Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 september 2015, 22:08
p1v p1v is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 september 2015
Berichten: 5
p1v is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie casemanager gemeente. Graag feedback

Hierbij de functie eisen van de functie:


Je bent daadkrachtig en je gaat voor een maximaal resultaat.
Je bent gedreven om cliënten terug te brengen op de arbeidsmarkt.
Je werkt zelfstandig, je bent evenwichtig, stressbestendig en je kunt goed plannen.
Je beschikt over uitstekende contactuele- en sociale vaardigheden.
Je hebt een HBO werk- en denkniveau.
Je hebt kennis van de Participatiewet en aanverwante regelingen of je kunt je die snel eigen maken.
Je bent handig in het werken met geautomatiseerde bestanden.


Mijn sollicitatiebrief:

Gemeente xxxxx
adres xxxx

xxxx, xxx xxxx 2015

Betreft: vacature casemanager Werk&Inkomen


Beste meneer xxxx,

Via de website “ xxxx” vernam ik dat de gemeente xxxxx op zoek is naar enkele casemanagers Werk&Inkomen. Het telefoongesprek met u, waarin de vragen die ik had werden beantwoord, maakte me enthousiast over deze functie. Daarom solliciteer ik graag naar de vacature van enthousiaste, allround casemanager Werk&Inkomen.

In de functie van casemanager trekken de volgende onderdelen mij in het bijzonder aan:
– het stimuleren van mensen om weer te gaan participeren op de arbeidsmarkt
– het ondersteunen van personen met beperkte kansen op arbeid
Het is voor mij een uitdaging om deze mensen te motiveren en enthousiasmeren om de stap te maken naar werk en sociale activering.

De functie van casemanager past goed bij mij. Ik werk graag met mensen.
Momenteel ben ik werkzaam als clustermanager bij een kinderopvangorganisatie. Door de ervaring die ik daarbij heb opgedaan beschik ik over de gevraagde goede sociale en contactuele vaardigheden. Ik stuur meerdere locaties/teams aan en heb daarbij een begeleidende, coachende en stimulerende rol. Deze werkervaring heeft mij er ook toe gebracht dat ik administratief goed onderlegd ben, overweg kan met geautomatiseerde bestanden en resultaatgericht ben.

Ik bezit een groot doorzettingsvermogen, ben leergierig en meer dan bereid eventuele aanvullende opleidingen die nodig zijn om de functie te vervullen, te volgen. Mijn doorzettingsvermogen en een hoge stressbestendigheid zijn belangrijke instrumenten om als casemanager succesvol te zijn.


Kunnen mijn kwaliteiten, enthousiasme en doorzettingsvermogen uw team Werk&Inkomen versterken? Ik kijk hoopvol uit naar een uitnodiging om u ervan te overtuigen.

Met vriendelijke groet,
xxxxxxx


Is mijn brief overtuigend genoeg? Waar zitten de verbeterpunten? Graag feedback.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 september 2015, 11:42
p1v p1v is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 september 2015
Berichten: 5
p1v is on a distinguished road
Standaard

Helaas nog geen reacties. Iemand die nog feedback kan geven of een tip?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 september 2015, 14:18
bart1982 bart1982 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 september 2015
Berichten: 5
bart1982 is on a distinguished road
Standaard

Voor wat hoort wat, dus bij deze mijn feedback.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door p1v Bekijk bericht
Beste meneer xxxx,
Ik zou beginnen met Geachte heer xxxx

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door p1v Bekijk bericht
Via de website “ xxxx” vernam ik dat de gemeente xxxxx op zoek is naar enkele casemanagers Werk&Inkomen. Het telefoongesprek met u, waarin de vragen die ik had werden beantwoord, maakte me enthousiast over deze functie. Daarom solliciteer ik graag naar de vacature van enthousiaste, allround casemanager Werk&Inkomen.
Ik weet niet of ik de website nog zou vernoemen. Een verwijzing naar het telefoongesprek zou voldoende moeten zijn. Of schrijf iets als: "naar aanleiding van uw vacature op website... en ons telefoongesprek wil ik graag solliciteren naar functie ..."

Ik zou ook proberen om de zaken die je enthousiast maken te benoemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door p1v Bekijk bericht
In de functie van casemanager trekken de volgende onderdelen mij in het bijzonder aan:
– het stimuleren van mensen om weer te gaan participeren op de arbeidsmarkt
– het ondersteunen van personen met beperkte kansen op arbeid
Het is voor mij een uitdaging om deze mensen te motiveren en enthousiasmeren om de stap te maken naar werk en sociale activering.
Ik zou geen opsommingslijst maken en proberen uit te leggen waarom deze zaken je aanspreken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door p1v Bekijk bericht
De functie van casemanager past goed bij mij. Ik werk graag met mensen.
Momenteel ben ik werkzaam als clustermanager bij een kinderopvangorganisatie. Door de ervaring die ik daarbij heb opgedaan beschik ik over de gevraagde goede sociale en contactuele vaardigheden. Ik stuur meerdere locaties/teams aan en heb daarbij een begeleidende, coachende en stimulerende rol. Deze werkervaring heeft mij er ook toe gebracht dat ik administratief goed onderlegd ben, overweg kan met geautomatiseerde bestanden en resultaatgericht ben.

Ik bezit een groot doorzettingsvermogen, ben leergierig en meer dan bereid eventuele aanvullende opleidingen die nodig zijn om de functie te vervullen, te volgen. Mijn doorzettingsvermogen en een hoge stressbestendigheid zijn belangrijke instrumenten om als casemanager succesvol te zijn.
Probeer dit meer te onderbouwen met voorbeelden. Waar blijkt bijvoorbeeld je doorzettingsvermogen uit?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door p1v Bekijk bericht
Kunnen mijn kwaliteiten, enthousiasme en doorzettingsvermogen uw team Werk&Inkomen versterken? Ik kijk hoopvol uit naar een uitnodiging om u ervan te overtuigen.
Het komt hier op mij over alsof je de recruiter vraagt of je hem hebt kunnen overtuigen. Dat komt op mij wat onzeker over. Probeer overtuigender af te sluiten. Bijvoorbeeld: Ik ga er vanuit u hiermee een goede eerste indruk van mijzelf te hebben gegeven. Ik zou mezelf graag verder voorstellen in een persoonlijk gesprek.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Succes!

Laatst gewijzigd door bart1982; 18 september 2015 om 14:22 Reden: foutje...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie beleidsmedewerker gemeente. Graag commentaar sd13 Sollicitatiebrief en cv 1 29 juni 2013 11:01
Sollicitatie Verkoopmedewerkster, graag feedback! niliaaa Sollicitatiebrief en cv 4 19 oktober 2011 09:34
Sollicitatiebrief casemanager bij een gemeente, graag feedback pina Sollicitatiebrief en cv 2 5 oktober 2010 11:06
Sollicitatie consultant, graag jullie feedback LianneN Sollicitatiebrief en cv 2 11 mei 2010 17:14
Open sollicitatie naar parttime baan bij Gemeente. Graag jullie kritische mening Synove Sollicitatiebrief en cv 2 26 september 2006 14:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon