoogachting




Voornaam achternaam
Mijn GSM-nummer

Bijlage: aanbevelingsbrief van XXXX (Ingenieur bij het XXXX)
curriculum vitae
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
beleidsmedewerker

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik heb een gat in mijn CV bruin Loopbaanvragen 4 15 juni 2008 06:38
CV ICT medewerker svp beoordelen... Geert72 Sollicitatiebrief en cv 1 14 juni 2007 12:18
nog wat vragen over mijn CV Lones Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2007 05:34
CV hulp? Hoeveel details? knijtert Sollicitatiebrief en cv 1 3 februari 2007 20:35
Mijn CV Wouwou Sollicitatiebrief en cv 3 11 juli 2006 22:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon