Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 februari 2014, 20:24
Royscholten Royscholten is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 februari 2014
Berichten: 1
Royscholten is on a distinguished road
Standaard Schoolverlater

Hallo,

Ik ben net geslaagd voor mijn Mbo opleiding Mts niveau 4.

Ik heb te horen gekregen van een familielid dat er bij zijn werk een nieuwe baan vrij komt als monteur. De vacature is alleen nog niet vrijgegeven. Ik wil hierop solliciteren maar ik heb geen idee waar ik mee moet beginnen, De tips op deze site helpen me wel in de goede richting maar als ik er iets specifieks over mijzelf in moet zetten schiet ik helemaal in de stress omdat ik niet weet of ik het wel goed doe. Daarnaast als ik een klein begin heb krijg ik het idee dat het waarschijnlijk fout zal zijn en begin ik opnieuw.

Wie kan deze schoolverlater op gang helpen met wat extra tips. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen,

Mvg Roy
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 februari 2014, 11:15
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Een pakkende sollicitatiebrief schrijven is ook heel lastig. Ik kan je wel tips geven, maar die komen op hetzelfde neer als wat je in onze artikelen kunt lezen. Ik stel voor dat je een eerste versie van je brief maakt en deze hier in het forum plaatst. Op die manier kunnen we concrete tips geven. Ik wil je ook vragen om de brieven van anderen te lezen en van commentaar te voorzien. Daar leer je ook heel veel van :-)

Nog een laatste opmerking. Je schrijft dat die vacature vrijkomt bij het bedrijf waar je familielid ook werkt. Als ik jou was, zou ik vragen of je een keertje mag komen kijken. Zo kun je erachter komen of het werk en het bedrijf je aanstaan en kun je laten zien wie jij bent. Als er een klik is, hoef je misschien geen brief meer te schrijven :-)
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 februari 2014, 15:09
IJskonijn IJskonijn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2014
Berichten: 12
IJskonijn is on a distinguished road
Standaard

Misschien is het een idee om niet direct op je absolute droombaan te solliciteren. Ik merk zelf namelijk dat mijn motivatiebrieven beter en pakkender worden naarmate ik er meer schrijf. Als ik mijn eerste (van ongeveer een maand geleden) vergelijk met de brief waar ik nu aan werk, merk ik een wereld van verschil!

En wees niet bang om fouten te maken in de eerste versie van je brief. Wanneer je commentaar vraagt (hier of van familie/vrienden), zal je genoeg tips krijgen om dingen beter te doen. Zoals met veel dingen, is uberhaupt beginnen het belangrijkste. Het perfectioneren tot een foutloze brief komt pas na dat eerste begin.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 februari 2014, 22:09
331750 331750 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2014
Berichten: 7
331750 is on a distinguished road
Standaard

Beste Roy,

bekijk eens wat andere sollicitatiebrieven om inspiratie op te doen. Verder zou ik, in het stukje over jezelf, vooral vertellen waar je goed in bent en hoe dit te koppelen is aan de functie en het bedrijf waarnaar je wilt solliciteren.

Maak een opzetje en pas deze af en toe aan. Als je hem dan vervolgens weer in dit forum plaatst, kunnen wij er feedback op geven, zodat jij dit eventueel aan kunt passen waar nodig. Op dit moment hebben we namelijk niets om je mee te helpen, behalve de tips die je waarschijnlijk zelf ook overal gevonden hebt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief schoolverlater voor opleiding tot kapster joolaar Sollicitatiegesprek 1 19 september 2009 15:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon