Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 januari 2011, 12:54
kada kada is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2011
Berichten: 1
kada is on a distinguished road
Standaard Cao-wijziging, nieuw contract

Hoi allen,

Ik zit met een paar vragen en ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet.
Op mijn werk is een nieuwe cao van kracht gegaan (voor tankstations en wasbedrijven), met daarbij behorende nieuwe functieomschrijvingen en salarisschalen.
Nou is mijn huidige salaris hoger dan het salaris wat ik volgens de nieuwe cao zou moeten krijgen en aangezien ze mij niet in brutosalaris mogen korten willen ze het verschil gaan uitbetalen in een maandelijke bruto persoonlijke toeslag.

Ik krijg dus een basis brutoloon en daar bovenop die persoonlijke toeslag.
Ik vraag mij echter een aantal zaken af.

Zo vraag ik mij af of er over zo'n persoonlijke toeslag ook gewoon pensioen uitbetaald wordt.
En als er cao verhogingen komen, moet die persoonlijke toeslag daar dan in meegenomen worden.
En als er nou iets gebeurt met me waardoor ik niet meer kan blijven werken, moet die toeslag dan meegenomen worden in de uitkering?

Er is mij wel mondeling verteld dat de toeslag wel ook meegenomen wordt in het vakantiegeld. Maar voordat ik teken wil ik uiteraard wel even weten of dit wel helemaal pluis is wat ze doen.

En wat nou als ze mij in functie lager willen gaan zetten om wat voor reden dan ook. loop ik dan het risico dat die persoonlijke toeslag ineens vervalt of mogen ze dat nooit doen?

Lastig misschien om dat als buitenstaander te beoordelen, maar ik hoop toch dat iemand hier iets over kan zeggen.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 januari 2011, 21:36
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,
Heb je een contract voor onbepaalde tijd?

Als dat zo is, lijkt het me eenvoudig dat het contract en de inhoudelijkheid hiervan niet wijzigt.

Alleen je salaris zit in het systeem voor uitkeringen. Bonussen en onkostenvergoedingen komen hiervoor niet in aanmerking.

Ik zou dus eerst jezelf goed laten informeren door een deskundige.

Succes ermee.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 januari 2011, 10:02
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

De persoonlijke toeslag moet je zien als een tijdelijke overbrugging totdat je reguliere bruto salaris het niveau van je oude salaris heeft ingehaald. M.a.w. je gaat er de komende jaren niets op vooruit qua netto salaris. De CAO verhogingen verhogen je bruto loon en worden afgetrokken van je PT.

Hoe het zit met pensioenen etc. kan ik je niet vertellen. Het beste advies is hierover informatie in te winnen bij een expert. Dit is een erg ingewikkeld gebied, maar het zou me niet verbazen als een eventuele uitkering en pensioen gebaseerd wordt op je bruto loon zonder PT. Over het algemeen is zo'n regeling niet voordelig voor de werknemer.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 oktober 2012, 22:57
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard CAO wijziging

Hallo,

Ik heb ook een vraag over een wijziging in onze CAO. Een maand nadat ik mijn contract tekende is de CAO gewijzigd met als gevolg dat het loon juist omhoog is gegaan. Ik krijg echter nog het lagere loon, klopt dit?

Mvg, Femke
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stage in combinatie met vast contract? Bushido Alle andere carričreonderwerpen 0 20 juli 2010 17:07
Vast contract beloofd, maar krijg het niet... jufp Je rechten en plichten als werknemer 1 17 juni 2010 17:28
3e contract niet wat beloofd is Faatje Je rechten en plichten als werknemer 7 7 juli 2009 14:59
Uiteindelijk toch geen vast contract, wat nu? Prissesje Je rechten en plichten als werknemer 2 16 maart 2009 15:11
Contract bepaalde tijd Bright Je rechten en plichten als werknemer 9 15 oktober 2007 00:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon