Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juni 2011, 19:28
Dibbes Dibbes is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2011
Berichten: 3
Dibbes is on a distinguished road
Standaard Open Sollicitatie Douaneambtenaar

Goedenavond allemaal ik heb hieronder een sollicitatie brief geschreven, kunnen en willen jullie naar de inhoud hiervan kijken zonder de spelfouten te controleren, deze zal ik later aanpassen.

*Chris Meijer is fictief*


Betreft: Open Sollicitatie Douaneambtenaar.


Geachte Mevrouw/Mijnheer,

Op uw website zag ik dat u op dit moment nog geen vacatures heeft voor douaneambtenaar, vandaar deze open sollicitatie.

De afgelopen jaren heb ik brede ervaring opgedaan in mijn vakgebied, de beveiliging. Ik heb ondermeer gewerkt als toezichthouder, winkelsurveillant, objectbeveiliger en als coördinator beveiliger bij de fa. Securitas. Waarbij naast het werken in het ‘veld’ het ook bestaat uit het begeleden, coachen van medewerkers en het adviseren naar opdrachtgevers.

Ik heb daarbij bewezen dat ik niet alleen vakinhoudelijk mijn mannentje sta, maar ook over sociale en communicatieve kwaliteiten beschik. Goed kunnen omgaan met mensen is in dit vak één van de belangrijkste eisen, en ik zie dat zelf als mijn sterkste punt. Ik vind dit bovendien één van de leuste aspecten van mijn werk. Tegelijkertijd heb ik dankzij mijn jarenlange ervaring een scherp oog ontwikkeld voor situaties die afwijken van het ‘normale’ dagelijks leven, of die dreigen te escaleren. Dankzij rustig en correct optreden weet ik die situaties tot een goed einde te brengen.

Het lijkt mij een zeer uitdagende, intresante en afwisselende baan, omdat je op diverse standplaatsen te maken hebt met het controleren en handhaven van invoer, uitvoer en doorvoer.
En omdat je in contact komt met verschillende type mensen en culturen. Ik voel me prima thuis in zoeen omgeving, en het lijkt me leuk daar als douaneambtenaar daarvan deel uit te maken.

Ik zou mijzelf tenslotte willen beschrijven als een sociaal betrouwbaar persoon, een harde werker, leergierig, en -niet onbelangrijk- als een fijne collega. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik op alle fronten aan de functie eisen voldoe en dat ik een prima douaneambtenaar kan zijn.


Vanzelfsprekend ben ik graag bereid om mijn motivatie nader toe te lichten in een gesprek,



Met vriendelijke groet,


Chris Meijer.




Bijlagen: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 juni 2011, 00:34
Jim420316 Jim420316 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2011
Berichten: 8
Jim420316 is on a distinguished road
Standaard

Ik vind persoonlijk dat je iets te veel spreektaal gebruikt.

De zin: "De afgelopen jaren heb ik brede ervaring opgedaan in mijn vakgebied, de beveiliging." loopt niet echt lekker. Misschien kan je iets gebruiken zoals: "Door mijn jarenlange werkzaamheden in de beveiliging heb ik ruim ervaring opgedaan in dit vakgebied.". Dat leest wat vlotter en dekt ook de lading.

Ook de zin: "Waarbij naast het werken in het ‘veld’ het ook bestaat uit het begeleden, coachen van medewerkers en het adviseren naar opdrachtgevers." vind ik wat vaag. Het "veld" is voor jou duidelijk, maar het klinkt vreemd. Ik zelf zou iets gebruiken als: "Naast mijn dagelijkse beveiligingswerkzaamheden in de praktijk hield ik mij tevens bezig met het begeleiden en coachen van medewerkers. Daarnaast gaf ik advies aan opdrachtgevers op het gebied van xxxxxxx."

De alinea: "Het lijkt mij een zeer uitdagende, intresante en afwisselende baan, omdat je op diverse standplaatsen te maken hebt met het controleren en handhaven van invoer, uitvoer en doorvoer.
En omdat je in contact komt met verschillende type mensen en culturen. Ik voel me prima thuis in zoeen omgeving, en het lijkt me leuk daar als douaneambtenaar daarvan deel uit te maken." zou ik persoonlijk herschrijven, deze leest niet lekker weg. Ik zou zelf het volgende schrijven: "Ik zie een baan bij uw bedrijf als een uitdaging. De functie beschouw ik als interessant en afwisselend vanwege de diverse standplaatsen en de daarbij behorende werkzaamheden. Daarnaast voel ik mij op mijn gemak bij mensen met verschillende achtergronden en culturen. Ik zou als douaneambtenaar graag deel uit maken van deze omgeving".

Het is niet mijn bedoeling om jouw brief te herschrijven, ik wil slechts helpen. Het moet natuurlijk wel jouw brief blijven en bij jou passen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2011, 13:47
Dibbes Dibbes is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2011
Berichten: 3
Dibbes is on a distinguished road
Standaard Bedankt...

Top Jim, hier kan ik wat mee, en inderdaad hij loopt wat vlotter...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 juni 2011, 16:31
Jim420316 Jim420316 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2011
Berichten: 8
Jim420316 is on a distinguished road
Standaard

Geen dank, ik hoop dat je op gesprek mag komen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatiebrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!! Miem Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2014 16:16
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon