Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 maart 2009, 17:42
manuel manuel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Berichten: 1
manuel is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie conducteur (graag commentaar)

hoi tijgers, ik ben bezig met mijn sollicitatie bij de ns als hoofdconducteur en ik wou graag wat hulp/tips/suggesties aub

vacature:
Functie

Je wordt op NS-stations en in de treinen hét aanspreekpunt voor de reizigers. Je geeft treinreizigers alle informatie en service die ze nodig hebben. Maar je moet ook stevig in je schoenen staan. Want je spreekt mensen aan als ze zich niet aan sociale of veiligheidsregels houden. Je blijft kalm als mensen je de oren van je hoofd vragen en bij calamiteiten assisteer je de hulpdiensten. Samenwerken en een fysiek goede conditite zijn van groot belang voor deze functie. Je werkplek en je werk wisselen voortdurend. De ene keer loop je rond en help je reizigers wanneer dat nodig is. De andere keer begeleid je een supporterstrein naar een risicowedstrijd. Voor deze boeiende, verantwoordelijke baan bij NS heb je dus wel wat bagage nodig. In de praktijk werk je 4 dagen per week in veiligheidsteams en 1 dag per week als hoofdconducteur op de trein.De baan van hoofdconducteur service en veiligheid is afwisselend, verantwoordelijk en uitdagend. Ga mee!

Informatie en Service
Onze reizigers hechten aan een goede informatie en service. Niet alleen over aankomst en vertrek, maar ook over eventuele vertragingen. Als hoofdconducteur service en veiligheid heb jij daarin een belangrijke taak. Op het station en via de treinomroep kun je onze klanten van informatie voorzien. Ook op het perron krijg je veel vragen van reizigers die je uiteraard correct beantwoordt. Je hebt de beschikking over de modernste communicatiemiddelen, zoals de Railpocket, een zakcomputer waarin alle actuele informatie staat die je nodig hebt.


Wij vragen

Je begrijpt dat er veel van een hoofdconducteur Service & Veiligheid wordt gevraagd. De eisen zijn pittig, de selectie is dat eveneens. Je bent 18 jaar of ouder en hebt LBO-C of (V)MBO-C opleiding. Je hebt een gezond gevoel voor veiligheid je hebt een aantal jaren werkervaring, liefst in een servicegerichte omgeving, en bent zeer stressbestendig. Daarnaast kun je je mondeling en schriftelijk uitstekend uitdrukken en spreek je minimaal één vreemde taal. Je woont maximaal 45 minuten van één van de hierboven genoemde standplaatsen die je met eigen vervoer (geen OV) kunt bereiken





MIJN SOLLICITATIEBRIEF:

mijn naam
adres
postcode + woonplaats


NS
Utrecht


Betreft: vacature hoofdconducteur service en veiligheid

Leerdam, 4 maart 2009


Geachte heer/mevrouw,

Met interesse heb ik uw vacature op de internetsite www.werkenbijns.nl voor Hoofdconducteur service en veiligheid standplaats Utrecht gelezen. Deze functie spreekt mij erg aan. Graag solliciteer ik dan ook op deze baan.

Door mijn gezond gevoel voor veiligheid, representativiteit en stressbestendigheid ben ik een uitstekende kandidaat voor deze vacature. Daarnaast beschik ik over een servicegerichte instelling en een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift. Verder heb ik goede sociale en contactuele eigenschappen, verantwoordelijkheidsgevoel en een fysiek goede conditie. Uiteraard beschik ik over rijbewijs B en eigen vervoer.

Wat mij ontzettend aanspreekt in de functie van hoofdconducteur service en veiligheid is het werken met mensen. Ik ben behulpzaam en vind het leuk om service te verlenen. Daarnaast sta ik stevig in mijn schoenen en heb ik ervaring met het assisteren van hulpdiensten tijdens calamiteiten. Deze heb ik opgedaan tijdens mijn eerdere baan als beveiliger. Voor meer informatie verwijs ik u naar de bijlage met persoonlijke gegevens.

Graag zou ik mijn motivatie nader toelichten in een persoonlijk gesprek. Ik hoop spoedig van u te horen.

Met vriendelijke groet,



Manuel *********



Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 maart 2009, 06:13
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie conducteur (graag commentaar)

Hoi Manuel,

Om eerlijk te zijn vind ik het geen overtuigende brief. In het begin van de brief gebruik je wat korte zinnen en de openingszin is niet origineel (niet pakkend voor het lezen van de rest van de brief).

In je tweede alinea gebruik je (bijna) letterlijk de eisen die gesteld worden en zegt dat jij deze beheerst. In een motivatiebrief is het juist zo belangrijk deze vaardigheden te koppelen aan eerdere werkervaring!

Dit heb je bijvoorbeeld wel goed gedaan in onderstaande zin:
Citaat:
Daarnaast sta ik stevig in mijn schoenen en heb ik ervaring met het assisteren van hulpdiensten tijdens calamiteiten. Deze heb ik opgedaan tijdens mijn eerdere baan als beveiliger.
Probeer dit aan te passen. Je mag je brief best wat langer maken, en kijk even op deze pagina: http://www.carrieretijger.nl/carrier...tiebrief-en-cv

Succes!
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar! Dayzi Sollicitatiebrief en cv 5 4 augustus 2010 16:46
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 17:58
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 14:46
Sollicitatie Assistent makelaar, graag commentaar sQz Sollicitatiebrief en cv 4 14 maart 2007 17:06
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 01:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon