Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 maart 2013, 16:02
studentje studentje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 maart 2013
Berichten: 3
studentje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief studentenadministratie...tips?

Hallo Allemaal,

Ik wil heel graag reageren op een vacature medewerker studentenadministratie die ik gisteren heb gevonden, maar ik twijfel nog over mijn sollicitatiebrief. Zouden jullie mij feedback kunnen geven?


Amsterdam, 2 maart 2013

Betreft: medewerker studentenadministratie

Geachte mevrouw *****,

Door middel van dit schrijven wil ik graag solliciteren op de functie medewerker studentenadministratie die op jullie website *** is verschenen. Nadat ik de functie op jullie website las dacht ik meteen; dit is een baan voor mij! Hieronder zal ik u toelichten waarom ik zo enthousiast ben over deze vacature.

Mijn naam is **** **** en ik ben 24 jaar. Momenteel studeer ik aan de universiteit van Leiden en ik volg daar de pre master geschiedenis. Als student aan de universiteit blijven de meest recente ontwikkelingen op de universiteit mijn interesse aanwakkeren. Ik zie mijzelf graag op dat gebied een steentje bijdragen door het vervullen van de functie als medewerker voor de studentenadministratie De afgelopen jaren heb ik verschillende soorten functies uitgeoefend. De functies die ik hierbij heb vervuld, lopen sterk uiteen. Ik heb hier veel van geleerd, onder andere het omgaan met klanten en verschillende communicatietechnieken. Wat mij heel erg aantrekt in deze functie is het feit dat het om administratieve taken gaat binnen de universiteit. Ik heb kennis van het hoger onderwijs en heb ervaring met het computersysteem Sis, aangezien ik daar als student zelf mee in aanraking kom.

Administratieve taken heb ik altijd al interessant gevonden,omdat je dan te maken krijgt met gegevens, het registeren ervan en het verwerken van hoeveelheden informatie. Ook vind ik het leuk om de uitdaging aan te gaan en nieuwe dingen te leren in een korte tijd. Ik ben goed in staat zelfstandig te werken, maar maak hiernaast ook graag deel uit van een enthousiast team, zodat we samen een meerwaarde kunnen betekenen voor de universiteit. Ik beschik over goede contactuele en sociale eigenschappen, ben flexibel ingesteld en heb oog voor nauwkeurigheid, wat maakt dat ik graag de puntjes op de ‘i’ zet. Verder ben ik accuraat ingesteld en heb ik stressbestendigheid verworven door mijn voorgaande ervaringen.

Tot slot ben ik enthousiast, gemotiveerd en bereid om alles te leren wat mij in staat stelt om de taken naar behoren te verrichten.

Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie in een oriënterend gesprek toe te lichten.

Met veel interesse zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 maart 2013, 17:57
ikgaervoor ikgaervoor is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 september 2011
Berichten: 59
ikgaervoor is on a distinguished road
Standaard

Het is fijn (en een regel op dit forum) dat je eerst anderen met hun brief helpt voordat je zelf om hulp vraagt.

Maar nu ik hem toch gelezen heb, je brief heeft een hoog ik-gehalte en een heleboel clichés. Welke ervaringen en vaardigheden heb je (die bij voorkeur niet ook al op je CV staan) die jou geschikt maken voor deze baan?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Cv en sollicitatiebrief, iemand tips om te verbeteren annejo Sollicitatiebrief en cv 2 2 maart 2013 13:42
Sollicitatiebrief radiodiagnostich laborant, tips heel erg welkom! Rella Sollicitatiebrief en cv 3 16 november 2012 18:28
Sollicitatiebrief; graag zou ik tips ontvangen TLH Sollicitatiebrief en cv 1 17 augustus 2010 20:53
Sollicitatiebrief receptioniste. Heel graag tips! Paola2 Sollicitatiebrief en cv 4 5 januari 2009 17:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon