Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 mei 2006, 16:54
Jona Jona is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 mei 2006
Berichten: 2
Jona is on a distinguished road
Cool Help! Telefoneren vooraf: wat vraag ik?

Ik wil graag een open sollicitatie sturen naar een blad dat me enorm aanspreekt over buitensport. Ik ben journalist (tijdelijk, bij een dagblad, bijna werkloos) en helemaal gek van verschillende buitensporten(klimmen, twee keer maandenlang gefietst, etc.). Ik zou werk en hobby willen combineren en denk dat ik heel geschikt ben voor een baan op desbetreffende redactie... Ik wil graag bellen vooraf om beter te kunnen inschatten of een open sollicitatie zin heeft, zonder gelijk mijn kansen te verspelen. Ik wil dus indruk maken! (bij een blad waar veel mensen willen werken!) Help: wat vraag ik tijdens zo'n telefoongesprek???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 mei 2006, 17:30
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Help! Telefoneren vooraf: wat vraag ik?

Ik heb het artikel "Zelf vragen stellen" even gelinkt in jouw bericht, daar staan volgens mij al wat nuttige tips in.

[Toevoeging in 2007: we hebben nu ook een artikel: Vooraf opbellen: stel slimme vragen. Dit gaat specifiek over het bellen om aanknopingspunten te vinden vóór je een sollicitatiebrief stuurt.]

Als ik jouw verhaal zo lees dan zou ik zowieso solliciteren. De uitdaging is niet om te weten óf je kans maakt, maar om ervoor te zorgen dát je kans maakt

Je kent het wereldje, neem ik aan. Ken je ook de mensen? Netwerken op de redactie lijkt me de beste optie. Kun je niet iemand bellen, vertellen dat je ervaren journalist bent en enthousiast buitensporter en dat je toevallig dan-en-dan naar dat geweldige buitensportevenement gaat en of ze belangstelling hebben voor een reportage/artikel van jouw hand? Of nog beter, dat je gisteren getuige bent geweest van iets heel bijzonders op buitensportgebied.

Niet over geld praten, gewoon je enthousiasme tonen. Als je het artikel min of meer af hebt en ze positief reageren bel je gewoon de hoofdredacteur en vraag je om een afspraak om kennis te maken / een oriënterend gesprek over de mogelijkheden op de redactie te werken. En dán stuur je pas een brief en cv.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 mei 2006, 18:46
Jona Jona is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 mei 2006
Berichten: 2
Jona is on a distinguished road
Thumbs up Re: Help! Telefoneren vooraf: wat vraag ik?

Okee, Renee, bedankt voor de tip! Ik neem aan dat wat je zegt ook geldt voor andere bladen / kranten... Dus, op zoek naar verhalen!Groetjes JonaPS. Echt een super goeie site dit!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief voor administratief medewerkster? aat Sollicitatiebrief en cv 7 18 juni 2008 17:56
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief??? Ilsie Sollicitatiebrief en cv 1 3 mei 2006 10:52
Sollicitatiebrief administratieve functie: wat vinden jullie ervan? femkeeggink Sollicitatiebrief en cv 5 7 maart 2006 13:50
Voort wat hoort wat! Dragonfly Sollicitatiebrief en cv 6 13 december 2005 23:22
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief als administratief medewerkster? cindycindy Sollicitatiebrief en cv 4 11 oktober 2005 13:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon