Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 mei 2012, 19:07
Zulu Zulu is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2011
Berichten: 2
Zulu is on a distinguished road
Standaard Bouwkunde: natk, wiskB. Missen

Hallo iedereen!

Afgelopen jaar heb ik gekozen voor de studie hbo informatica, maar omdat ik dit uiteindelijk niet wilde heb ik er voor gekozen in deze studie te stoppen en na te gaan denken over de richting die ik wčl graag op wil.
Deze reis liet me uiteindelijk terechtkomen in de wat meer technische sector. Hierbinnen spraken twee opleidingen mij erg veel aan, namelijk "ruimtelijke ordening & planologie" en "bouwkunde". Beide opleidingen lijken mij erg interessant.

Mijn vooropleiding is havo met het profiel E&M. Met de vakken wiskunde A, biologie, geschiedenis, economie en Duits. Ik heb achteraf nooit echt concreet een keuze kunnen maken voor andere vakken als natuurkunde, scheikunde en wiskunde b. Ook heb ik deze vakken nooit gehad, zelfs niet in de basis of lagere klassen. Simpelweg omdat de school het op dat moment niet aanbood. Ik heb daarom examen gedaan in een profiel waarmee ik niet alle kanten opkan.

Nu heb ik gekozen voor ruimtelijke ordening en planologie. Vind ik ook erg interessant! Ook Graag had ik bouwkunde willen overwegen, maar dit was niet mogelijk ivm met mijn vakkenpakket. De inhoud van de opleiding spreekt mij ontzettend veel aan en is min of meer toch iets wat ik heel erg graag wil doen in mijn beroep. Daarom is mijn vraag of dat het mogelijk is deze vakken in te halen en vervolgens toch de mogelijk die opleiding te volgen. Desnoods wat later of zelfs na mijn opleiding. Of als het mogelijk is aan de universiteit. Ik heb gehoord van deficiënties die via cursussen op te heffen zijn, maar dit kan niet als ik een bepaalde opleiding aan het volgen ben.

Ik wil in ieder heel graag de bouwkundige kant op. Gewoonweg. Daarnaast vind ik de stedenbouwkundige kant ook erg leuk blijf ik zeggen. Ik bereid om een hoop te leren zodat ik mijn wil kan bereiken.

Kan iemand mij hier advies op geven wat ik zou kunnen doen etc.?

Alvast hartelijk bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 mei 2012, 19:51
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ga op zoek naar cursussen VWO wiskunde en natuurkunde. Nadat je de cursussen succesvol hebt afgerond kun je daarvoor examen doen en daarmee doorstromen naar de HTS.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 mei 2012, 22:11
Zulu Zulu is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2011
Berichten: 2
Zulu is on a distinguished road
Standaard

Het volgen van een cursus lijkt me een mooie manier die ik zeker wil gaan overwegen. Is dit overigens ook mogelijk met mijn voorkennis van beide vakken? Ik heb namelijk 0% verstand van natuurkunde, heb het vak nog nooit gehad ivm het niet aanbieden van de school.
Voor wiskunde ŕ had ik op mijn examen negen gehaald. Weet niet of dit wat uitmaakt.

Maak me in ieder geval grotendeels zorgen om mijn voorkennis over natuurkunde.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 mei 2012, 23:57
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Kwestie van voldoende curssusen en/of bijles. Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bouwkunde HBO mogelijk na MBO bank en verzekeringen niveau 4? Stefann Opleiding kiezen en volgen 4 3 januari 2012 16:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon